Nye vs. ældre Vsti

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Nye vs. ældre Vsti

Indlæg af stralner »

Hånden på hjertet, hvor mange af jer laver jeres egne presets i jeres softsynths?

Når jeg læser kommentar i trådene om nye synths, så læser jeg i hverfald ofte at den som sådan ikke har noget vi ikke har hørt før.
Det er muligvis også rigtigt, MEN op gennem tiden har mange af disse jo vist sig at have ikke så lidt ekstra at byde på.

Det er dog ikke min pointe i denne tråd, den er som sådan at hvis man alligevel browser presets, hvorfor så ikke købe ældre softsynths som f.eks
Sylenth? Der findes flere hundrede tusinde presets til sylenth. Nye synths har måske 12-1500 hvis man er heldig.

Blot en tanke til jer derude som bladre presets :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:Hånden på hjertet, hvor mange af jer laver jeres egne presets i jeres softsynths?
De eneste virtuelle instrumenter, hvor jeg bruger presets, er dem man skal loade i Kontakt eller andre samplere.
I synthesizere laver jeg altid mine egne lyde.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:
stralner skrev:Hånden på hjertet, hvor mange af jer laver jeres egne presets i jeres softsynths?
De eneste virtuelle instrumenter, hvor jeg bruger presets, er dem man skal loade i Kontakt eller andre samplere.
I synthesizere laver jeg altid mine egne lyde.

Ja det ved jeg du gør :-D

Jeg bruger faktisk også ofte den viden det giver at lave sit eget til at tweake eksisterende presets til døde...skide sjovt. Jeg kan bruge en hel dag på den slags :lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Christoffer I. N. skrev: De eneste virtuelle instrumenter, hvor jeg bruger presets, er dem man skal loade i Kontakt eller andre samplere.
I synthesizere laver jeg altid mine egne lyde.
Altså som i HELT forfra med en waveform eller lignende? Og hvis man så gemmer det, så er der jo tale om et preset igen:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er sikker på at Christoffer, når han har fundet den fedeste lyd, lukker ned uden at gemme den ,.... det andet er jo for piger 8-)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:Jeg er sikker på at Christoffer, når han har fundet den fedeste lyd, lukker ned uden at gemme den ,.... det andet er jo for piger 8-)
Som Brian Eno på en DX7!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:
Christoffer I. N. skrev: De eneste virtuelle instrumenter, hvor jeg bruger presets, er dem man skal loade i Kontakt eller andre samplere.
I synthesizere laver jeg altid mine egne lyde.
Altså som i HELT forfra med en waveform eller lignende? Og hvis man så gemmer det, så er der jo tale om et preset igen:)
Yes, helt forfra.
Det er yderst sjældent at jeg gemmer mine egne presets. Jeg er dog begyndt på det i Reaktor, fordi det er decideret spild af tid at bruge 2 minutter på at bygge en patch op, hvis jeg eksempelvis skal teste en wavetable.

Nyt svar