TC Electronic System 6000 native plugins

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

TC Electronic System 6000 native plugins

Indlæg af Christoffer I. N. »

Følgende System 6000 algos nu som native plugins:
MD3: https://www.tcelectronic.com/product.ht ... Code=P0ED5
MD4 HD: https://www.tcelectronic.com/product.ht ... Code=P0ED6
Nonlin 2: https://www.tcelectronic.com/product.ht ... Code=P0ED7
VSS3: https://www.tcelectronic.com/product.ht ... Code=P0D5I
VSS4 HD: https://www.tcelectronic.com/product.ht ... Code=P0ED4

Der er (igen) crossgrade tilbud til VSS3 fra powercore, som jeg godt kunne finde på at benytte mig af.
Har læst en del i manualerne, og det ligner at GUI er ganske fint opbygget, når man lige lærer at forstå især de her "favorit" tal i bunden. Så kan man mene hvad man vil om farverne i GUI :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

md4hd.png
md4hd.png (155.62 KiB) Vist 599 gange
MD4 HD
Så fik jeg leget lidt med især System 6000 MD4 HD.

Jeg har før brugt de (ældre) MD-algoer, men MD4 HD er lige et step up i min bog.

Ports med små forbedringer
Det skal lige siges at System 6000 Native plug-ins ikke er 100% porte af hardware System 6000 software, men rehashed/forbedret på visse punkter.

5 Band Compressor
Anyway, det er især multibåndsdelen i MD4 HD som spiller for mig. Den er af recombined filter typen og har har lineær fase crossovers, så den lyder særdeles smooth og transparent. Jeg kan ikke umiddelbart høre problemer med præ-transient sløring eller andet, selvom det er FIR, men crossovers virker ikke så stejle.

Jeg har længe ledt efter et supplement til Pro-MB og jeg synes MD4 HD udfylder præcis det hul. Den har bl.a. DXP, dvs. ægte upward comp, M/S med fælles eller separat side-chain m.v. Ren lydmæssigt virker den utroligt clean og naturlig. Selvfølgelig skal man tweake alt og vide man man laver, men det er meget intuitivt for mig at bruge.

Star Trek interface
Interfacet er jo en smagssag, men for mig er det væsentlig pænere og bedre at arbejde med end hardwaren og de gamle Powercore plug-ins.

Jeg kan godt lide udtrykket, det er clean og læsbart og jeg elsker, at der ikke er et stort grafisk display i multibånden, som har været normen til alle plug-ins de sidste mange år.

Oversampling
Ser ud til at True Peak/oversampling altid er slået til i limiteren. Jeg kunne godt tænke mig en mulighed for at slå TP fra, ligesom i MD3. Måske kommer det i en update..

Andre plugs i pakken
Har leget lidt med VSS4 HD, de kan også noget de VSS algoer. Var glad for min hardware M3000 i gamle dage, men VSS4 HD lyder igen et step op og Non-Lin2 lyder også intuitivt godt i mine ører. Må lege mere, når jeg får tid.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Synes mange af de ting TC har gang i pt. virker ret spændende :)

Nu har deres Brickwall Limiter efterhånden været ude i noget tid - er den blevet en fast del af dit arsenal, eller bruger du primært andre alternativer? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg bruger mest min egen Soft Clipper + Pro-L2 eller nogle gange Ozone 9 Maximizer.

Måske hvis der kommer en non-TP mode i MD4 HD, så vil jeg give limiteren er skud også.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Dejligt med en opfølgning. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg kan ikke få hænderne ned. Har brugt MD4 HD multibånd på en håndfuld masters allerede i dag. Alt fra rimelig hård EDM til 70'er rock.

Ligeså fedt det kan være med et stort, detaljeret, grafisk interface som i Pro-MB, ligeså befriende er det ingen kurver at se og kun have et symbols GR display.

Ører over øjne, måske ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

@Holger hvordan med MD4 HD kontra MD3, hvad er der af forskelle? Udfra hvad jeg husker fra manualerne, så virkede de relativt ens i features, udover der vist var en processor mere mulig i MD4 HD, ja og så ekstra bånd.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg har ikke prøvet at teste/nulle dem i de features der måske er relativt ens (EQ fx), men ellers er der umiddelbart ikke tale om direkte sammenlignelige moduler.

