Vedr. køb af lydkort og kabel

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Nicknaes
Medlem
Indlæg: 4

Vedr. køb af lydkort og kabel

Indlæg af Nicknaes »

Hey alle.

Jeg har netop erhvervet mig et Uad Apollo Twin x. Plug & play tænker jeg,- slet ik..

Jeg sidder på en MacBook Pro 15" 2018, og har taget Thunderbolt kablet fra opladeren da jeg ikke lige fik købt et kabel med.

Men min mac bliver ved med at sige at den ikke kan bruge Thunderbolt-tilbehøret. "slut tilbehør til en Thunderbolt-port på denne mac".

Indgangende på både min mac og mad lydkortet ser ens ud, og stikket passer i. Prøver at fejlfinde via google, og havner i en jungle af thunerbolt3 og usb-c osv. Kan ik finde rundt i det.


Sidder der en der ved noget? Og evt hvad det er for et stik jeg skal købe så jeg kan få det up&running?

Kærligste hilsner
Nick

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg ved det ikke, men det er ikke sikkert at opladerkabler er magen til et datakabel indeni, der er jo trods alt ikke behov for det hele når man blot oplader.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Køb er rigtig Thunderbolt 3 kabel. Det du har fra opladeren er ikke nok.

Se evt. https://onx.dk/nyheder/saadan-vaelger-d ... t-3-kabel/

Default avatar
Nicknaes
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af Nicknaes »

Okay tak for det.
Jeg overtænkte måske bare forskellen fra USB-c til Thunderbolt kabel.

Jeg prøver ;)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Nicknaes skrev: tirs 7. jul 2020 20:30Indgangende på både min mac og mad lydkortet ser ens ud, og stikket passer i. Prøver at fejlfinde via google, og havner i en jungle af thunerbolt3 og usb-c osv. Kan ik finde rundt i det.
Det er meget nemt. Du skal bruge et Thunderbolt 3 kabel. Et Thunderbolt 3 kabel har dette symbol på stikket:
22408-27045-thunderbolt3-1l-xl.jpg
22408-27045-thunderbolt3-1l-xl.jpg (94.14 KiB) Vist 156 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja selvfølgelig, ladekablet er bare USB-c, så du skal bruge et rigtigt Thunderbolt 3 kabel.

Der står lidt mere om det her:
https://www.avxperten.dk/blog/usb-c-vs-thunderbolt/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar