Hvad skal I ha' gratis ved Plugin Alliance?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Hvad skal I ha' gratis ved Plugin Alliance?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man kan få for 20$ gratis ved brug af koden:
MEGA-SALE-20-OFF

Jeg tager mig 2 af pedalerne der mangler i samlingen, Distorange, og Opto comp pedalen, som jeg ikke fik skaffet mig, da den var gratis.
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... range.html
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... pedal.html

Kun lige fået prøvet dem lidt af her til aften. Signalet inden Distorange skal gaines 20-40dB ned, før man har et nogenlunde spænd at arbejde med på Distortion parameteret. Peaker dit signal omkring -10dB skal du minimum 10dB længere ned, før at "Dist = minimum" lyder markant anderledes.
Opto pedalen er umiddelbart relativt subtil...... Lige indtil jeg parrede den med UAD DBX'en, så var der godt nok fede ekstra shaping muligheder.

Derudover havde jeg Yellowdrive i kikkerten, eller alternativt Unfiltered Audios G8, som virker til at være en fed alsidig gate med gode bonusser. Det må blive næste gang de giver for 20$ gratis i den her slags tilbudsrunder.

Jeg har de to sorte distortion-pedaler i forvejen. Rat klonen er den der oftest er i brug, men Metal Zone klonen kommer i brug, hvis jeg vil ha den der scoopede lyd som dens EQ lægger op til. Men fælles for alle distortion pedalerne er, at mere eller mindre hidsig EQ før gør underværker for hvordan de opfører sig. Eksempelvis kunne jeg få OK bund ud af Distorange ved at booste de dybe toner inden.
Det kan også være fedt hvis man har en lyd der modulater, som fremhæver bestemte frekvenser på forskellige tidspunkter, og så booste de her frekvenser inden pedalen, for at få ekstra smadder i de perioder.

Mangler man Roland/Boss-style chorus er der også den blå chorus pedal. Har fået den gratis på et tidspunkt, ikke prøvet den endnu.

Er man dinosaur som mig, og har brug for 32 bit installers, så er de seneste her - Kig dog først på produktsiderne.
https://www.plugin-alliance.com/en/legacy/32-bit.html

Generelt synes jeg ikke lyden ud af pedalerne er vanvittigt god, eksempelvis vil jeg opfordre til at man prøver Mercurialls gratis Tubescreamer, istedet for Plugin Alliances. Har desværre stadig tilgode at prøve UAD pedalerne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak !!!!

Snuppede Dent 2

Fordi jeg ku :lol:
/Dub

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Jeg har brugt alt, alt for mange penge ved Plugin Alliance dette forår allerede. Hvert køb har været på slagtilbud og oftest med rabatkuponer også, men alligevel er det blevet til en del med bx_console Focusrite SC, bx_console SSL 4000 G, bx_digital V3, bx_masterdesk, bx_townhouse, bx_XL C2, elysia Alpha, elysia Phil's Cascade, og Maag EQ4. Det burde fandeme være nok til de fleste.

Så ja, jeg har købt Lindell ChannelX.
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alt for meget her også,

Kikkede lidt på SpecOps ,.. så lidt demoer ,.. men indså at det var bare endu et vitaminforladt plug, uden noget unikt, fra PA's side

Ellers intet interessant overhovedet

Også rimelig nederen at der ikke engang findes en manual til sådan noget som bx_delay, der skulle forestille at være en seriøs delay

Valgte kun Dent 2 fordi den var gratis, og fordi jeg MÅSKE engang får den installeret ,... overhovedet

Det er mit indtryk at deres produkter som oftest ender ubrugte i folks plugin-foldere over tid, ligesom Nomad, bare endu værrer :-)
/Dub

