Unitedplugins tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Re: Unitedplugins tråden (Ny Reverb og intro pris))

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
søn 10. maj 2020 13:29
Du kan jo med fordel bruge mere end et plugin ;-)

Jeg har lavet et lille demo mix hvor morphverb er brugt på det hele eller rettere genskabt, bare fra nogle gamle midifiler m.m. (ikke mine egne) men giver da et indtryk af lyden!
Ved ikke om jeg gør det offenligt permanent eller om jeg vil bruge det i mit igangværende youtube projekt ;-) nu må vi se!!

Sorry havde overset denne, lytter lige senere :)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Subbass Doctor på tilbud:

https://www.audiodeluxe.com/products/au ... doctor-808

Har ingen mening om den ,.. udover at det er sjovt de skriver "cure" på knappen :-)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Kan absolut hjælpe mange!!

Cubase 10.5 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:
tirs 15. sep 2020 21:35
UnitedPlugins Transmutator - Uden at have hørt den tænker jeg Melda Morph og Zynaptiq Morph.

...

Billede

...

Introtilbud til ~150 kr udløber når det bliver fredag d. 2., tror jeg prøver at installere demoen nu her. Der er mange af morph modes'ne der virker som tossede (evt. ubrugelige) idéer, dog kan jeg også godt se nogle af dem virke til at lave fade ind/ud uden noget sidechain input, hvis ellers de stadig virker sådan, altså at man fader til intet signal. Derudover er der flere modes der udfra beskrivelsen lyder interessante, og med en alternativ indstilling med Invert kontrollen.
Melda MMorph er også på tilbud for tiden, som den vist har været nogle gange i løbet af i år, men det er til 550 istedet for 1100 kr.
Nu får Transmutator et skud. Windows 7 er ikke officielt understøttet, men de har skrevet en kort og klar beskrivelse af hvordan deres plugins burde virke i Win 7.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så blev Transmutator demoet.

Iøvrigt er der 14 dages demo tid. Mindes ikke jeg kunne finde den info på sitet.

Demoer nok lige en sidste gang eller to, for at sikre mig at den stadig opfører sig som den skal. Men indtil videre virker det godt.
På visse af algoritmerne har jeg en relativt lang loadetid, 10-20 sekunder eller sådan, hvor plugin'et bypass'es og Cubase går i stå, men der har absolut ingen crashes været, og det er en opførsel lignende andre plugins, der også bruger "spektral/FFT/lignende" proces, hvor der nok skal skiftes nogle fundamental indstillinger i plugin'et. Med Unfiltered Audio SpecOps er det 50/50 om det crasher eller ej. Jeg mindes også at de FFT baserede plugins fra INA GRM Tools får Cubase til at opføre sig på samme måde, dog ingen crashes med dem heller.

Jeg er undervejs blevet lidt overrasket over hvilke algos jeg kan li', mest positivt, men også en enkelt eller to der skuffer iforhold til forventingerne. Spectrum algo'en er ret fed. Liquid har lidt sin egen fastfrosne vocoder-agtige lyd. Den korte rumklang på Wash mode kan også noget fedt.
Blur mode, som jeg havde set mest frem til, skuffede mig. Så har jeg bedre alternativer i SpecOps, GRM, og evt. smear i Polyverse Manipulator.

Det virker helt som forventet, at man kun bruger 1 input, og så fader til/fra stilhed. Og det bliver nok sådan jeg oftest vil bruge plugin'et. Dog kan det være nogle modes gør sig godt hvis man fader fra én lyd til en anden, lignende lyd. Det kunne være to bass'er (der nok skal phase alignes....), eller måske rytmiske elementer der spiller på samme tid med hinanden.

Til 150 kr er det lidt af en foræring.

Nyt svar