Kygo Bass - Higher Love (Remake)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
DR90
Medlem

Kygo Bass - Higher Love (Remake)

Indlæg af DR90 »

Hey :)
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke bass/basser der er brukt til at få den bass lyd der er i fx higher love af Kygo.

1Min 33sec inde

Hvis man fx ved hvilken lyd der er tale om i nexus eller andet ville det være mig til stor hjælp. :) :)

Mvh, DR90

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det lyder af to basser, en dyb næste sinus-agtig legato bas + en plucky top bas, der spiller staccato.

Jeg gætter på en Xfer Serum bas kunne lave noget lyder fuldstændig magen til. Måske du kan søge lidt på "Kygo tropical house bass".

En stor del af lyden er hvordan det er spillet og masser af sidechain ducking.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her var hvad jeg fandt på youtube.
Jeg lytter det igennem senere, og finder ud af om jeg er enig/tilfreds med det resultat de viser.

Første video er fra Kygo selv:

DR90
Medlem

Indlæg af DR90 »

Ja lige precis.. det er rigtig lækkert spillet.
Har ikke fundet den helt rigtige bass endnu... - hvis der sidder en derude og tænker: " hey" den ved jeg lige hvor ligger - så sig endelig til ;)

Tak for et godt svar Holger.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok, der må sgu være noget med den bas i de videoer Christoffer har postet.

DR90
Medlem

Indlæg af DR90 »

Den er rigtig god den video med Kygo i, hvor han forklarer ! - nice..

Så er på sub bass under - og så er det med at finde den rigtige "trans/pluck" bass' et eller andet over den - hmm - må lede videre :D

Tak for svar Christoffer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Nu fik jeg lige lyttet lidt. Det lyder til at være en ganske standard "gammeldags" Saw bass-stab med lidt chorus og sådan på, brugt i Trance o.l. de sidste 20-25 år.

DR90
Medlem

Indlæg af DR90 »

Tak for det Christoffer ! Se det vidste jeg ikke.. det glæder jeg mig til at prøve ;) skal nok poste “resultatet” når jeg når der til :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Af hypede/populære synth plugins for tiden er der vel 2 oplagte retninger at gå:
Hvis det skal være præcist og "sterilt": Xfer Serum (husk noget parallel OTT i FX rack)
Hvis det skal være VA lyd: U-He Diva

Sjovt hvordan det lige tog internettet 5 år eller mere for at opdage Diva.. Min hurtige og umiddelbare vurdering, udfra det jeg har hørt fra Kygo selv, i musikvideoen og i hans studie-video, der lyder det mest som Diva, nok med en eller anden form for subtil multibånds distortion e.l. på. Jeg tænker selv i retning af Steinbergs gode gamle Quadrafuzz, men den er der vist ikke mange der bruger længere. Og det er nok ikke lige det første plugin Kygo loader op i Logic...

Nyt svar