Fabfilter Saturn 2

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Fabfilter Saturn 2

Indlæg af Nysted »

Holger skrev: tirs 21. jul 2020 12:15 Jeg fik leget en time med Saturn 2 og lavet et preset emuleret efter min Black Box HG-2. Det er sgu relativt tæt på.

Nogen som vil have presettet, så uploader jeg i tråden?
Fik du ikke også sammenlignet black box HW med VST'en engang?

Synes du så, du kan få Saturn 2 til at lyde tættere på black box HW end BlackBox VST'en?

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, faktisk. Tættere på med Saturn 2! Vi er oppe på 80% af lyden efter min mening. Ganske overbevisende.

Jeg tror det skyldes at jeg bl.a. kan ramme min egen HG-2 unit ret godt pga. de nye M/S gains o.a. i Saturn 2. Det emulerer bedre bredden i hardwaren, samt at jeg kan hive den fine top en halv dB ned, hvilket software HG-2'en ikke kunne.

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Det lyder meget interessant 😊 Du må meget gerne smide presettet op. 🤟

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Ja, smid gerne presettet op! Jeg har både Saturn 2 og Black Box pluginet, så det kunne være sjovt at sammenligne dem

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sure thing. Mit preset er baseret på mit default HG-2 hardware setup.

Målet er desuden næsten 1:1 psykoakustisk + målbart niveau, dvs. ved insert skal ikke den bibringe væsentligt til volumen. Bare ren diskret farve og bredde.

HG-2 plug-innet matcher slet ikke op med hardwaren rent GUI-mæssigt i øvrigt, dvs. man kan ikke bruge plug-innet i en udskiftnings/efterligningssituation i en session. Det er helt forfra på egne vilkår med plug-innet.

Lidt mærkeligt at de ikke har forsøgt at matche det op.

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

Holger skrev: tirs 21. jul 2020 12:15 Jeg fik leget en time med Saturn 2 og lavet et preset emuleret efter min Black Box HG-2. Det er sgu relativt tæt på.

Nogen som vil have presettet, så uploader jeg i tråden?
Ja lad os da endelig se preset - sjovt at se op i mod plug-in Black Box (som du selv nævner). :dollargrin:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev: tirs 21. jul 2020 17:16 Ja, faktisk. Tættere på med Saturn 2! Vi er oppe på 80% af lyden efter min mening. Ganske overbevisende.

Jeg tror det skyldes at jeg bl.a. kan ramme min egen HG-2 unit ret godt pga. de nye M/S gains o.a. i Saturn 2. Det emulerer bedre bredden i hardwaren, samt at jeg kan hive den fine top en halv dB ned, hvilket software HG-2'en ikke kunne.
Fik opgraderet i går og kan se der er mange nye algoritmer, men er det et preset man også kunne lave med den oprindelige Saturn?
skriver noder

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det er unikt, omend ikke specielt esoterisk.

Nyt svar