Slate Distressor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Slate Distressor

Indlæg af Smittefar »

Er på tilbud til $49 for tiden.

Jeg er ret godt dækket ind af de klassiske compressortype-emuleringer i forvejen, men lige præcis Distressoren har jeg ikke noget der ligner. (jeg kan bedst lide at arbejde med kompressor plugins, der emulerer klassikerne - jeg ved ikke hvorfor).

Det er jo en ægte nyklassiker - burde man have den i arsenalet?

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Prøvede UAD's på et tidspunkt, den sagde mig intet som helst. Men jo, lækkert at der bliver lavet så meget gammeldaws.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Slate ham selv lavede for flere år siden en fin sammenligning med forklaring om headroom/målereferencer. Jeg købte UAD'en på et tidpsunkt, har ikke brugt tiden på den endnu..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den er her:


Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg har et par stykker af originalerne (altså hardware distressors)...
Generelt kan jeg faktisk godt lide de fleste af Slates plugin's, men da jeg sammenlignede FG-Stress med en hardware udgave, på en lead vokal, blev jeg lidt skuffet over FG-Stress.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

@Hippo , hvad det din foretrukne Distressor klon hedder?

Mener du/vi testede i hvert fald et par versioner på er tidspunkt?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mener Rune er ganske godt tilfreds med ELI's egen Arousor plugin:
https://www.empiricallabs.com/product/arousor/


Derudover har Kush/Slyfi også lavet en:
https://www.slyfidigital.com/
Og SKNote:
https://www.sknoteaudio.com/wp/index.ph ... h-midside/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er en meget cool sammenligning Christoffer, den havde jeg ikke set.

Tak for input Anders. Der er desværre meget lille chance for, at jeg kommer til at lege med en rigtig distressor inden for overskuelig fremtid :)

Jeg burde jo nok bare downloade et par demoer og prøve selv, men det er rart at høre erfaringer.

I virkeligheden er jeg jo typen, der egentlig klarer mig fint med Waves CLA76 og CLA2a, som jeg købte for evigheder siden. Men jeg er sådan virkelig træt af waves, så jeg vil bare rigtig gerne prøve noget andet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Smittefar skrev: man 24. maj 2021 20:06 Men jeg er sådan virkelig træt af waves, så jeg vil bare rigtig gerne prøve noget andet
Tja, men Slate er ca. samme ...malstrøm af marketing faldbalade, du er vist nok på Reaper? Så kunne du vist også overveje:



--sd

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu finder den gode Worrall jo faktisk ud af, at der er noget galt med ReaComp :) Og jeg har masser af kønsløse kompressorer (ProC2, Kotelnikov GE, etc. ), men jeg må sige, at jeg klart foretrækker kompressorer, der også bidrager med noget farvelade/karakter.

Problemet med Waves er ikke deres evindelige reklamer - det er deres WUP.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Smittefar skrev: tirs 25. maj 2021 10:21 Problemet med Waves er ikke deres evindelige reklamer - det er deres WUP.
Skulle det der Adobe-pis med abonnement i stedet for ejerskab, være ret meget bedre?

Jeg tror jeg ville kombinere en stock-plugin med f.eks: https://kazrog.com/products/true-iron ... men ellers køre med flere versioner af sporet som kræver lidt ekstra hiven i f.eks en kontrabas der ikke rigtigt vil være del af det samlede lydbillede, så lave en smal betoning hive den op på en ny fader, og så komprimere summen af de to.

Jeg vil mene at sjældent er det man får stryg for ikke at have benyttet en eller kostbar dims, bare krikken kommer i mål før de andre den rigtige vej rundt på banen!

--sd

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Well - tid er også penge - og der findes andre studie-situationer end "mix" hvor man kan sidde og hygge sig med at bygge kæder af plugins. Hvis jeg er i et studie som producer / sangskriver, så skal det gå stærkt, og dér handler det mest af alt om at fange idéer - og at minimere tiden fra en idé er søsat til den kommer ud af højtaleren. Hvis et "fancy" plugin hurtigt giver et gangbart resultat, selvom det ikke bliver det endelige, så har det værdi i situationen. Der kommer decideret bedre musik ud af det, fordi man bliver i flowet - og at indsatsen handler om kreativitet i stedet for teknik.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hippo skrev: tirs 25. maj 2021 14:37 Well - tid er også penge - og der findes andre studie-situationer end "mix" hvor man kan sidde og hygge sig med at bygge kæder af plugins. Hvis jeg er i et studie som producer / sangskriver, så skal det gå stærkt, og dér handler det mest af alt om at fange idéer - og at minimere tiden fra en idé er søsat til den kommer ud af højtaleren. Hvis et "fancy" plugin hurtigt giver et gangbart resultat, selvom det ikke bliver det endelige, så har det værdi i situationen. Der kommer decideret bedre musik ud af det, fordi man bliver i flowet - og at indsatsen handler om kreativitet i stedet for teknik.
Jeg giver dig helt ret - men var der noget med, du havde testet forskellige distressor plugs mod hinanden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Smittefar skrev: tirs 25. maj 2021 15:21 Jeg giver dig helt ret - men var der noget med, du havde testet forskellige distressor plugs mod hinanden.
Faktisk ikke .. Jeg bruger bare ELI Arouser og har ikke rigtig kigget mig omkring (eller tilbage :)). Dog har jeg UAD kort i maskinen, så jeg kunne i princippet godt teste UAD tingen! Der er dog det ved det, at Arouser ikke er et bud på en 1:1 distressor, som ELI også selv påpeger. Den er "distressor-agtig" men sin egen ting - og personligt holder jeg af den fordi den er "grabby" på en måde jeg sætter pris på, samt at den er utrolig nem at arbejde med i forhold til det jeg gerne vil ha ud af den - og så har den ingen latency, hvilket man ikke just kan sige om UAD (i en DAW situation) ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

OK, tak
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hippo skrev: tirs 25. maj 2021 14:37 Hvis et "fancy" plugin hurtigt giver et gangbart resultat, selvom det ikke bliver det endelige, så har det værdi i situationen. Der kommer decideret bedre musik ud af det, fordi man bliver i flowet - og at indsatsen handler om kreativitet i stedet for teknik.
Tja, jeg er heldigvis ikke tvunget til at være noget som jeg ikke er, ....og så på kommando:

https://www.berlingske.dk/kultur/forske ... saa-bliver
»Vi har bildt os selv ind, at hvis vi bare er kreative, så bliver alt godt. Det er også derfor, at vi nogle gange accepterer urimelige arbejdsbetingelser, fordi vi tror, at vi møder ind i et rum, hvor vi kreativt kan realisere os selv. Kreativitet er et tomt hurra-ord. Det er både økonomi, livskvalitet, det gode børneliv og en masse andet i en pærevælling.
Det er sgu nærmest som den allestedsværende trang til at kunne gøre en forskel...

--sd

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu hvor vi har prøvet at samle forskellige distressor kloner/inspirerede plugins her i tråden, så skylder jeg næsten at nævne, at IK Multimedia for nyligt også har lavet deres bud. Jeg aner ikke hvordan den lyder.
https://www.ikmultimedia.com/products/trcomprexxor/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tak, den havde jeg overset i min søgen. De andre jeg havde fundet havde alle ting, jeg ikke rigtig kunne acceptere. For Slate var det kravet om fysisk iLok dongle. Det gider jeg simpelthen ikke.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar