FX i cubase med AUX feed fra analog mixer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

FX i cubase med AUX feed fra analog mixer

Indlæg af marco »

Hej venner

Okay - jeg har et spørgsmål..

Kan jeg føde en rumklang i cubase med et AUX signal fra min pult?

Jeg patcher AUX 12 fra pulten til min converter og får masser af signal ind - men hvordan får jeg den til at føde en FX, som jeg så kan smide ud af min converter og ind på pulten?

Jeg har set der gjort i ProTools - men hvordan gør jeg det i Cubase...

Mvh Marco

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg mener det er F4 (på Windows) der åbner external effects i Cubase. Jeg kan ikke huske hvordan man sætter I/O's op, men det var ikke besværligt. Jeg har en tudsegammel tråd om det herinde, til Cubase 6.
Tilføjelse: her er min tråd:
viewtopic.php?f=1&t=49129

Jeg tror dog umiddelbart at dit scenarie vil kræve, at du først på din kanal har dit "hardware insert plugin", derefter din software rumklang, og hvad du ellers vil lave af processering ITB, og så igen ud til hardwaren via "hardware insert plugin".
Alternativt kan det være man kan gemme en kanalopsætning, hvor input og output i toppen af kanalen er routet til de rigtige I/O's.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Det er slet ikke så kompliceret.

Lav et ekstra output (via VST Connections (F4).
Lav en kanal og smid den effekt på du gerne vil have. Vælg det input din AUX fra mixeren er sat i, vælg dit nye output - og slå Input monitoring til på kanalen .. done!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Hippo skrev: lør 17. apr 2021 15:37 Det er slet ikke så kompliceret.

Lav et ekstra output (via VST Connections (F4).
Lav en kanal og smid den effekt på du gerne vil have. Vælg det input din AUX fra mixeren er sat i, vælg dit nye output - og slå Input monitoring til på kanalen .. done!
Det virkede! :)

Christoffer - Jeg har rodet med det andet i nogle dage - det kunne jeg ikke få til at fungere.. :)

Tak begge to! :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hippo skrev: lør 17. apr 2021 15:37 Det er slet ikke så kompliceret.

Lav et ekstra output (via VST Connections (F4).
Lav en kanal og smid den effekt på du gerne vil have. Vælg det input din AUX fra mixeren er sat i, vælg dit nye output - og slå Input monitoring til på kanalen .. done!
Identisk med Logic Pro i øvrigt.

Nyt svar