Hvor mange plugins har du?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Hvor mange plugins har du?

Indlæg af bluefonia »

Jeg har ikke købt nye plugins i lang tid. Har hverken haft lyst eller behov.

Det kan jeg så egentlig godt forstå. Lavede nemlig for sjov en hurtig optælling:

290 stk.
Heraf er 64 instrumenter af forskellig slags. Kontakt og Reaktor er talt med, men ikke alle de enkelte instrumenter, der følger med de to.

Jeg har både Logic og Studio One. Deres medfølgende plugins er IKKE talt med.

PS: Ku´ dog godt ske, at Unisum blev føjet til samlingen :-)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha... Jeg tænder lige computeren og tæller.

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Altså.... når et Waves plug-in bliver installeret i 6 forskellige versioner, tæller det som 6?
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har ikke lyst til at tælle dem ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Angående masse-installerede, der tæller jeg kun dem med jeg har licens til. UAD, Melda m.fl. installerer jo alle plugins.
Har såvidt muligt undgået at tælle flere udgaver af samme plugin, det kunne være Battery 2 og 4, osv.... Heller ikke Mono og Stereo udgaver af samme plugin. Så reelt har jeg flere installeret.

59 instrument-plugins, ikke medtalt udløbne demoer der stadig er installeret
324 insert effekter, + 42 fra UAD, og jeg kan se i Powercore manageren at jeg har licens til 15 af deres plugins, som nok også er installeret. De er aldrig i brug..
Så det bliver dejligt runde 440 plugins.

Derudover har jeg nok 10-20 plugins jeg har "fået" gratis, eksempelvis fra Plugin Alliance, som ikke er installeret. Derudover en masse reelt gratis jeg gerne vil prøve, som heller ikke er talt med, da det ikke er installeret.

Tilføjelse:
Jeg har så talt Cubase's medfølgende plugins med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Hey, det tog kun 20 minutter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Og tak for at minde mig om hvor ufuldstændig min lille liste af plugins på min profilside er... Jeg sætter mig over i skammekrogen. :dork:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

16, jeg vinder. Hvis det altså drejer sig om at ha´ færrest :dollargrin:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Det nægter jeg at tælle... er der nogen smart måde at tælle det på i Studio One?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Se i AU eller VST folderen?

Der viser folderen vel et antal filer.

Medlemsavatar
Nicolai  
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hvor gør I af alle de plug-ins? Jeg har mere end 160 synths, keyboards og lydmoduler. Jeg synes det er udfordrende at finde plads til dem :-D
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
tirs 6. okt 2020 07:44

Der er også andre filer (nogle plugins har også data der) - jeg har i hvert fald 972 .DLL filer i VST folderen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Ok, det kan være det er anderledes på PC/med VST eller jeg husker forkert.

Som jeg husker det, så ligger der kun selve AU plug-innet i min AU folder.

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

418 i components-folderen :shock:
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er holdt op med at installere en masse, jeg bruger ofte kun dem der er i logic, nogle ekstra instrumenter og så et par få plugins som jeg foretrækker til nogle specifikke opgaver. Men jeg leder heller ikke længere efter en dims der ændrer min sound.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg har p.t. installeret 309 third party plug-ins. Bruger vel fast 30 af dem.

Ejer mange flere og får konstant tilbudt flere, men bruger dem ikke og har derfor ikke installeret dem (på min nye Mac).

Logic Pro X medfølgende plug-ins er ikke talt med.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

På min gamle Mac (og gamle Logic) har jeg en masse. Åbner den en gang i mellem, fordi der er nogle enkelte ting, som jeg er meget glad for.

Siden jeg købte en moderne mac og det nye Logic, har jeg søgt mere og mere at 'klare mig' med det medfølgende. Der er stadig masser af Logics plug-ins, som jeg ikke har fået brugt. For der er så meget.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg havde en million freeware plugins på min gamle computere men fik ryttet gevaldigt op da jeg skiftede. Nu er jeg nede under halvtreds alt inklusive. Parolen er nok at jo færre muligheder man har desto mere får man rent faktisk produceret.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg mindes dengang hvor jeg sad med en lille kasettebåndoptager og en plasticmicrofon,og var glad bagefter.
Det vil jeg prøve igen,jeg har dog ikke en plasticmicrofon,men så må jeg jo bare bruge den jeg har. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Jeg føler mig bestemt ikke overvældet af de mange valg. Jeg rækker efter det værktøj jeg først kommer i tanke om. Sker det at jeg tænker på 2 compressorer, så loader jeg begge med det samme, bypass'er den ene, og bruger den ekstra tid det tager at prøve begge.

