Kush Audio Silika compressor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Kush Audio Silika compressor

Indlæg af Christoffer I. N. »

99$
Produktside:
https://thehouseofkush.com/products/silika

Manual:
https://thehouseofkush.com/pages/manual-silika

Billede

"After 9 years in the plugin game, Kush can finally say without exaggeration that, at least for one particular flavor of vintage compressors that clip beautifully, we have completely closed the Analog/Digital gap. SILIKA is not ‘close’, it’s not ‘different but just as good’. It’s ‘Sonically Identical’ to the types of hardware it’s modeled after.

When you drive this plugin’s input, everything melts deliciously. In particular, the high frequencies lay back and spread out without getting edgy, or bright, or even the least bit ‘zingy’. It may get too grindy, but it won’t hurt your ears. Think Led Zeppelin IV’s hazy grunge, and you’ll start to get the idea.

SILIKA owes its killer sound to an extraordinarily complex harmonic distortion generator, but operationally it’s a relatively simple compressor with a familiar feature set. All of its distortions are controlled with the Input knob, which can be switched and blended to taste. The resulting signal then gets passed to a compressor/limiter with 4 available ratios, standard Attack/Release/Threshold/Mix controls, and sidechain filtering options which, while simple, allow for a dramatic reshaping of the compressor’s behavior.

It’s a straightforward plugin with an absolutely killer sound, and represents the dawn of a new era for Kush plugins and digital sonics in general."

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice 🙂

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

nu... nej nu ....nej NU.. nej NU er det altså helt rigtigt og helt identisk med hardware...

et eller andet sted har jeg en reklame for et waves? plugin fra 1999, der siger det samme

:-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator

Indlæg af Morten B »

He he 😁

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Gyraf skrev:
tors 3. sep 2020 09:07
nu... nej nu ....nej NU.. nej NU er det altså helt rigtigt og helt identisk med hardware...

et eller andet sted har jeg en reklame for et waves? plugin fra 1999, der siger det samme

:-)
Måske du skulle lave en dims ligesom Soyus Launcher, man kunne sætte på indgangene af dine produkter så de lød lige så digitale som en år 2000 Waves plugin?

--sd

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg er som betatester biased vedr. Kush, men jeg er endnu en gang imponeret over hvordan deres ting lyder.. det er bare.. anderledes på den fede måde. Om det er analogt eller ej.. tjah.. det må feinsmeckerne slås om. Jeg synes bare den lyder møg beskidt - og det er guld for min lyd!

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

metal skrev:
tors 3. sep 2020 20:17
Jeg er som betatester biased vedr. Kush, men jeg er endnu en gang imponeret over hvordan deres ting lyder.. det er bare.. anderledes på den fede måde. Om det er analogt eller ej.. tjah.. det må feinsmeckerne slås om. Jeg synes bare den lyder møg beskidt - og det er guld for min lyd!
Ja jeg er helt enig, jeg var mere ovre i at jante-lovs håndtere selve markedsføringen, Steven Slate er jo en anden af den her slags evangelister - hans plugins gør jo også noget af det der kan bruges! Det er lidt som Deng Xiaoping sagde "It doesn't matter whether a cat is black or white, as long as it catches mice."

--sd

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den lyder sgu meget smooth - Jeg ved ikke, om det er et must-have for mig, men jeg ville gerne :)

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator

Indlæg af Morten B »

Jeg er personligt ligeglad med hype ord, ser det ikke rigtig mere, ligesom de milliarder af reklamer der suser gennem nethinden når man bevæger sig rundt online.

Har haft Novatron Fra Kush i lang tid, og det er et herligt plugin. Meget nem at bruge og lyder “altid” godt.

Nyt svar