Logic Pro X 10.5 er ude

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Logic Pro X 10.5 er ude

Indlæg af bryla »

Relab har også skrevet de ikke virker endnu.
skriver noder

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Hej Logic 10.5 experter!

Hvordan bouncer jeg hele mit live loop arrangement ned?
Jeg kan kun finde ud af at køre en live loop scene, og så manualt skifte til den næste live loop scene...
Kan man ikke køre live loops fra start til slut?

Mvh Lucas
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Efter at jeg har opdateret logic er der sket to underlige ting:
Det ene er, at jeg så frisk som altid, svarede ja, til noget med opdateret keycommands - og bum mine mest brugte keycommands er væk..?
Den andet og mere alvorlige er at den ikke genmmer alle mine undo muligheder. f.eks slettede jeg, frisk som altid en bunke midi, men fortrød med det samme, men ingen undo mulighed?
Kunne undo andre ting, som ændring af volume etc når jeg kiggede ind i undo listen, men ikke mit slet af midi.?

What..?
Der må være et sted hvor jeg kan resette eller hur?

/Søren
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Søren Bendixen skrev: lør 16. maj 2020 18:05 Efter at jeg har opdateret logic er der sket to underlige ting:
Det ene er, at jeg så frisk som altid, svarede ja, til noget med opdateret keycommands - og bum mine mest brugte keycommands er væk..?

Ang. Key commands så er du ikke den eneste der har fået dem resat:
viewtopic.php?f=1&t=81916

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev: lør 16. maj 2020 18:34
Søren Bendixen skrev: lør 16. maj 2020 18:05 Efter at jeg har opdateret logic er der sket to underlige ting:
Det ene er, at jeg så frisk som altid, svarede ja, til noget med opdateret keycommands - og bum mine mest brugte keycommands er væk..?

Ang. Key commands så er du ikke den eneste der har fået dem resat:
viewtopic.php?f=1&t=81916
Jeg synes egentlig jeg ret tydeligt blev gjort opmærksom på at jeg skulle vælge om jeg ville bruge de nye key commands, eller om jeg ville fortsætte med mine gamle. Men det er selvfølgelig en af den slags dialogbokse, vi er vant til bare at klikke os videre fra uden at læse dem alt for grundigt ..
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Suk... når iPad´en automatisk opdatere apps.
1C51F4A0-AE90-4FD2-9909-335BB30387BD.png
1C51F4A0-AE90-4FD2-9909-335BB30387BD.png (520.63 KiB) Vist 1103 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev: lør 16. maj 2020 19:14
Christoffer I. N. skrev: lør 16. maj 2020 18:34
Søren Bendixen skrev: lør 16. maj 2020 18:05 Efter at jeg har opdateret logic er der sket to underlige ting:
Det ene er, at jeg så frisk som altid, svarede ja, til noget med opdateret keycommands - og bum mine mest brugte keycommands er væk..?

Ang. Key commands så er du ikke den eneste der har fået dem resat:
viewtopic.php?f=1&t=81916
Jeg synes egentlig jeg ret tydeligt blev gjort opmærksom på at jeg skulle vælge om jeg ville bruge de nye key commands, eller om jeg ville fortsætte med mine gamle. Men det er selvfølgelig en af den slags dialogbokse, vi er vant til bare at klikke os videre fra uden at læse dem alt for grundigt ..
Jeg blev også gjort opmærksom på det, tydeligt, under opstart.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev: tirs 12. maj 2020 15:45
david mondrup skrev: tirs 12. maj 2020 15:26 Et andet tegn på at de tager konkurrencen direkte op med Ableton er, at de omdøber EXS24 til det generiske "Sampler" - det samme som sampleren hedder i Ableton.
Logic er i nogen tid gået fra de gamle, meget tekniske navne som "EXS24 Mk2" over til mere generiske navne generelt, som fx Retro Synth.

Så at sampleren hedder "Sampler" nu er nok mere bare en naturlig vej end et udslag af noget som helst med Ableton.

De andre ting er tydeligvis mere napset direkte.
Jeg sad i dag og så et par tutorial videoer på de nye features, og blev kun mere overbevist om at de har mere end skelet til Ableton. Quick Sampler er i den grad magen til Ableton Simpler. Drum Machine Designer er ret langt ned i detaljen magen til Ableton Drum Rack. Selvfølgelig iklædt et Logic skin, men funktionaliteten er nøjagtig den samme. Det er så også ret fede værktøjer, så jeg undres ikke så meget over valget, men måske lidt over det helt åbenlyse tyveri ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Holger skrev: lør 16. maj 2020 20:07
david mondrup skrev: lør 16. maj 2020 19:14
Christoffer I. N. skrev: lør 16. maj 2020 18:34


Ang. Key commands så er du ikke den eneste der har fået dem resat:
viewtopic.php?f=1&t=81916
Jeg synes egentlig jeg ret tydeligt blev gjort opmærksom på at jeg skulle vælge om jeg ville bruge de nye key commands, eller om jeg ville fortsætte med mine gamle. Men det er selvfølgelig en af den slags dialogbokse, vi er vant til bare at klikke os videre fra uden at læse dem alt for grundigt ..
Jeg blev også gjort opmærksom på det, tydeligt, under opstart.
Det gjorde jeg også, men tænkte overhovedet ikke over det. Det lød ikke farligt. Jeg overlever nok. Værre er det med undo funktionen der udelader nogle elementer. Anyone?
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Prøve at resette preferences og pille ved undo steps i preferences?

