Hvad skal I ha' gratis ved Plugin Alliance?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Hvad skal I ha' gratis ved Plugin Alliance?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man kan få for 20$ gratis ved brug af koden:
MEGA-SALE-20-OFF

Jeg tager mig 2 af pedalerne der mangler i samlingen, Distorange, og Opto comp pedalen, som jeg ikke fik skaffet mig, da den var gratis.
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... range.html
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... pedal.html

Kun lige fået prøvet dem lidt af her til aften. Signalet inden Distorange skal gaines 20-40dB ned, før man har et nogenlunde spænd at arbejde med på Distortion parameteret. Peaker dit signal omkring -10dB skal du minimum 10dB længere ned, før at "Dist = minimum" lyder markant anderledes.
Opto pedalen er umiddelbart relativt subtil...... Lige indtil jeg parrede den med UAD DBX'en, så var der godt nok fede ekstra shaping muligheder.

Derudover havde jeg Yellowdrive i kikkerten, eller alternativt Unfiltered Audios G8, som virker til at være en fed alsidig gate med gode bonusser. Det må blive næste gang de giver for 20$ gratis i den her slags tilbudsrunder.

Jeg har de to sorte distortion-pedaler i forvejen. Rat klonen er den der oftest er i brug, men Metal Zone klonen kommer i brug, hvis jeg vil ha den der scoopede lyd som dens EQ lægger op til. Men fælles for alle distortion pedalerne er, at mere eller mindre hidsig EQ før gør underværker for hvordan de opfører sig. Eksempelvis kunne jeg få OK bund ud af Distorange ved at booste de dybe toner inden.
Det kan også være fedt hvis man har en lyd der modulater, som fremhæver bestemte frekvenser på forskellige tidspunkter, og så booste de her frekvenser inden pedalen, for at få ekstra smadder i de perioder.

Mangler man Roland/Boss-style chorus er der også den blå chorus pedal. Har fået den gratis på et tidspunkt, ikke prøvet den endnu.

Er man dinosaur som mig, og har brug for 32 bit installers, så er de seneste her - Kig dog først på produktsiderne.
https://www.plugin-alliance.com/en/legacy/32-bit.html


Generelt synes jeg ikke lyden ud af pedalerne er vanvittigt god, eksempelvis vil jeg opfordre til at man prøver Mercurialls gratis Tubescreamer, istedet for Plugin Alliances. Har desværre stadig tilgode at prøve UAD pedalerne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak !!!!

Snuppede Dent 2

Fordi jeg ku :lol:
/Dub

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Jeg har brugt alt, alt for mange penge ved Plugin Alliance dette forår allerede. Hvert køb har været på slagtilbud og oftest med rabatkuponer også, men alligevel er det blevet til en del med bx_console Focusrite SC, bx_console SSL 4000 G, bx_digital V3, bx_masterdesk, bx_townhouse, bx_XL C2, elysia Alpha, elysia Phil's Cascade, og Maag EQ4. Det burde fandeme være nok til de fleste.

Så ja, jeg har købt Lindell ChannelX.
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alt for meget her også,

Kikkede lidt på SpecOps ,.. så lidt demoer ,.. men indså at det var bare endu et vitaminforladt plug, uden noget unikt, fra PA's side

Ellers intet interessant overhovedet

Også rimelig nederen at der ikke engang findes en manual til sådan noget som bx_delay, der skulle forestille at være en seriøs delay

Valgte kun Dent 2 fordi den var gratis, og fordi jeg MÅSKE engang får den installeret ,... overhovedet

Det er mit indtryk at deres produkter som oftest ender ubrugte i folks plugin-foldere over tid, ligesom Nomad, bare endu værrer :-)
/Dub

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Personligt bruger jeg nærmest kun PA-ting når jeg mixer og masterer nu – i forhold til hvad jeg har haft før synes jeg de giver mig et mærkbart løft i kvalitet, og bruger meget få ressourcer. Ting som rumklang og delay har jeg dog ikke investeret i, men deres channel strips og især bx_digital ville jeg ikke kunne leve uden. Jeg skrev og producerede dette nummer nærmest udelukkende med PA-værktøjer, og føler på ingen måde jeg kunne have fået det samme resultat uden dem i værktøjskassen. Så jeg er maje' glad for dem! :-D
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev: man 29. jun 2020 09:48 Alt for meget her også,

Kikkede lidt på SpecOps ,.. så lidt demoer ,.. men indså at det var bare endu et vitaminforladt plug, uden noget unikt, fra PA's side

Ellers intet interessant overhovedet

Også rimelig nederen at der ikke engang findes en manual til sådan noget som bx_delay, der skulle forestille at være en seriøs delay

Valgte kun Dent 2 fordi den var gratis, og fordi jeg MÅSKE engang får den installeret ,... overhovedet