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Personligt bruger jeg nærmest kun PA-ting når jeg mixer og masterer nu – i forhold til hvad jeg har haft før synes jeg de giver mig et mærkbart løft i kvalitet, og bruger meget få ressourcer. Ting som rumklang og delay har jeg dog ikke investeret i, men deres channel strips og især bx_digital ville jeg ikke kunne leve uden. Jeg skrev og producerede dette nummer nærmest udelukkende med PA-værktøjer, og føler på ingen måde jeg kunne have fået det samme resultat uden dem i værktøjskassen. Så jeg er maje' glad for dem! :-D
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev:
man 29. jun 2020 09:48
Alt for meget her også,

Kikkede lidt på SpecOps ,.. så lidt demoer ,.. men indså at det var bare endu et vitaminforladt plug, uden noget unikt, fra PA's side

Ellers intet interessant overhovedet

Også rimelig nederen at der ikke engang findes en manual til sådan noget som bx_delay, der skulle forestille at være en seriøs delay

Valgte kun Dent 2 fordi den var gratis, og fordi jeg MÅSKE engang får den installeret ,... overhovedet

Det er mit indtryk at deres produkter som oftest ender ubrugte i folks plugin-foldere over tid, ligesom Nomad, bare endu værrer :-)
Det er efter min ydmyge mening svært af sammenligne Brainworx og Unfiltered Audio plugins. Udover at de begge sælges hos Plugin Alliance. Unfiltered Audio har nærmest fra starten af været centreret omkring et meget kreativt og ligetil modulation system. Sandman Pro er eksempelvis en virkelig fed og kreativ delay. Dent er også en distortion med mange algoritmer i begge afdelinger (clipper og bit reducer).
SpecOps er ikke så ofte i brug her som jeg ellers gerne ville, fordi den har det med at crashe når den skal loades, og når jeg ændrer FFT size. Dens freeze lyder godt og noget lettere at styre end GRM Tools tingene. De mange forskellige effekter kan hurtigt komme til at lyde kunstige, især hvs man ikke bruger dem på det fulde frekvensspektrum. Men et ret fedt redskab alt i alt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

LOL, har fået en mail om at jeg kan bruge koden igen...... :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Hvis I ikke har købt Unfiltered Audio's Lion, så kan jeg varmt anbefale den - og til $19.99 er det et mindre kup! Det er den vildeste synth!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

metal skrev:
man 29. jun 2020 21:32
Hvis I ikke har købt Unfiltered Audio's Lion, så kan jeg varmt anbefale den - og til $19.99 er det et mindre kup! Det er den vildeste synth!
Ja den er ganske alsidig!

Jeg fik mig G8 gratis her til aften. Det kan være den bliver installeret en dag jeg kommer på noget jeg ikke kan med en kombination af Pro-C 2 og Trash 2.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Thorn lyder også godt umiddelbart syntes jeg ,.. uden at have videre forstand på synths

Samtidig med mine forbehold for substansen i deres plugs skal da også lige indrømmes at jeg ikke selv er dybt inde i hverken master eller den finere mix-kunst ,.. men derimod typisk interessere mig for nogle voldsomme og obscure effekter ,... Har derudover forlængst nok af alt muligt andet, og er velforsynet via S1, så noget nyt skal være virkelig unikt og enestående

Endu en EQ, Comp, ellerCh Strip, eller almindelig rum og delay, osv, osv,... er uendelig ligegyldig

Selvfølgelig kan andre være glade for PA tingene ,.. og har man slået til ved hvert tilbud, samt giveaway, har man jo stort set alt, til få hundrede kr

Har man således fået de 75 pct af deres produkter, som tiltaler en mest, over 5 år, og har brugt en plovmand eller to, er man jo ikke blevet snydt

Det har dog været et pris-cirkus ,..
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Thorn er OK, der er nogle fede idéer i den, men den er bestemt ikke uden lydmæssige artifacts her og der. Jeg glæder mig meget til at se hvordan hans Diversion 2 bliver, da 1'eren har været i brug her i mange år.

Nyt svar