Sonible & Focusrite Balancer - gratis og tilgængeligt til 4. Maj 2020

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Sonible & Focusrite Balancer - gratis og tilgængeligt til 4. Maj 2020

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som jeg læser hvad de skriver, så er det kun muligt at få indtil d. 4. Maj. Til gengæld er det gratis.
https://www.sonible.com/balancer/

"This plug-in will balance your audio tracks in just a few seconds. It’s heart is sonible’s smart:engine which is also behind smart:comp, smart:EQ 2 and smart:EQ live."

Kunne da måske være sjovt nok at prøve af, eksempelvis når jeg laver trommer. Der er dejligt mange profiler at vælge imellem.

Billede

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg skal lige have klemt lidt ud af sidebenene her - og det er på ingen måde møntet på Christoffer :-):

Hvordan kan det være, at mange demovideoer - og i særdeleshed denne her - anvender ekstremt dårlige mix/optagelser til at illustrere det pågældende plugins fortræffeligheder.
Om det så i det aktuelle tilfælde skyldes optagelsen eller mixet, så lyder det jo ad h. til inden pluginnet sættes på. Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at de med vilje får optagelserne til at lyde dårligt inden deres "produkt" sættes på. De må jo antage, at deres målgruppe er døve eller dumme...

Rant over :-)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Kom lige i tanke om denne. Klokken 4 om morgenen er et dumt tidspunkt at komme i tanke om sådan noget på, men på ~1 minut er jeg igang med at hente installeren. Regner med at de har lavet en bruger til mig... Det ser jeg nok på mail på et tidspunkt.

Nå men bare lige en påmindelse til de interesserde, og så er det umiddelbart meget hurtigt og ligetil at sikre sig en licens.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvis pluginets formål er at rette op på et dårligt mix, nytter det ikke noget at fodre det med et godt mix. Jeg havde samme "problem" da jeg skulle lave demoer til min sære AutoEQ (som laver automatisk justering af EQ'en på et track, og muligvis minder lidt om det der plugin omend det er lavet til at arbejde med hele mixdowns).

Det er kun når man fodrer den med et meget "skævt" mix, at det er tydeligt hvad det gør. Så jeg gætter på det er derfor de vælger som de gør.

Men jeg kan godt se det kommer til at minde lidt om de der reklamer for slankeprodukter hvor man ser et "før" og "efter" billede der får én til at tro der måske er brugt photoshop.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Fik man sikret sig en licens, så kan man opgradere til smart:EQ2 for 49€, indtil d. 31. Maj.

Nyt svar