Clicks og pops - Kan årsagen være dårlig strøm i bygningen?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Re: Clicks og pops - Kan årsagen være dårlig strøm i bygningen?

Indlæg af petal »

Ja, jeg har bare ikke nogen bil, ellers havde jeg testet det. Plus, jeg tror ikke rigtigt på det, men jeg bliver nok snart nødt til at gøre en ekstra indsats for lige at få hakket den teori af også :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

petal skrev: fre 7. maj 2021 13:44 Derfor tænker jeg, hvad er der så tilbage af fællesnævnere jeg kan undersøge: strømmen i min lejlighed :)
Right, men det er næppe strømmen, der laver det problem der.

Det svarer lidt til ham manden der rendte rundt om natten og ledte efter sine husnøgler, lige under lygtepælen.

Så kom en anden mand forbi og spurgte den første, hvor han tabte nøglerne henne. "Ved min gadedør", svarede den første, "men dér er ikke noget lys".

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Hahaha :)

Yes, det er crazy, i know. Jeg tror som sagt heller ikke rigtigt på den teori selv, men jeg har bare prøvet alt andet jeg kan komme i tanke om, så jeg er lidt desperat :)

Selvom jeg har været vidt omkring, så modtages gode idéer gerne fra hoveder der virkeligt er ude af min boks!

Når alt det her er sagt, så har jeg allerede så småt vænnet mig til tanken om at jeg inden længe blive ejer af et RME-lydkort, men det bliver først på den anden side af sommeren, hvor RME forhåbentligt kan levere nye lydkort igen. Men indtil da, vil jeg nu stadig prøve om ikke jeg kan få det jeg har til at spille ordentligt igen.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Søren Dyhr skrev: fre 7. maj 2021 13:43
Holger skrev: fre 7. maj 2021 12:41 Det virker ikke som noget som helst med strømmen at gøre, men noget i din DAW/computer. Noget buffer eller sync eller lign.

Hvordan er det "optaget" eller bouncet?
Jeg har sådan noget når jeg kører, med en lige lidt for optimistisk buffersize ... fordi jeg vil have latency'en ned under 10 ms - når jeg mixer i daw skifter jeg om til 4096 samples, så kan selv en relativt beskeden processor godt følge med.

--sd
Jeg hører hvad du siger og jeg har eksperimenteret med at sætte bufferen op fra de 7ms (256) jeg kører til den højest mulige for systemet 23ms (1024) dog uden held.

Desuden, så har jeg tidligere kørt mere komplicerede projekter med en buffer på 128 uden problemer, men det ligger godt nok en del år tilbage.

Den teori jeg har brugt mest tid på at jagte er, et eller andet håndtag i Windows både 7 og 10, som jeg endnu ikke har fundet, eller justeret korrekt, er årsagen til dette problem. Også selvom jeg har fulgt installationsvejledningen for lydkortene og i øvrigt har været bruger af system gennem snart 2 årtier.

Nå, det har været en "spændende" rejse. Jeg har lært Windows 10 virkelig godt at kende efterhånden og jeg har i hvert fald lært at hade Microsoft for at påtvinge os et system, der kræver så mange justeringer for at få alt deres malware under kontrol på et nyindstaleret system.
Når jeg så kigger over i "den anden lejr", så lader det ikke til at alt er ren idyl derovre heller ;)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Og i øvrigt tak til Holger, og alle andre der har bidraget med gode råd so far!

Nyt svar