Alle mine Logic pro X spørgsmål..og måske nogle svar

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Sted: Jutland denmark

Alle mine Logic pro X spørgsmål..og måske nogle svar

Indlæg af Søren Bendixen »

Ja - et forsøg på at samle de spørgsmål jeg har - og håbe på svar - og når jeg så glemmer, så vupti kan jeg finde dem her :-)

Der vil også være svar på spørgsmål jeg enten har stillet mig selv eller andre - og efterfølgende har fundet en løsning på.

MVh
Søren Bendixen
Senest rettet af Søren Bendixen tors 25. jun 2020 00:10, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

Folders.png
Folders.png (64.36 KiB) Vist 160 gange
Spørgsmål nr. 1

Jeg arbejder en del med folders i logic - gemmer f.eks en "kro scene" i en folder - giver den en farve og så videre.
Jeg bruger meget gerne track icons, det er ofte nemmere at navigere visuelt.
Men
af en eller anden grund så "hænger" mine foldere sammen - det er således at når jeg give en folder et track icon, så giver Logic en række foldere det samme - så prøver at give den anden folder et andet track icon, og vupti så har alle foldere bare det andet icon.
jeg kan se, at helt ude til venstre på foldersporene er der en lille hvid streg/et hvidt felt. Jeg kan ikke huske hvad det er, og kan ikke finde noget i manualen - men jeg kan se, at det angiver hvilke foldere der "hænger sammen", selv om jeg ikke mener jeg har bedt dem om det.

Hvad betyder den hvide streg - hvor slår jeg den fra og vil det løse mit problem med track icons.?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du en eller flere control surfaces sat til? Er det ikke bare en indikation af at sporene kan styres via ekstern control surfaces.

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

hmm
Jeg har et NI komplete A-series controller og remoten på iPad (som jeg ikke bruger)
Men hvis du mener det peger den vej, må jeg tage dem fra og se hvad der sker.
men jeg kan ikke se hvordan det "forbinder" mine folders.
Og hvorfor er det lige de spor, der er i hver deres folder, der skal vises at de kan styres?
hmm
Det der undrer mig mest, er at jeg ikke kan finde en fig eller en tekst forklaring på netop denne hvide streg.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Søren Bendixen skrev:
tors 25. jun 2020 09:56
Det der undrer mig mest, er at jeg ikke kan finde en fig eller en tekst forklaring på netop denne hvide streg.
Manualen siger:

https://www.logicprohelp.com/forum/down ... p?id=18351

Bemærk, at default color er hvid.

Jeg kan ikke lure om det er tilfældigt eller noget andet der gør at det sker for folderne eller om vi er på vildspor.

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

Godt fundet!
Jeg kan se i controller set up at min komplete er hvid - jeg må lige prøve at kigge på det,
stay tuned - jeg er lige i en anden session

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

Så fik jeg tid til at tage min komplete controller fra - og ganske rigtig forsvandt den hvide streg ude til venstre
men det ændrede ikke på, at når jeg skifter icon på en folder, så skifter den på alle foldere..

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

Spørgsmål 2:
Jeg kan tilføje et relateret spørgsmål:
Når man arbejder med foldere, så navn (og farve og icon)giver man dem - det gør jeg :-)
MEN
når man åbner sit mixervindue, så hedder folderne det samme (folder), har samme default farve og...samme icon
Det er ganske enkelt ikke særlig smart. Det var været sådan siden jeg for 5 -6 år siden begyndte at bruge foldere.
Foldere i mixervindue.png
Foldere i mixervindue.png (66.89 KiB) Vist 72 gange

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem

Spørgsmål 3 - med svar!

Jeg har haft det underlige problem, at min Logic pro help via logic var på tysk.
Ved ikke hvornår og hvordan den besluttede sig at skifte til tysk, men jeg har arbejdet i Ribe for nylig, tæt på grænsen...?

well - endte med at finde en løsning beskrevet her
https://discussions.apple.com/thread/250013729

Jeg kunne se på min computer at dansk er primært, dernæst universel, dernæst tysk.
Jeg har slettet tysk. Jeg satte derefter Logic til engelsk, men har sat den retur til default.
Hvad der præcist har gjort, at den har ændret sprog ved jeg ikke, men den eneste forskel er at jeg har slettet tysk som tredje valgmulighed i systemindstillinger. Måske har det haft betydning, at den kort stod på engelsk i Logic pro.

Nyt svar