Nogle der kender et godt mail program?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Nogle der kender et godt mail program?

Indlæg af Hugo »

Mit goe´ gamle Win Live Mail er gået ned på min kones PC, og kan ikke reinstalleres.
Kræver netframe 3.0 som skal installeres før 3.5. Har prøvet, men det hjælper ikke. (har ryddet reg database)
Det står mellem formatering :puke: eller nyt mail system.

Mailsystemet skal kunne filtrere vores mails så hun ikke får mine, og jeg ikke får hendes, da vi deler en Yousee mailkonto.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thunderbird er et gratis, oplagt valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Okay tak, har siddet og læst dem alle igennem, men de skriver ikke om mulighed for filtrering, kun at jeg kan få det på alle mine telefoner :)

Går ind og tester det nu.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Okay mailprogram, men jeg kan stadig ikke sende, så alt mit arbejde i nat er spildt. Fejl ligger hos Yousee.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Thunderbird, fremragende mailklient.
Der er en avanceret filterfunktion, som kan flytte mail til diverse mapper og en masse andet.
filter.png
filter.png (23.41 KiB) Vist 711 gange

Er du sikker på at fejlen ligger hos Yousee?
Det skulle være mærkeligt, hvis de har en fejl, som kun påvirker dig.
Hvorfor er arbejdet spildt?
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Gmail. Så får du også målrettede annoncer

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Tak for de sidste 2 kommentarer.

Det er altid Yousee´s skyld, da de har et problem med linier der bliver hijacket til spam, så bliver man lukket for send.
Der findes rigtig mange tråde om det, og det er 3. gang vi oplever det.
Det hjælper så ikke at skifte til ThunderBird, Yousee er problemet. Ærgeligt, havde regnet med at de "uartige piger" fulgte med.

Jeg har osse Gmail (uden annoncer), og det bliver løsningen. Venter lige på nogle speaker enheder fra USA dukker op i ugen her, så skifter jeg og nedlægger Yousee.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 19. apr 2021 22:30 Tak for de sidste 2 kommentarer.

Det er altid Yousee´s skyld, da de har et problem med linier der bliver hijacket til spam, så bliver man lukket for send.
Der findes rigtig mange tråde om det, og det er 3. gang vi oplever det.
Det hjælper så ikke at skifte til ThunderBird, Yousee er problemet. Ærgeligt, havde regnet med at de "uartige piger" fulgte med.

Jeg har osse Gmail (uden annoncer), og det bliver løsningen. Venter lige på nogle speaker enheder fra USA dukker op i ugen her, så skifter jeg og nedlægger Yousee.
Det er deres SMTP-servere der bliver lukket af ORBS og lignende, fordi det er lykkedes nogle at sende spam gennem deres servere - fx ved at have hacket en kundes SMTP-password. Det er svært at gøre noget ved, og ikke rigtig nogens (udover spammerne) skyld. Yousee er hårdest ramt fordi de er store.

Der bliver ikke lukket ned, men modtagerne nægter at modtage mail fra den SMTP-server fordi de mener at der er for stor sandsynlighed for at det er SPAM.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev: man 19. apr 2021 23:13
Hugo skrev: man 19. apr 2021 22:30 Tak for de sidste 2 kommentarer.

Det er altid Yousee´s skyld, da de har et problem med linier der bliver hijacket til spam, så bliver man lukket for send.
Der findes rigtig mange tråde om det, og det er 3. gang vi oplever det.
Det hjælper så ikke at skifte til ThunderBird, Yousee er problemet. Ærgeligt, havde regnet med at de "uartige piger" fulgte med.

Jeg har osse Gmail (uden annoncer), og det bliver løsningen. Venter lige på nogle speaker enheder fra USA dukker op i ugen her, så skifter jeg og nedlægger Yousee.
Det er deres SMTP-servere der bliver lukket af ORBS og lignende, fordi det er lykkedes nogle at sende spam gennem deres servere - fx ved at have hacket en kundes SMTP-password. Det er svært at gøre noget ved, og ikke rigtig nogens (udover spammerne) skyld. Yousee er hårdest ramt fordi de er store.

