Logic workflow og comp tracks

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Logic workflow og comp tracks

Indlæg af mikkels »

Hej kære lydmaskinister

Hvad er jeres workflow ifht comp-tracks? Sammensætter I et comp og eksporterer det til et nyt spor, eller laver I “flatten and merge” og fortsætter i det samme spor? Det sidste sletter jo alle de andre optagelser på sporet, så man ikke kan gå tilbage og vælge om. Til gengæld bliver det andet nemt et virvar af mutede spor, og så skal man sidde og flytte ting frem og tilbage, hvis man vil høre et andet take. Det nemmeste er bare at fortsætte i det åbne comp-spor, men det fratager en en masse muligheder for editering.

Jeg håber, jeg udtrykker mig klart nok. Jeg synes, det er lidt svært at forklare. Spørg endelig.

Mvh Mikkel

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg bruger/brugte export til nyt spor og derefter mute og hide de gamle ting. Best of both worlds.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Uh, man kan skjule spor, så man ikke skal sidde og navigere i en labyrint af aktive og inaktive spor? Hvordan?

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

mikkels skrev: man 31. maj 2021 16:17 Uh, man kan skjule spor, så man ikke skal sidde og navigere i en labyrint af aktive og inaktive spor? Hvordan?
Du markerer "H"et på alle de spor du vil skjule og trykker på "H"et oppe i linjen over sporerne. Når knappen er grøn vises de skjulte, når den er orange er de skjult...
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2021-05-31 kl. 18.06.42.png
Skærmbillede 2021-05-31 kl. 18.06.42.png (273.52 KiB) Vist 313 gange
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yes!

Et godt tip til mutede spor er ikke bare at mute sporene (M-knappen) men også mute selve regionerne på sporet (Command+M på alle valgte regionerne på et spor).

Så kan du stadig bruge Option+klik på M for at mute og un-mute alle spor - inkl. de gemte - uden af de gemte spor pludselig spiller hemmeligt i baggrunden...

Nyt svar