Hvad angår synths, der kan jeg lave ~97% af det jeg har behov for i U-He Bazille, fordi det er vanvittigt fedt, kreativt værktøj. 2% i Dmitry Sches Diversion, fordi den har nogle noise, crackle o.l. waveforms + specifikke indbyggede filtre og effekter. Den resterende ene procent er til diverse. Jeg kunne sagtens klare mig uden wavetable syntese, men nu hvor det er i arsenalet bliver det da brugt hist og her. De wavetables jeg bruger har jeg alligevel lavet i Bazille..

EQ's: Ozone Elements til filtre, Flux Epure til alt, Kush Clairiphonic Mk 2 til parallel magi.

Compressorer: UAD 1176, UAD DBX, Kush UBK-1, Fabfilter Pro-C 2. Der er et par flere jeg bruger hist og her, men har ikke det store behov for andre.

Rumklange: Eventide Ultrareverb, UAD Lexicon 224, 2CAudio Aether, evt. Zynaptiq Adaptiverb

Det er mere specielle effekter der bliver brugt her, D16 Decimort 2 (SR/BR), D16 Godfazor (filtre), Eventide Instant Phaser Mk 2, Polyverse Manipulator, U-He Uhbik-G, Uhbik-S, Uhbik-F, Zynaptiq Wormhole.
evt.: U-he Uhbik-P, men det er mest Eventide phaseren, og Godfazors phasere der er i brug. evt. 2CAudio Kaleidoscope

Har nok glemt nogle få, men 99% af det musik jeg har lavet de sidste år er lavet med de listede plugins.

Tilføjelse:
Delays: FXPansion Bloom, UAD EP-34 tape echo, evt. Unfiltered Audio Sandman Pro
Distortion/kreativ: iZotope Trash 2, Elysia Karacter

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

derermusikanten000 skrev:
tirs 6. okt 2020 15:05
Jeg mindes dengang hvor jeg sad med en lille kasettebåndoptager og en plasticmicrofon,og var glad bagefter.
Det vil jeg prøve igen,jeg har dog ikke en plasticmicrofon,men så må jeg jo bare bruge den jeg har. :-D
https://www.festogfarver.dk/70er-80er-d ... rofon.html

Fås her til kun 19,50 :dollargrin:

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Aaaiii - den bestiller jeg med det samme

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Hvor mange plugins har jeg... min folder siger 754 .dll filer... og ja, jeg er medlem af Plugin-Horders Anonymous + at jeg betatester for en del forskellige, hvilket ikke gør mængden mindre.. og nej, jeg bruger ikke alle plugins, men vil omvendt heller ikke undvære en eneste.

Jeg har fundet glæde i et lille tool i Ableton Live kaldet Live Enhancement Suite. I den har jeg sat menuer op med de plugins jeg oftest rækker ud efter i en produktion.. og det er vel et tal mellem 30-40 forskellige, dækkende over instrumenter, compressorer, eqs, reverbs osv...

Eftersom jeg også har fået skrabet lidt forskelligt hardware til huse over årene, bruger jeg faktisk software synths mindre og mindre. Ikke fordi det ikke er lettere at bruge softsynths og lyden er heller ikke den store forskel. Det er bare blevet en del af mit workflow at have hands-on på en synth og så tvinger det mig til at committe mig til en sekvens, som så optages til audio. Det er bare mere produktivt. :)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

Holger skrev:
tirs 6. okt 2020 07:44

Jeps, - det er the easy way...
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

DUBTEMPLE skrev:
man 5. okt 2020 23:41
Jeg har ikke lyst til at tælle dem ;-)
:-D

Nyt svar