Nyt fra Presonus

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Nyt fra Presonus

Indlæg af Hald »

Live lige nu:



Quantum 2626 Thunderbolt 3 interface.
io STATION 24c - Controller og Audio interface
ERIS HD10BT headphones (bluetooth og noise canceling)
Studio One Pro 5.0
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Dejligt med opdateringer. Det eneste der lige fangede mig var at de havde opdateret GUI på plugins. På den anden side mangler jeg heller ikke noget i v4. Men man håber jo altid der lige kommer noget man ikke vidste man havde brug for :)

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Nåh jo forresten. Det nye automation værktøj så faktisk meget blæret ud.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det var lidt sparsomt med brugbart nyt, synes jeg, men key maps til vi’s var en stor forbedring og nok værd upgrade alene for mig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har kun lige skimmet ,.. syntes det er lidt tyndt
/Dub

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Keyswitch/articulation mapping er klart også den feature jeg har set mest frem til. Ser dog ud til at det er en meget skrabet udgave her i første omgang. Så vidt jeg kan se, kan man kun sende notes og hverken CC eller program change. Det ser heller ikke ud til at man kan sende til en specifik MIDI kanal. Så der er stadig et godt stykke op til Cubases expression maps (eller Reaper med Rearticulate-scriptet). Men det er da en start, som rimelig nemt burde kunne udvides ret hurtigt. Så mon ikke man finder kreditkortet frem, når de engang får deres site op at køre igen... :dollargrin:

Show-delen - ikke noget jeg selv kommer til at bruge, men giver god mening at integrere det i SO. De fisker tydeligvis efter MainStage folket.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Bare lige til info: Jeg har opgraderet til V5. Den er lidt buggy i sequenceren her hos mig. Jeg har fx. oplevet at have et spor mutet der har spillet videre og et spor solo der spillede lyden fra et mutet spor :drunk: Det skal jeg lige have rapporteret. Der kommer nok en bug fix om ikke så længe. Har heldigvis stadig V4 installeret, så jeg kører bare lidt videre med den. :)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Også opgraderet, og uden problemer so far. Der er nu mange gode nye funktioner, og har allerede brugt listen bus, keymaps, aux channel, gain envelopes, mix snapshots og drive på de opdaterede plugins. De bliver meget brugt fremover som en naturlig del af workflowet! Presonus udviklerne er kendt for at give mange gratis updates, ikke bare med bug fixes men med flere nye features, så jeg er glad for denne opgradering.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

@the songcabinet Jeg har indtil videre brugt gain envelopes som det eneste. Skal lige vende mig til at jeg har muligheden for mix snapshots, så kommer jeg nok også til at bruge den funktion, det er ret smart. Har tendens til at smadre mine mix når jeg har været væk fra dem i noget tid. Det kan jeg gøre med god samvittighed nu, skal bare lige huske at tage et snapshot først :lol:

Nyt svar