HJÆLP -Kan ikke åbne Logic efter opdatering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

HJÆLP -Kan ikke åbne Logic efter opdatering

Indlæg af pede »

Efter jeg har opdateret til Logic 10.5.1 kan jeg ikke åbne programmet.

Den fryser fast hver gang jeg prøver på at åbne det.

Det er nogle plugins der ikke kan valideres, ikke nogle jeg bruger (veds faktisk hvor jeg har dem fra), men når jeg trykker "start Plug-In Manager" eller "continue" fryser den fast

What to do?
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg var i samme situation. 10.5.1 lader til at være ekstra kræsen med plugins.
Hiv alle dine AU plugins ud af Component-mappen - flyt dem til en midlertidig mappe, du kan kalde hvad som helst. Herefter lægger du 5-10 stykker af gangen tilbage i Component mappen og genstarter Logic hver gang. På et tidspunkt fryser Logic så igen, og så ved du, at i den sidste stak plugins du lagde tibage i mappen, findes der et,- eller flere - der ikke kan køre i den nye Logic.
Alternativt kan du starte med at fjerne de ældste plugins, og se om det hjælper - i mit tilfælde var det nemlig et gammelt plugin, der fik Logic til at fryse.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Hey Bluefonia

Så lykkes langt om længe at kom igennem alle plug-ins :puke: , det var nogle gamle Amplitube preamp det var galt med, ser ud til at kører nu.

Tak for hjælpen :-)
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Godt at det blev løst! 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

pede skrev: lør 13. jun 2020 01:40 Hey Bluefonia

Så lykkes langt om længe at kom igennem alle plug-ins :puke: , det var nogle gamle Amplitube preamp det var galt med, ser ud til at kører nu.

Tak for hjælpen :-)
Du er velkommen :) . Og ja, det er en langsommelig og træls proces at skulle igennem. Jeg ved, der har været nogle problemer med nyere plugins i 10.5. Det skulle være rettet nu, men det har så åbenbart haft til følge, at nogle gamle plugins ikke vil være med længere. I mit tilfælde var det iDrum, der var problemet- den var så også 10 år gammel.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er bar trist at folk hele tiden skal købe nyt software og hardware - men det er godt for omsætningen

Nyt svar