Det er mit indtryk at deres produkter som oftest ender ubrugte i folks plugin-foldere over tid, ligesom Nomad, bare endu værrer :-)
Det er efter min ydmyge mening svært af sammenligne Brainworx og Unfiltered Audio plugins. Udover at de begge sælges hos Plugin Alliance. Unfiltered Audio har nærmest fra starten af været centreret omkring et meget kreativt og ligetil modulation system. Sandman Pro er eksempelvis en virkelig fed og kreativ delay. Dent er også en distortion med mange algoritmer i begge afdelinger (clipper og bit reducer).
SpecOps er ikke så ofte i brug her som jeg ellers gerne ville, fordi den har det med at crashe når den skal loades, og når jeg ændrer FFT size. Dens freeze lyder godt og noget lettere at styre end GRM Tools tingene. De mange forskellige effekter kan hurtigt komme til at lyde kunstige, især hvs man ikke bruger dem på det fulde frekvensspektrum. Men et ret fedt redskab alt i alt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL, har fået en mail om at jeg kan bruge koden igen...... :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Hvis I ikke har købt Unfiltered Audio's Lion, så kan jeg varmt anbefale den - og til $19.99 er det et mindre kup! Det er den vildeste synth!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

metal skrev: man 29. jun 2020 21:32 Hvis I ikke har købt Unfiltered Audio's Lion, så kan jeg varmt anbefale den - og til $19.99 er det et mindre kup! Det er den vildeste synth!
Ja den er ganske alsidig!

Jeg fik mig G8 gratis her til aften. Det kan være den bliver installeret en dag jeg kommer på noget jeg ikke kan med en kombination af Pro-C 2 og Trash 2.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Thorn lyder også godt umiddelbart syntes jeg ,.. uden at have videre forstand på synths

Samtidig med mine forbehold for substansen i deres plugs skal da også lige indrømmes at jeg ikke selv er dybt inde i hverken master eller den finere mix-kunst ,.. men derimod typisk interessere mig for nogle voldsomme og obscure effekter ,... Har derudover forlængst nok af alt muligt andet, og er velforsynet via S1, så noget nyt skal være virkelig unikt og enestående

Endu en EQ, Comp, ellerCh Strip, eller almindelig rum og delay, osv, osv,... er uendelig ligegyldig

Selvfølgelig kan andre være glade for PA tingene ,.. og har man slået til ved hvert tilbud, samt giveaway, har man jo stort set alt, til få hundrede kr

Har man således fået de 75 pct af deres produkter, som tiltaler en mest, over 5 år, og har brugt en plovmand eller to, er man jo ikke blevet snydt

Det har dog været et pris-cirkus ,..
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Thorn er OK, der er nogle fede idéer i den, men den er bestemt ikke uden lydmæssige artifacts her og der. Jeg glæder mig meget til at se hvordan hans Diversion 2 bliver, da 1'eren har været i brug her i mange år.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der en ny runde. Brug kode:
MEGA-SALE-20OFF

Bemærk, koden er ikke den samme som øverst i tråden.

link:
https://www.plugin-alliance.com/en/products.html

Jeg fik mig SPL Attacker Plus. Tvivlsomt om den bliver installeret, dog kunne det være den skulle ha' en chance, nu den gamle jeg har til UAD (mig bekendt præcis den samme som den gamle fra Plugin Alliance) har problemer med at opfange transienter, hvis ikke der har været tilpas stille mellem anslag.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Takker ,..

Nuppede STD-1 Bucked Brigade Stereo Tapped Delay ,.. (ved at smide 12 bucks oven i prisen)

Dog mere en Chorus-ting med enkelte obskure muligheder i tilgift

Overvejede også Knifonium eller en bass-amp af en slags
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I vanlig stil er 20$ rabatkoden nu resat. Dvs. koden jeg postede den anden dag kan bruges igen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

resat endnu engang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

.... og igen.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Fedt. Tak @Christoffer I. N. ! Så fik jeg endelig Metric AB til en overkommelig pris efter at have lurepasset i en rum tid :-D

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hm ... faktisk ingenting!

--sd
He who dies with the most toys now loses!

I write here occasionally about eras, because it has felt to me for some time that we are transitioning. But from what to what? It’s pretty clear where we’ve been. The Reagan Era, which I think will officially close with Donald Trump’s imminent wipeout. You can call it the Reagan Era, as I think that is historically fair, but I will think of it from now on as the “Throwing Up a Little in the Back of My Mouth” era.

It’s beyond debate that the nation got caught up in a romance with pure money itself. This is hardly a new thing in this country, but it is usually temperered by some lingering ethical queasiness about that root-of-all-evilry and the-best-things-in-life-are-freeisms. We had grown tired of talk of limits and having to feel guilty about everything and then President Sunshine gave us all permission to trade in our filthy hippies for some good old filthy lucre. It looked like a good trade, and trading was the new name of the game. Remember the stories about Our New Heroes: Day Traders! They made nothing BUT trades. T-shirted but wired, they rode the markets like a cowboy, determined to bust it like a bronco.

Eventually of course, most of them simply went bust, as eventually did our fantasy that somehow everybody would get rich, or at least everyone who ‘thought outside the box.’

Thinking outside the box meant replacing the old, unpleasant and unprofitable hippie kind of disruption with new, silicon-and-money-flavored disruption of ‘old industries’. Old industries were the box we were supposed to be thinking outside. But it turned out that most people were working inside those boxes, until the crash threw them out of their jobs and mortgages into literal boxes.

Whatever, I ramble. The point is that man does not live by that kind of bread alone, and the victors were too few, and they can’t enjoy their spoils anymore, because people are starting to hate them rather than envy them for all their obscene riches. The spoils have spoiled.

Now people are ready for something else. If there were any doubts remaining, Donald Trump succeeded in permanently tarnishing the glamour of the new Gilded Age to look like the tacky plated veneer it always was. There is a whole world of useful and rewarding work ahead of us, work that piled up while our eyes were dazzled by all the shiny things. A badly damaged planet in need of repair, a work-life-values system almost as out of balance as our climate, and a technology revolution that could be put to better purposes than unrelenting consumer diversion and owner money-grubbing.

My guess is that most everybody is ready for a new era when you are.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ikke at bruge penge er også egoistisk

Begge dele er temelig snævert og frelst IMHO

Hver finder sin egen vej uden behov for preach
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

DUBTEMPLE skrev: lør 3. jul 2021 19:21 Ikke at bruge penge er også egoistisk

Begge dele er temelig snævert og frelst IMHO

Hver finder sin egen vej uden behov for preach
Jeg ved du er på Windows og er ikke plaget af at din værktøjskasse pludselig har en del huller, når du åbner et gammelt projekt ... sådan er det for mit vedkommende, fordi jeg er skifter til en M1 basereet Macmini ... og ved du hvad? Det har faktisk aldrig lydt så godt før, man via migration fik fjernet alle de plugins, jeg tidligere havde følt som absolut nødvendige!

Det virker på mig som den gamle Molbo historie om at grave huller for at komme af med noget overskydende jord.

Jeg har desværre fået en mistanke om at det skulle være ens manglende overblik, der især får en til gribe ud efter snartsagt et hvert tænkeligt plugin? Nu daw-mixer jeg næsten udelukkende på download'ede filer fra f.eks Telefunkens site, og har dér jo ingen dårlige musikanter at skulle hive ind på plads - bare for at vedligeholde håndværket med det underforståede mål, at jeg måske ville kunne komme til at kunne overføre nys erhvervede erkendelser, til næste gang jeg laver live lyd.

Med Telefunkens upload er det meget nemt at Saint-Exupéry'e ting indeholdt i en optagelse væk - men har dog overhørs problemer jeg kender fra live:
Perfection is not when there is no more to add, but no more to take away.
Men har så kunnet se at fordi især plugins fra Wave er faldet fra - på grund af opdateringen/kompatibiliteten, ja så har jeg faktisk været min egen værste fjende.....

--sd

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er den der igen.
20$ rabat med kode:
MEGA-SALE-20OFF

Og i vanlig stil er der plugins der koster under 20$.
https://www.plugin-alliance.com/en/products.html

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SpecOps

Trods den klamme video hvor nogle triste lejesvende sidder og skamroser den helt ud af propertion

Den slags hader jeg, men sjov effekt trods alt 🙂
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev: ons 29. sep 2021 17:35 SpecOps

Trods den klamme video hvor nogle triste lejesvende sidder og skamroser den helt ud af propertion

Den slags hader jeg, men sjov effekt trods alt 🙂
Dens generelle freeze (yderst afhængig af FFT size) lyder som jeg husker det noget bedre end hvad jeg har af lignende effekter fra GRM tools.
Det spektrale split kommer meget hurtigt til at lyde af lige netop hvad det er. Det er i mine ører negativt, hvis man skulle være i tvivl. Men brugt med omtanke er der mange fede muligheder.
Bliver ikke brugt så ofte som jeg gerne ville, grundet periodiske crashes ved skift af FFT size. Jeg tvivler på at du får samme problem, da jeg ikke har hørt om andre der har de crashes jeg har.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: ons 29. sep 2021 22:01
DUBTEMPLE skrev: ons 29. sep 2021 17:35 SpecOps

Trods den klamme video hvor nogle triste lejesvende sidder og skamroser den helt ud af propertion

Den slags hader jeg, men sjov effekt trods alt 🙂
Dens generelle freeze (yderst afhængig af FFT size) lyder som jeg husker det noget bedre end hvad jeg har af lignende effekter fra GRM tools.
Det spektrale split kommer meget hurtigt til at lyde af lige netop hvad det er. Det er i mine ører negativt, hvis man skulle være i tvivl. Men brugt med omtanke er der mange fede muligheder.
Bliver ikke brugt så ofte som jeg gerne ville, grundet periodiske crashes ved skift af FFT size. Jeg tvivler på at du får samme problem, da jeg ikke har hørt om andre der har de crashes jeg har.
:thumbup:

Vi får se om de resetter koden :)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: tors 30. sep 2021 06:29 Vi får se om de resetter koden :)
Det gjorde de:
Your Order

1 Brainworx bx_opto Pedal$9.99
1 Brainworx bx_greenscreamer$9.99

Subtotal $19.98

MEGA 2021 Q3 $20 Off (Voucher Reset) (Code: MEGA-SALE-20OFF) -$20

Total $0
Og der kommer vist et reset mere
/Dub

Nyt svar