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Done og svaret er nej det ændrede ikke ved manglende undo.
Det er som om uanset hvad jeg laver så bliver den stående ved en gammel do/undo besked.
og pludselig dukker der gamle undo´s op, dvs. ting jeg gjorde i eftermiddag står nu øverst -
den seneste registerede undo er fra kl. 18.23
Det er faktisk et rimelig seriøst problem
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Nå, nu vil den godt. Restart er en god ting.:-)
og selv min keycommands har jeg fået retur - havde nemlig gemt en version
Så har jeg vist ingen problemer mere.
og man siger tak.
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christian Henson (fra Spitfire Audio) kigger på features i Sampleren - Han har været vant til at bruge EXS24 i ~20 år:


Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

david mondrup skrev: lør 16. maj 2020 20:24
Holger skrev: tirs 12. maj 2020 15:45
david mondrup skrev: tirs 12. maj 2020 15:26 Et andet tegn på at de tager konkurrencen direkte op med Ableton er, at de omdøber EXS24 til det generiske "Sampler" - det samme som sampleren hedder i Ableton.
Logic er i nogen tid gået fra de gamle, meget tekniske navne som "EXS24 Mk2" over til mere generiske navne generelt, som fx Retro Synth.

Så at sampleren hedder "Sampler" nu er nok mere bare en naturlig vej end et udslag af noget som helst med Ableton.

De andre ting er tydeligvis mere napset direkte.
Jeg sad i dag og så et par tutorial videoer på de nye features, og blev kun mere overbevist om at de har mere end skelet til Ableton. Quick Sampler er i den grad magen til Ableton Simpler. Drum Machine Designer er ret langt ned i detaljen magen til Ableton Drum Rack. Selvfølgelig iklædt et Logic skin, men funktionaliteten er nøjagtig den samme. Det er så også ret fede værktøjer, så jeg undres ikke så meget over valget, men måske lidt over det helt åbenlyse tyveri ;-)
Var det Stravisny der sagde at at de store lader sig inspirere, imens de største stjæler (-ish)... Jeg tror det er med til at cementere det faktum at Logic er en stor prioritet for Apple, da de helst ikke vil tabe markedsandele til yngre og frækkere DAWer:) Derfor må de ty til mere drastiske metoder :-D

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Nogen der ved om man automatisk kan afspille hver live loop sektion efter hinanden uden at gøre det manuelt?
Sådan at man kan lave et helt arrangement i live loops istedet for i standard midi arrangement?
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Jeppe Ibsen Lund
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Kolding

Indlæg af Jeppe Ibsen Lund »

Har installeret Logic Pro X 10.5.0 på en sekundær maskine.

Step Sequenceren til Drum Machine Designer ser fed ud.

Det ser dog ud til at man stadigt ikke kan hente hele Drum Machine Designer opsætninger fra andre Logic-projekter i højre-browser... Kun midi fra øverste multitrack eller evt. summing tracket hentes med...øv.

Er det mon en bug?

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Eneste problem med 10.5 jeg har oplevet so far er ifm Melodyne, som jeg måtte geninstallere.

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

.. og overvejer lige på, hvordan man putter samples ind i den nye model. Hvad svarer til den gl. "edit" osv :) Knapperne er jo væk.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev: tors 14. maj 2020 22:16 Relab har også skrevet de ikke virker endnu.
I LPX 10.5?

Installerede fint her. Virker det ikke hos dig?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har ikke opgraderet. Fik bare en mail d. 14. maj. Det kan være, de har løst det.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: ons 20. maj 2020 05:15 Christian Henson (fra Spitfire Audio) kigger på features i Sampleren - Han har været vant til at bruge EXS24 i ~20 år:

Endnu en video fra Christian Henson om den nye sampler:


Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Så er 10.5.1 opdateringen ude....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Av, den der Channel EQ bug var vist god at få fixet.

Ikke så rart med et random +24 dB boost mens man ændrer frekvens...

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Efter updatering til 10.5.1 er det farvel til en gammel ven - iDrum. Pluginnet stoppde simpelthen åbningen af Logic, og jeg måtte tvinge Logic til at lukke ned. Fik denne meddelse på skærmen:
Skærmbillede 2020-06-12 kl. 22.58.47.png
Skærmbillede 2020-06-12 kl. 22.58.47.png (18.38 KiB) Vist 598 gange
...aner ikke, hvad det betyder - er der nogen, der ved det?

Jeg har en Logic 10.4.8 backup, men den vil sgu heller ikke åbne iDrum efter 10.5.1 kom på banen. Mærkeligt - i 10.5.0 virkede det fint.

Det tog f..... flere timer at fejlfinde, så nu drikker jeg mig en rom....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Hvorfor er alle Kit i Electronic Drum Kit ikke med i update?

Er det fordi man skal købe dem?
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Nyt svar