Mini-sequenzer til Android-tlf?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Mini-sequenzer til Android-tlf?

Indlæg af tomcat »

Når jeg f.eks. sidder i solen og venter på et-eller-andet, kan min indre tangent-bokser ofte finde på at tilbyde mig et ostinat, et godt riff. Jeg bruger tit at åbne diktafonen og nynne det ind. (så kan jeg jo bruge det eller lade være, når jeg kommer hjem til klaveret og computeren).

Jeg vil gerne ha' en slags primitiv sequenzer, på telefonen. Hvor jeg kan programmere toner ind. Må mægtig gerne være helt simpelt. Forestiller mig noget med at vælge fjerde-dele, ottende-dele, sekstende-dele + tonehøjde + om det er pause eller tone.

Jeg har ikke behov for at *spille* det (via telefonens taster) –– jeg er godt tilfreds, hvis jeg blot kan programmere det. Og helst gemme som MIDI, så det er lige til at bruge når jeg kommer hjem.

______
Kan ikke umiddelbart finde noget via Google.
Er der nogen, der kan anbefale en app?
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
KlausA
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Aalborg

Indlæg af KlausA »

Er der nogen af de her de kan bruges?
https://beebom.com/garageband-alternatives-android/

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

KlausA skrev: man 10. maj 2021 00:04 Er der nogen af de her de kan bruges?
https://beebom.com/garageband-alternatives-android/
Wow –– er kun nået til nr 2 fra toppen af listen. Allerede ser n-Track Studio ud til at være lige hvad jeg kigger efter:
The app lets users record and playback both audio and MIDI tracks. [..] support for unlimited number of tracks (limited to 11 tracks in free version). It also features built-in MIDI synth featuring 128 General MIDI instrument sounds along with piano roll MIDI editor,
Vil straks checke den nærmere ud, mange tak. :)
(Fatter hat af, hvorfor denne liste ikke dukkede frem, da jeg selv googlede)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar