Anbefal en ekstern harddisk

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Sted: Farum

Anbefal en ekstern harddisk

Indlæg af mikkels »

Hej folkens

Jeg skal have mig en ekstern ssd hd til min nye Mac Mini. Jeg tænker, at det bedste vil være en ssd med Thunderbolt 3/USB-C, som kan overføre hurtigst muligt, så jeg kan arbejde direkte fra den uden at skulle overføre til min systemdisk, som jeg gør nu.

Har I nogen anbefalinger?

Mvh Mikkel

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvilket budget og behov for plads har du?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

1-2 tb. 1-2000 kr. Den behøver ikke at være særligt transportabel.

Default avatar
kallebandholm
Medlem

Indlæg af kallebandholm »

Hej derude
Jeg skal til at købe Ableton Live 10 suite. Som jeg læser det følger der 70 GB content med. Jeg tænker derfor at supplere min macbook air med en ekstern harddisk. Vil denne være et godt valg?
- Tak på forhånd.

https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... r-harddisk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Personligt har jeg efterhånden set så mange eksterne drev dø af rystelser når man flytter dem at jeg næsten altid anbefaler SSD'er.

Og samtidig husker at hvis man kun har data på ét drev, selv et eksternt, har man ikke backup og det kan dø ligesom alle andre diske.

@kallebandholm hvis du ikke mener at du skal bruge mere plads end 200-500GB, så kig efter en ekstern SSD (det har elgiganten også)

Og @mikkels hvis du kan finde en ekstern SSD der passer pris og budget vil jeg også anbefale dig det, spindiske er for mig noget man sætter i en NAS eller SAN-server (sammen med SSD).
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev:
man 16. nov 2020 18:44
Personligt har jeg efterhånden set så mange eksterne drev dø af rystelser når man flytter dem at jeg næsten altid anbefaler SSD'er.

Og samtidig husker at hvis man kun har data på ét drev, selv et eksternt, har man ikke backup og det kan dø ligesom alle andre diske.

Så @kallebandholm hvis du ikke mener at du skal bruge mere plads end 200-500GB, så kig efter en ekstern SSD (det har elgiganten også)

Og @mikkels hvis du kan finde en ekstern SSD der passer pris og budget vil jeg også anbefale dig det, spindiske er for mig noget man sætter i en NAS eller SAN-server (sammen med SSD).
+1 til det. Roterende rust er passé :)
--
Robert

Nyt svar