Der bliver ikke lukket ned, men modtagerne nægter at modtage mail fra den SMTP-server fordi de mener at der er for stor sandsynlighed for at det er SPAM.
Sidst jeg var ude for det virkede det som om at man næsten ikke orker mere, og prøver at feje problemet over på altmuligt andet.
Problemet er at netværk ikke er min stærkeste side, men jeg hænger nogenlunde med.
Det som undrer mig, er at Yousee, som du siger er store og bliver ramt ofte. Google er mega store og må ha´ de samme problemer, trods det er "gratis".
Yousee betaler jeg dog for...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Gmail kan fint sættes op i Thunderbird - nu blev der foreslået en del gratis ting i tråden - hvis man vil betale lidt, så er officepakken incl. outlook også ganske glimrende. Jeg har et webhotel med tilhørende mailadresse ved Simply, som koster ca. 500 årligt. Her kan man så selv vælge sin mailadresser ud fra det tilhørende domæne - og man er så igen uafhængig af internetudbyder. Man kan så oprette sine egne mailadresse til forskelligt brug (privat eller erhverv osv.) Hvert medlem i min familie har så sin egen mail med webmail og individuelt spamfilter osv. osv. Det koster lidt, men har sparet os for en masse andet besvær.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ulempen ved at bruge ens internetudbyder mail er at man så ikke så nemt kan skifte væk fra dem hvis man bliver tilbudt et andet bedre produkt en dag.

Selv foretrækker jeg at eje domænet man bruger, så man selv kan bestemme hvad der står før og efter @

Men ellers vil jeg nok også sige Gmail, eller hvis man alligevel er typen der betaler for Office365 bruge deres mail system, de er nok klodens mest erfarne mail-hosts. Dog stoler jeg ikke meget på Google til at håndtere mine data, men for de fleste er det blot lidt sølvpapirshat agtig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tirs 20. apr 2021 08:30 Ulempen ved at bruge ens internetudbyder mail er at man så ikke så nemt kan skifte væk fra dem hvis man bliver tilbudt et andet bedre produkt en dag.

Selv foretrækker jeg at eje domænet man bruger, så man selv kan bestemme hvad der står før og efter @

Men ellers vil jeg nok også sige Gmail, eller hvis man alligevel er typen der betaler for Office365 bruge deres mail system, de er nok klodens mest erfarne mail-hosts. Dog stoler jeg ikke meget på Google til at håndtere mine data, men for de fleste er det blot lidt sølvpapirshat agtig.
Ja, jeg kunne aldrig drømme om at bruge gmail. De ved i forvejen alt for meget om mig, hvis de har ens mail, browserhistorik (flere udbyder bruger nu googles DNS), og alt hvad de kan samle ind fra cookies og maskiner du har logget ind på google med.

Der findes SMTP-udbydere som betalingsservice, men jeg har ikke tjekket op på dem, så kan ikke anbefale nogen.

Selv bruger jeg en lille udbyder til domæne og mail - det koster også lidt, men det er jeg rigtig glad for (og han har flere gange reddet mig med ikke-korrupte backups af mit website :) )
--
Robert

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Thunderbird er stadig et rigtig godt bud - også (især) sammen med Gmail.
Eller Outlook, hvis du har adgang til det.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hald skrev: tirs 20. apr 2021 08:30Selv foretrækker jeg at eje domænet man bruger, så man selv kan bestemme hvad der står før og efter @
Enig.
Hos fx One.com kan man registrere sit eget .dk domæne for 69,- kr (koster efterfølgende ca 60 kr om året for fornyelse hos DK-Hostmaster) og få en simpel mailhost for under 150 kr om året.
Skulle man en dag blive utilfreds med host firmaet kan man altid flytte sit domæne et andet sted hen.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Eget domæne er helt sikkert vejen frem så har du selv kontrol over din mail adresse. I øvrigt kan du også lave din en hjemmeside til dit musik samt referencer og alt det gas. Hugoindimellemvarhandetsguosse.dk eller Hugo-lade.dk er begge ledige ;)
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Nyt svar