Logic Crasher efter opderteringen til 10.5

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
jaco-b
Medlem
Sted: Brønshøj

Logic Crasher efter opderteringen til 10.5

Indlæg af jaco-b »

Kære Alle!
Jeg har fået et problem, som jeg håber, I kan hjælpe mig med. Problemet begyndte, da jeg downloaded Logic’s nye 10.5 version i denne uge. Det kom umiddelbart til at være en stor fejl, da jeg opdagede, at Logic crashede bagefter jeg havde åbnet et projekt. Jeg har prøvet at genstarte computeren og geninstallere mine komplete-plugins som også crashede, men intet har virket ordenligt siden. Jeg har nu mere en fornemmelse af, at det måske har noget af gøre med min computer, og det styresystem jeg kører der. Måske er min CPU for lille til at køre de nye programopdateringer. Min computer er en Macbook Pro midt 2014, Intelcore i7, 2,2 GHz og med 16 gb Ram. Jeg har opdateret til Catalina, og der står mange steder at Catalina styresystemet har svært ved den nye Logic 10.5 opdatering. F.eks. her: https://9to5mac.com/2019/10/06/psa-logi ... -catalina/
Nogle gange har det virket i en 30 min, men så er problemet tilbage igen. Jeg ved ik’ helt hvad jeg skal gøre, eller om Apple får styr på problemet eller om det også har noget af gøre med min computer.  Håber i virkelig kan hjælpe, og på forhånd tak for hjælpen! :-)

De bedste hilsener
Jacob

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Sted: Solrod, Denmark

Indlæg af Rolland »

Avs, jeg oplever også store problemer efter opdateringen - specielt med Celemony’s Melodyne Assistant (viewtopic.php?f=1&t=81919&p=713319#p713319)

Gad vide om det er muligt at rulle tilbage til High Sierra?
https://3oland.lnk.to/3olandArtist - 3oland.com - Logic 10.5, MBP Mid 2012 2,9 GHz Intel Core i7, 8GB, 1TB SSD, OSX 10.15.4, FireFace 400

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Der er en del plugins - bl.a. fra Native, Kush m. fl. - der crasher Logic/i Logic 10.5, når man kører på Mac OS Catalina. Skulle ikke undre mig, hvis Melodyne også er berørt. Native og de andre arbejder på updates af de berørte plugins.
Jeg er på Mojave - og holder nallerne fra Catalina i lang tid fremover - og her kører alle plugins indtil nu uden problemer i 10.5.

...og så lige skolemesteren :) : Husk altid at lave en programbackup inden update af din daw. Så kan man færdigøre sine igangværende projekter uden at løbe ind i de problemer, der ofte kan være forbundet med en ny udgave af programmet. Jeg har både Logic 10.4.8 og 10.5 indstalleret. Så kan jeg "lege" i 10.5 og producere "sikkert" i 10.4.8.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

dolbe
Medlem

Indlæg af dolbe »

Vil du forklare, hvordan du opdaterer, og samtidig beholder en gammel version?

Medlemsavatar
jaco-b
Medlem
Sted: Brønshøj

Indlæg af jaco-b »

Jeg fandt også ud af efterfølgende at jeg skulle have lavet en zip fil inden jeg opdateret logic til 10.5, det ved jeg til næste gang :-)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Vil du forklare, hvordan du opdaterer, og samtidig beholder en gammel version?
Jeg plejer- inden jeg downloader den nye version - bare at ændre navnet på den "gamle" version - i dette tilfælde fra Logic Pro X til Logic 10.4.8. For en sikkerheds skyld flytter jeg så den nynavngivne version til en ekstern disk.(Ved ikke om dette er nødvendigt, men så er jeg sikker på, at den nye Logic version ikke overskriver den gamle)
Så downloader/installerer jeg den nye version, og når det er gjort, flytter jeg den gamle tilbage til programmappen. Så ligger begge versioner pænt ved siden af hinanden og kan bruges uafhængigt af hinanden. Virker fint for mig.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Nyt svar