Intet internet, når ekstern harddisk er tilknyttet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
nick0
Medlem
Sted: København

Intet internet, når ekstern harddisk er tilknyttet

Indlæg af nick0 »

Hey :)

Jeg har i lidt over ét år haft det meste af mit arbejde liggende på min ekstern harddisk (logicprojekter, filer, dokumenter, etc.)
De seneste uger har jeg oplevet ikke at kunne gå på nettet og jeg har fundet ud af, at det er hver gang jeg har min ekstern harddisk sat i min macbook pro, at problemet opstår.
Jeg er logget på mit netværk, så det er ikke fordi at Wi-Fi bliver slået fra. En side kan bare ikke loade mere en ca. 20% af siden oppe i søgefeltet, for så fryser den.
Problemet løses, når jeg tager harddisken ud. Det er dog ikke nok at "skubbe" den ud - Den skal fysisk tages ud af min hub.

Jeg har ikke fundet løsningen på problemet eller andre der har samme problem via Google. Nogen der kan hjælpe?

Det er en Toshiba 1TB købt i power i 2018.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Kan du prøve, om du kan læse eller skrive til/fra harddisken, når problemet er der?

Jeg har oplevet noget tilsvarende med en disk, der var begyndt at få dårlige sektorer. Det kan du sikkert også undersøge harddisken for på en mac.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

dormin skrev:Prøv at læse her: https://support.apple.com/en-sg/HT201163#15
What... tak for link. Aldrig hørt om det problem før nu.

Medlemsavatar
nick0
Medlem
Sted: København

Indlæg af nick0 »

dormin skrev:Prøv at læse her: https://support.apple.com/en-sg/HT201163#15
Tusind tak! :) Det hjalp faktisk at rykke min harddisk yderligere ud til højre. Dog er internettet sindssygt langsomt; det tager ca. 15 sek. at indlæse en side.
Skal jeg have en længere ledning til min harddisk eller hvad kan jeg gøre? Har du nogen råd til det? :)

Nyt svar