Hvad skal jeg købe af skærm til min nye Mac Mini?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
PureAlpha
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Ribe

Hvad skal jeg købe af skærm til min nye Mac Mini?

Indlæg af PureAlpha »

Jeg tænker på at udskifte min iMac fra 2008 (som jeg udelukkende bruger til Logic Pro X). Gerne til en Mac Mini.
Prisen på en Mini 2018 eller 2020 er okay med mig.

Så vil jeg også gerne have en skærm/display - ikke under 20", men heller ikke nødvendigvis større.

Men jeg kan kun finde to Apple-skærme, de koster begge over 40.000 :shock:

Hvad er det jeg mangler at vide om skærme der kan bruges til Mac Mini?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alle skærme kan bruges til Mac mini.

Jeg bruger fx en Dell til et par tusind kroner til min Mac mini, både en 2012 og 2018 uden problemer. Jeg tror i øvrigt ikke der findes en Mac mini 2020 - har lige købt den nyeste og den hedder Late 2018.

Du skal blot bruge et DVI > HDMI stik, hvis skærmen ikke har HDMI ellers er det bare HDMI > HDMI.
https://www.apple.com/dk/shop/product/M ... mellemstik

Og ellers kan du også bruge en af Thunderbolt 3 (USB-C) portene fx.

Medlemsavatar
PureAlpha
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Ribe

Indlæg af PureAlpha »

Mac Mini 2020: Hvis man søger på den, er der en del reviews m.m.

Tak for svar! Nu er jeg et stort skridt videre!

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg bruger også Dell til min Mini. Det kører smooth...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

PureAlpha skrev: ons 6. maj 2020 15:06 Mac Mini 2020: Hvis man søger på den, er der en del reviews m.m.
Jeg har købt den allernyeste, ankom for et par dage siden.

Der står Late 2018 (A1993).

Så vidt jeg ved findes der ikke en nyere model, ej heller på Apples egen hjemmeside. Der står Late 2018 som nyeste model.

Jeg kan godt se nogle steder på nettet hvor Late 2018 omtales eller sælges som "2020", men det er vildledende, da alle Mac modeller benævnes ved deres lanceringsår.

Dette årstal står også i macOS, når du ser på modelnummeret i "About This Mac", altså fx Late 2018 for en model købt i 2020, da den ikke har været opgraderet siden.

Medlemsavatar
PureAlpha
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Ribe

Indlæg af PureAlpha »

OK, tak for info.

Som jeg forstår det nu, har den model som man kalder '2020' 256 GB plads. Den fra 2018 har 128 GB. Ellers ingen forskel ...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det lyder sandsynligt.

Har ikke brugt standard HD i min Mac mini, men fået den udskiftet samt lagt Mojave på i stedet for Catalina. Gjort hos Cyber Farm.

Har også kørt Geekbench på den - en rigtig god performer.

Medlemsavatar
PureAlpha
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Ribe

Indlæg af PureAlpha »

Tusind tak for hjælpen med lige at sætte tingene på plads, når emnet er 'ny Mac til Logic Pro X'.

Egentlig kunne jeg have søgt på nettet og læst forskellige anmeldelser osv ... men jeg valgte altså den nemme løsning: gå ind på lydmaskinen og se hvad folk bruger (Holger bruger Mini) - og så spørge til skærm. Tak igen for svarene.

Men så kunne jeg godt tænke mig et sidste spørgsmål: Hvis en mulig løsning er en Mac Mini og en Dell Skærm - som samlet ville løbe om i omkring 12K - hvorfor så ikke købe en ny iMac til 14K ... Det ville vel i hvert fald være flottere.

Er der noget specielt som taler for Mac Mini fremfor en iMac?

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

PureAlpha skrev: fre 8. maj 2020 12:22 Er der noget specielt som taler for Mac Mini fremfor en iMac?
Jeg har to maskiner, jeg skifter mellem på skrivebordet. En PC og en Mac - det ville blive svært med en all in one maskine. Du er også bundet til den størrelse skærm Apple vælger at tilbyde iMacs med. Men ellers er det vel bare at glo på specs og beslutte, hvor stakken med spareskillinger skal skubbes hen...

Nyt svar