MBP med BigSur smider Motu Audio Express af

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

MBP med BigSur smider Motu Audio Express af

Indlæg af jawin »

Hjælp!

Min Mac Book smider mit Audio Express af hver gang den går i dvale og kan ikke umiddelbart finde det igen når den starter op. Heller ikke efter genstart.
Der var ingen problemer da lydkortet fik strøm fra thunderbolt porten, men efter jeg satte lydkortet til strømforsyningen er det begyndt at te sig. Og selvom jeg fjerner strømforsyningen fortsætter problemet ?
Jeg ved selvfølgelig ikke om det har noget med hinanden at gøre eller det er tilfældigt ?

Det er sket 5-6 gange nu og jeg har af- og geninstalleret driver, skiftet port, genstartet, tændt/slukket lydkortet - og pludselig virker det igen. Nogen gange går der 5min, andre gange 30min, før det kører og jeg er ved at få lange no***r for at sige det mildt :evil:

Nogen forslag ?
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Lidt mere info:
Jeg kører thunderbolt ud i MBP til FW ind i lydkortet via adaptor (original Apple - ikke noget kopi). Audio Express har også mulighed for USB men der sker det samme: Audio Express forsvinder ved dvale og kan ikke findes igen.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Nu kan jeg se på MOTUs hjemmeside at driverne ikke er kompatible med Big Sur. Så måske det er det der driller dig?

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

De skriver "The USB and "Hybrid" interface models listed below appear to be compatible with macOS Big Sur on Intel Macs" - og Audio Express er på listen.

Men "appear to be compatible" er lidt en gummiformulering :|
Det har kørt fint indtil for nylig så det HAR virket.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Haj Javin
Har du fået det til at virke?
Min Motu 8pre står som kompatibel til BigSur på deres hjemmeside, men for sikkerheds skyld inden jeg opdater til BigSur skriver jeg til dem.
Nick(Motu supporter) skrive så at det ikke virker - hmm. Har skrevet til ham om det virker eller det ikke virker igen men venter på svar.
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Nyt svar