Minimal Audio Rift - bipolar distortion

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Minimal Audio Rift - bipolar distortion

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med bipolar menes, at man kan vælge separat distortion type til positiv og negativ polaritet. Man kan selvfølgelig også vælge hvor polariteten skifter, det er altså ikke låst til zero crossings.
Uden at have prøvet den selv, så kan jeg forestille mig at det er amplitude specifikt, altså sæt "Blend" (crossover fra positiv til Negativ) tilpas meget i et yderpunkt, og spil en lavere volume ind, så får man kun effekten fra den ene polaritet. Det er et gæt herfra.
Jeg får ikke prøvet den af, da det er 64 bit, Windows 10.
Men det ligner et rigtig fedt koncept.

Der er introtilbud. Til hvornår ved jeg ikke.
https://www.minimal.audio/products/rift
Manual:
https://static-web-assets.s3.us-east-2. ... Manual.pdf









Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det har jeg tit tænkt over, fx straight clipping på positiv og soft clipping på negativ. Kan man lave det?

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Enhver form for lige (2, 4, 6, osv) harmoniske overtone vil give forskellig distortion mellem positiv og negativ polaritet. Det er der intet nyt i.

Uden at have set videoen virker det blot som en anden måde at generere kendt distortion på.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev: ons 16. jun 2021 06:23 Det har jeg tit tænkt over, fx straight clipping på positiv og soft clipping på negativ. Kan man lave det?
umiddelbart er der ikke nogen deciderede clipping algos. Du skal nok kigge under Waveshape, de andre er nok for fancy. De har valgt en masse navne, det er jo nok også fint nu der er så mange.

Tilføjelse:
der er også bit reducere, det kan vel i teorien lave hard clipping? det har jeg hørt folk bruge i eksempelvis logic's bit reducer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Version 2, gratis update:


Nyt svar