Opsætning af airport express

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Opsætning af airport express

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Uden at have prøvet at opsætte airport Express er min tanke:

Du skal indtaste det password der er på dit kviknet wifi, da der skal en eller anden form for godkendelse til at udvide dit eksisterende netværk.

Så hvis dit nuværende wifi hedder fx “kviknet wifi” og dit password dertil er “1234” så vil jeg tro du skal indtaste “1234” som password.

Og hvis dit password er 1234 så skylder du en kvajebajer 😂

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Er det routeren du har valgt at Connecte til eller dit ssid?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Jesper Zar skrev:
man 21. sep 2020 16:12
Er det routeren du har valgt at Connecte til eller dit ssid?
Hvad betyder ssid?

(Det her er en af mine pointer med at den her slags er bruger-uvenligt. En almindelig gennemsnitsforbruger bør ikke kende den slags forkortelser for at kunne få et fungerende hjemmenetværk op at køre. Rant over :-) )
David Mondrup

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

SSID = Navn på Wifi Netværk (som det vises i wifi-oversigten)

Det er lidt uklart hvad du prøver på, men her et bud på et par løsninger:

1) - Hvis du prøver på at "udvide" dit nuværende netværk via meshing - hvilket vil sige at din airport samler det nuværende wifi netværk op *TRÅDLØST* og genudsender det - tror jeg resultatet bliver tvivlsomt, hvis det overhovedet vil virke. Din Airport Express gen2 understøtter kun den gamle "N" wifi-standard, og din nuværende router er muligvis konfigureret til kun at acceptere forbindelser med den nye "AC" standard. Der er i hvert fald ikke meget båndbredde at gøre godt med.

2) Hvis du har mulighed for at trække et ethernet kabel fra din "main-router" til din AirPort Exp burde du kunne opsætte den som et nyt netværk uden de store problemer. Dog stadigvæk noget begrænset af at din AirPort kun understøtter N og ikke AC.

Jeg tror enten du skal kable dit nye wifi-punkt eller endnu bedre: anskaffe et "rigtigt" meshing system. Et bud kunne være https://www.komplett.dk/product/912803/ ... esh-system - som jeg dog ikke har prøvet personligt; dog har jeg en del andre af Ubiquitis produkter, og min erfaring med dem er positiv.
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Punkt 2 er hvad jeg har gjort med min Airport I studiet. Det fungerer fint, men den kører kun 100/100L modsat min main router.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

@david mondrup Jeg har lige gjort præcis det samme med min egen gamle Airport Express, og jeg endte samme sted som du gør på billede 3. Jeg ved dog at opsætningsprocessen er lidt shaky, så efter de første 2-3 forfejlede forsøg lykkedes det mig.
Så prøv igen. Du gør det rigtigt.
Og ang: billede 2: Du skal angive et sikkerhedspassword til din Airport Express, som du skal bruge hvis du vil opdatere den eller lave ændringer på den senere :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

benjisan skrev:
man 21. sep 2020 22:30
Jeg ved dog at opsætningsprocessen er lidt shaky, så efter de første 2-3 forfejlede forsøg lykkedes det mig.
Så prøv igen. Du gør det rigtigt.
Og ang: billede 2: Du skal angive et sikkerhedspassword til din Airport Express, som du skal bruge hvis du vil opdatere den eller lave ændringer på den senere :)
Tak - det var lige præcis konkrete erfaringer jeg efterlyste. Jeg prøvede dog op i nærheden af 10 gange i går, hver gang med samme resultat, så det kan godt være jeg bare ender med at konkludere at tiden er løbet fra produktet. Ærgerligt, for jeg har ikke fundet nogle konkurrerende produkter med indbygget lydudgang, hvilket jeg ellers har benyttet mig heftigt af.
David Mondrup

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Prøv evt samme procedure hvor du kabler din Airport Express. Jeg tror det var det der gjorde at det lykkedes i sidste ende.

Nyt svar