Hvor er det nu Logic gemmer plugin manager .pref-filen?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Hvor er det nu Logic gemmer plugin manager .pref-filen?

Indlæg af bluefonia »

Jeg har glemt, hvor Logic lægger den fil, der indeholder opsætningen af mine bruger-mapper i plugin manager - og ja, også hvad filen hedder...
Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe ? :)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den mappe blev mindre vigtig at kunne efter Logic inkluderede en mulighed for at resette prefs + evt. key commands direkte inde fra programmet.

Men here goes:

Fra Finderens topmenu, vælg "Go"-menuen. Hold nu Option (Alt) tasten nede, så dukker et skjult Library op, som du vælger.

Herefter går du ind i Preferences mappen og scroller ned indtil du finder følgende to filer:

com.apple.logic.pro.cs
com.apple.logic10.plist

Den første er for control surfaces, den næste almene preferences.

EDIT: Nu ser jeg først at du specifikt leder efter Plug-in Managerens mappe-settings. Aner ikke om de er inkluderet i de almene preferences.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

Jeg er helt med på, hvor de "almindelige" .pref-filer befinder sig. Mener at kunne huske at pluginmanager setup-filen er en separat fil. Lagde den nemilg ind fra en backup sidste gang, jeg lavede en helt frisk installation. Men - Apple kan jo sagtens have lavet om på, hvor og hvordan
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Sig til hvis du finder den.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

...så lykkedes det at finde den:

~/Music/Audio Music Apps/Databases/Tags/MusicApps.tagpool

... allersidste fil i Tags-mappen :

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Tak, weird sted....

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

Ja, - ingen grund til at gøre det nemt og indlysende :D

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

Jeg bliver lige nødt til at supplere og rette lidt til ovenstående.
I nogen tilfælde bliver man nødt til at kopiere hele Databases-mappen for at være på den sikre side.
Jeg tror Apple løbende har ændret på, hvordan plugin manageren lagre sine oplysninger.

Nyt svar