UVI Shade - EQ og Filter plugin

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

UVI Shade - EQ og Filter plugin

Indlæg af Christoffer I. N. »

Havde jeg ikke hvad jeg behøvede på den front, så ville den her sgu nok være en kreativ no-brainer. Ser fedt ud.
På introudsalg til 31. Oktober.
https://www.uvi.net/shade

Manual:
https://uvi.s3.amazonaws.com/SC86-Shade ... manual.pdf

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Sidechain input til envelopes m.m., mums. Det har jeg villet ha' i 10 år eller mere..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Også et ganske interessant take på dynamisk EQ. Beskrivelsen starter ved 21 minutter.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ufatteligt at der ikke er vowel / formant ,.. i et "kreativt" filter ,.. som er oppe i et vist pris-niveau

Ja,. man kan måske bygge noget op der ligner, men hvorfor springer de noget så grundlæggende over ? har de ikke styr på det ?

End ikke nævnt med et ord i den iøvrigt meget kortfattede manual ,.. heller ikke demo-eksempler ,.. såvidt jeg kan se

Ser ellers på mange måde indbydende ud

Så sparede man de penge :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Det vil være meget ligetil at lave et vowel ligenden filter med nogle peak filtre, eller bare en af phaser-filtrene. På phaserne kan du styre antal peaks, de kalder det så repeats, men det er jo ligemeget.

Jeg er helt skudt i det her plugin. Godt jeg er på Windows 7 (kræver Win 8), og primært bruger 32 bit (kræver 64 bit)... :) Kunne sagtens finde på at købe på et senere tidspunkt.
Derudover synes jeg UVI har en god historik iforhold til at udvide deres plugins ved nye versioner. Det er oplagt at tilføje nye filtertyper, tweake modulations m.m.

Det jeg umiddelbart var "mest" skuffet over var, at de gerne vil sælge det som et pro EQ valg, men tilsyneladende er den ren minimum fase.
Det giver fint mening at den er det, nu der er alle de her komplekse filtre indbygget, og modulations, som nok ville skabe gigantisk latency med lineær fase, og noget højere CPU forbrug end det lave niveau de siger den har.

Nyt svar