Applied Acoustics Systems Multiphonics CV-2 - Modular softsynth

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Applied Acoustics Systems Multiphonics CV-2 - Modular softsynth

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kommet i løbet af den sidste uges tid. Det ligner ikke at man kan route lyd ind, det er ren "instrument" plugin.
https://www.applied-acoustics.com/multiphonics-cv-1/















Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har tilladt mig at ændre trådens overskrift, nu der er kommet version 2.
Jeg har overhovedet ikke gloet på det, og kommer ikke til det lige nu, men det ligner at de har taget sig sammen, og åbnet op for at man kan processere ting og sager.
Det betyder (forhåbentligt!.) præcis tuning af Objeq tingene, direkte fra midi, og gerne flere af dem på samme tid i samme Multiphonics system. Glæder mig til at glo på det.












Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige gloet 5-10 minutter på det. Stadig ikke set eller lyttet noget.

Godt nok ikke mange moduler. Det ville være oplagt at ha' en rumklang, pitch shifter, flange/chorus kan muligvis laves med delay modulerne, men ellers generelt noget multieffekt mangler der. Det ville også være fint med separate effektmoduler istedet for en multieffekt.

Fedt at der kan modulates imellem de forskellige Object settings i Objeq modulet. Et indbygget mix parameter kunne måske være fint, men det kan jo laves efterfølgende..
Også fedt med adgang til feedback loopet i delay modulet. Det ville så være lidt federe med flere moduler.... Men altså, filtreret decimator i feedback loop, med modulation af så godt som samtlige parametre, det kan jeg nok kun - med lethed i det mindste - lave i Reaktor Blocks. Ikke fordi jeg siger man skal kunne unikke ting på stribe, men lidt alligevel, da der efterhånden findes nok vellydende software modulars.

Slew Limiteren ligner eneste mulighed for envelope follower, men hvis den nu virker perfekt til formålet, så er det jo alt man har brug for.

Ser stadig frem til at lytte. Bliver dog ikke shoppet i denne omgang, uanset hvor godt det lyder.

Nyt svar