Cableguys CrushShaper

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Cableguys CrushShaper

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ligner at man kan tegne kurver til masser af parametrene. Jeg har ikke prøvet Shaperbox 2, men folk der er inde i det system føler sig nok hjemme med den her tilføjelse.
https://www.cableguys.com/crushshaper.html
https://www.pluginboutique.com/product/ ... rushShaper

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Sted: Kgs Lyngby

Indlæg af bodtbody »

er det noget du sælger ?
http://www.tundramic.dk
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

bodtbody skrev:er det noget du sælger ?
Absolut ikke. Det er en deling af en software-nyhed, ligesom så mange andre af mine posts.
Jeg bruger deres Timeshaper (version 1), og den er fed til det den gør.
Hvordan får du fornemmelsen af at jeg skulle have interesse i at produktet sælger godt? Er det sat for pænt/organiseret op? Eller er det fordi jeg linker til en specifik butik?

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator

Indlæg af bodtbody »

Jeg tænker bare på alle dine tusindvis af post , om det er noget du arbejder med ,eller hvad det går ud på , der står snart dit navn på halvdelen af alle indlæg her i lydmaskinen , det føles som spam.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Hm, tjae, det må du da undskylde, at delinger af nye mere eller mindre interessante produkter føles som spam.

Omvendt er det jo heller ikke min fejl, at andre ikke poster det vilde. Jeg så gerne, at alle andre var ligeså aktive som jeg er.

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator

Indlæg af bodtbody »

jeg var bare nysgerrig , så jeg tænkte jeg spør om det. det var bare det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg værdsætter når Christoffer (og andre - ingen nævnt - ingen glemt) deler info om nyt hard- og software, tilbud ol herinde.
Christoffer er god til at sørge for, at der er relevante links til producent, evt. tilbud hos forhandlere, videoer mm.
Det er altid relevant indhold i forhold til Lydmaskinens brugergruppe.

At kalde det spam synes jeg er ret respektløs. Det er trods alt en indsats og et tidsforbrug at skrive en post med links osv.

Jeg har også selv i perioder postet lignende ting. Og da jeg nu befinder mig i en fase, hvor jeg ikke har så meget tid til at surfe nettet tyndt, så synes jeg det er dejligt, at jeg kan få det serveret her.

Og som alt andet, så er der jo ingen der tvinger en til at klikke ind på det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bodtbody skrev:Jeg tænker bare på alle dine tusindvis af post , om det er noget du arbejder med ,eller hvad det går ud på , der står snart dit navn på halvdelen af alle indlæg her i lydmaskinen , det føles som spam.
SustainerPlayer skrev:Jeg værdsætter når Christoffer (og andre - ingen nævnt - ingen glemt) deler info om nyt hard- og software, tilbud ol herinde.
Christoffer er god til at sørge for, at der er relevante links til producent, evt. tilbud hos forhandlere, videoer mm.
Det er altid relevant indhold i forhold til Lydmaskinens brugergruppe.

At kalde det spam synes jeg er ret respektløs. Det er trods alt en indsats og et tidsforbrug at skrive en post med links osv.
Jeg finder det også respektløst, og noget der slet ikke er kaldt på, når man fremfører den slags skal man have gjort sit hjemmearbejde meget bedre

Christoffer poster news og info inden for alle områder, uden personlig vinding involveret, og hypper ikke bare sit eget felt, modsat visse andre :roll:

Der skal lyde en stor TAK herfra, håber Christoffer gider blive ved, trods det triste udbrud,...
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Og for lige at pudse Christoffer´s glorie helt op, så er han altid parat til at hjælpe. Han har hjulpet mig en del, og jeg ved at han osse hjælper andre rigtig meget. :) Rigtig glædelig Jul til dig, Cristoffer :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Og for lige at pudse Christoffer´s glorie helt op
:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
brasso.jpg
brasso.jpg (83.73 KiB) Vist 323 gange
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Alle, der bruger dette forum burde hurtigt opdage, at Christoffer er et af det mest hjælpsomme forummedlemmer, der meget velvilligt dele ud af sin viden. Desuden er han forummoderator. At mene Christoffer spammer forummet må skyldes en dårlig julebrandert...
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Christoffer er mit vindue til at holde øje med hvad der sker i plugin-land!

Keep it up. :thumbup:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Dejligt at det kan bruges. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

bodtbody skrev:jeg var bare nysgerrig , så jeg tænkte jeg spør om det. det var bare det.
Jeg kan godt forstå hvis det virker mærkeligt for nogle, at jeg poster så meget, især når der i mange af trådene ikke kommer noget respons.
Nogle gange poster jeg for min egen skyld, fordi jeg synes det ser interessant ud, og det ville være nyttigt at kunne vende tilbage til. Andre gange har jeg på fornemmelsen at det vil glæde andre, eksempelvis i de her juletider, hvor firmaerne smider om sig med gratis gaver.

Jeg er nok bare ret nysgerrig på nyt grej generelt, og interesserer mig for flere og flere områder. Eksempelvis spiller jeg ikke guitar, jeg har ikke et eurorack system, men alligevel følger jeg lidt med i hvad der sker på de felter. Ofte finder jeg inspiration i nyt grej jeg ikke har adgang til. Er tingene lavet digitalt, kan jeg nok finde på en måde at lave noget lignende, med de mange værktøjer jeg efterhånden har. Er det lavet analogt kan en lignende effekt nok også genskabes.

For lige at vende tilbage til det tråden oprindeligt handlede om, nemlig CrushShaper, så kom jeg i dag til at tænke på, at det kunne være en fed måde at lave tunede bit/samplerate modulations. Deres effekter plejer at kunne midi-trigges. Hvis man finder ringningen ved 1 note, eksempelvis D, programmerer man CrushShaper til det i slottet der aktiveres med D, derefter kan man finde andre klange ved de andre toner. Så sørger man bare for at trigge både synth og CrushShaper med samme midi signal.
Det kunne være brugbart hvis man eksempelvis ikke har keyfollow modulation i ens synth, eller synthen ikke har en god indbygget bit/SR distortion. Der er masser af muligheder med det. :)

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator

Indlæg af bodtbody »

Hej Christoffer, jeg har helt respekt for dit arbejde og din interesse og jeg ved du også er aktiv når det gælder at hjælpe andre , en af de fine ting ved maskinen. Jeg må undskylde hvis jeg har stødt nogen på manchetterne og selvfølgelig undskylde dig.
Min post kom ret naturligt for mig da jeg den dag ,slog op som jeg tit gør, i hurtge links , under aktive emner , og fik en side næsten udelukkende med dit navn på,,så tænkte jeg , det var usædvanligt , nu skal du jo ikke klandres for din store indsats og dine posts er jo også primært i Computer og software. Så jeg finder en anden måde at åbne mit Lydmaskinen på.
Så jeg ønsker alle en god jul og undskyld balladen.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Intet husket, intet glemt som man siger. Glædelig Jul til dig osse :santa:

Nyt svar