A-HA Take On Me, når en AI forsøger at fortsætte sangen

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er selvfølgelig noget rod, men alligevel sjovt/imponerende at høre hvordan den forsøger at både skrive tekst og være kreativ med breakdowns, osv.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Må satme være mærkeligt for medelemmerne at høre - specielt for Morten, ift at der bliver sunget videre med "hans stemme". Men ja, er sgu imponerende! Men føler lidt jeg kommer ind i "the upside down" hver gang efter de 9 originale sekunder :-P

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er ret vildt.
Jeg har stenet en del AI videoer på YT og mennesket bliver nok ikke overflødigt, men bruger AI som kreativt værktøj.

Tænk hvis jeg hurtigt kunne loade min sang ind i sådan en maskine og den spyttede 4 forslag ud til breaks/omkvæd etc, bare i samme kvalitet som her?
Det ville være en kæmpe kreativ hjælp. Så kan man altid genskabe det så det lyder ordenligt og som man vil ha det, men som kreativt værktøj ville det være uvurderligt.
Glæder mig til det bliver mere udbredt.
Den første software gut der laver en nogenlunde tilgængelig version til musikfolk, kan tjene gode penge.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

'Kæft, det lyder dårligt. :-) Men det er skægt. Skal såmænd nok komme i almindelig handel, når det er blevet forfinet. Måske er den med i Logic 19-opdateringen om nogle år.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Leif Briis
Medlem

Indlæg af Leif Briis »

Ha ha, det lyder nærmere som om at den forsøger at destruerer sangen. Utænkeligt at det skulle kunne blive brugbart i nær fremtid.. Den aner ikke hvad den laver.
Muligvis kan den lægge nogle meget korte sekvenser, som forslag til breaks, b-stykke eller omkvæd, hvis den bliver programmeret indgående, men så er det vel ikke så meget AI over det..men mere et program.
Bruger nu PA kabinetter som monitors..

Nyt svar