Hvor meget kode der forskellige moduler deler ved jeg ikke, men der er relativt store forskelle på features.

Jeg skriver det på engelsk, så det evt. kan dukke op internationalt i Google, da man ikke kan finde denne info - udover nu på Lydmaskinen ;-)

Differences between MD3 and MD4 HD - TC Electronic System 6000 Native plug-ins

MAIN MODULE
Normalizer Soft Clip
MD3: Yes
MD4 HD: No

Modes
MD3: Default
MD4 HD: Normal, Parallel, Parallel UL, DXP

DC Block
MD3: Yes, optional

Low Cut
MD3: No, DC Block only
MD4 HD: Yes, variable 2 - 200 Hz

Auto Make-Up Gain
MD3: Yes

EQ MODULE
MD3: 4 bands
MD4 HD: 6 bands

EXPANDER MODULE
MD3: Yes, separate 3 band expander module with standard features
MD4 HD: No expander module

COMPRESSOR MODULE
MD3: Yes, separate 3 band compressor module with standard features
MD4 HD: Yes, separate 5 band compressor module with unique features (see below)

5 BAND COMPRESSOR MODULE
MD3: No, 3 band compressor module with standard features (see above)
MD4 HD: Yes, separate 5 band compressor module with unique features

The MD4 HD module contains unique features such as Steer and Defeat. The 5 Band Compresor module works in conjunction with the Main Module alternative modes Parallel, Parallel UL, and DXP (De-Expansion = True Upward Compression).

OUTPUT MODULE
Limiter unlinking
MD3: No
MD4 HD: Yes, toggled

Soft clip
MD3: Yes, "Limiter Soft Clip"
MD4 HD: Yes, "Soft Clip"

There seems to be a difference in how/where the soft clip is applied in the MD3 and MD4 HD, which might explain the difference in naming. Still unconfirmed, but likely.

Limiter Ceiling
MD3: Yes, in steps of 0.1 dB
MD4 HD: No, only Threshold and Output Gain (in steps of 0.5 dB)

Again this seems to relate to the above mentioned difference in how/where the soft clip is applied in the processing order.

Limiter Release
MD3: Yes, user defined target release 10 ms - 1 sec
MD4 HD: No, auto release based on Limiter Profile only

Limiter Profiles
MD3: No
MD4 HD: Yes, Dynamic, Soft, Universal, Loud, Voice

True Peak Limiter Mode
MD3: Yes, optional
MD4 HD: Yes, forced True Peak

Output Balance
MD3: Yes, ±6 dB L/R

NOTE: All similar functionality such as Stereo/MS modes, etc. have been left out. The above are the differences.

AUDIO DIFFERENCES
The MD3 will null correctly against source material when everything is bypassed/off in the MD3, but the MD4 HD currently won't.

It seems there a small DC bug in the MD4 HD, which the team is looking at right now in order to provide an update.

EDIT 2021-04-26: I've tested a fixed version and the DC/low cut bug and another small EQ bug have been fixed now.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Tak for grundig gennemgang :banan:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Er der stemning for en Lydmaskinen konkurrence om disse insane plugs?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

JAAAARRRRHHHH
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep :love:
/Dub

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

:denmark: :denmark:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Great, kan ikke love noget, men jeg prøver.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Holger skrev:
tirs 20. apr 2021 10:31
Er der stemning for en Lydmaskinen konkurrence om disse insane plugs?
Absolut.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Bum, TC var med på at lege med Lutmaskinen:
viewtopic.php?f=1&t=82597

Medlemsavatar
Tektoo
Medlem
Sted: København

Indlæg af Tektoo »

Købte VVS3 native - der var et eller andet tilbud som jeg ikke kunne modstå, men jeg har ikke brugt den noget særligt da det har været hurtigere at finde den lyd jeg er efter i Lexicon PCM Native. Jeg sidder nok fast i nogle rutiner ..... skal blive bedre til at ryste posen.
Kan godt lide det minimalistiske interface og at det er udviklet i dk

Nyt svar