macOS 10.15 Catalina

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: macOS 10.15 Catalina

Indlæg af benjisan »

Fabian skrev:Når jeg tænker over det, synes jeg faktisk også vi indenfor de senere år har oplevet en ny tendens fra Apple, både mht. meget tidlige preview af nye hardware modeller, og senest her med Catalina public beta versionen. Før i tiden var alting omgærdet af kæmpe mystik, og jeg ved fra mit arbejde hos Apple, at selv lande-cheferne knap nok var bekendt med release datoer og hvordan tingene skulle lanceres.
Altså, hardware lanceringerne er én ting, men software har altid været annonceret i lang tid i forvejen, beta versioner tilgængelige og release datoer nogenlunde velkendte -måske ikke på præcis dato, men plus minus nogle uger.
Deres udviklerprogram er igennem tiden kun blevet bedre og bedre, og det her har været standard i snart mange år nu :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har fået tre advarsler i dag om hhv. ikke at opdateret til Catalina for Logic Pro X, UAD og DDMF.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:... Logic Pro X ...
Så selv Apple er ikke sikker på, at Apple er klar :dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så konklusionen er stadig, at Apple gør det fint, ingen er klar til Catalina, alle udviklere er dovne (inkl. Apples egne).
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ahh, det skal jo nok gå altsammen.
Med mindre man køber en ny mac, så skal man jo pro-aktivt ind og vælge opgradering til 10.15. Man kan stadig auto-update det eksisterende OS.

Men, mon ikke alle medarbejdere i Humac har en Time-machine T-shirt på i dag, he-he
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:
Holger skrev:... Logic Pro X ...
Så selv Apple er ikke sikker på, at Apple er klar :dollargrin:
Heh heh, ja. Det var dog fra tredjepart (Logic Pro Expert) advarslen kom.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:Nåmen, øhmmm ... hvem tør?

https://apps.apple.com/dk/app/macos-cat ... l=da&mt=12
Det gælder kun, hvis man har en deadline i morgen - og ingen backup. :wink:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hæ .. jeg plejer egentlig bare at hoppe ud i det. Men jeg er 7-800 km fra min time machine backupdisk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ableton er ude med en Catalina-kompatibel version af Live 10: https://www.ableton.com/en/release-notes/live-10/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

david mondrup skrev:Ableton er ude med en Catalina-kompatibel version af Live 10: https://www.ableton.com/en/release-notes/live-10/
Og denne er vist til dig fra FabFilter, så kan det vel ikke gå helt galt :)
Vedhæftede filer
FF.jpg
FF.jpg (30.99 KiB) Vist 857 gange
Senest rettet af Fabian tirs 8. okt 2019 20:06, rettet i alt 1 gang.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Fabian skrev:
david mondrup skrev:Ableton er ude med en Catalina-kompatibel version af Live 10: https://www.ableton.com/en/release-notes/live-10/
Og denne er vist til dig fra FabFilter :)
Yes!! Så mangler vi bare Soundtoys og Klevgrand, så er jeg 98% kørende ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:Bare en reminder på, at huske at slå automatiske updates fra i App Stores indstillinger, hvis man ikke lige vil modtage Catalina som det første.
Det er ikke nødvendigt. Så stor en upgrade som Catalina skal vælges aktivt. Jeg har autoupdate slået til, og har fået nye updates til bl.a. Safari og Mojave i går, men Catalina kræver at jeg selv trykker på knappen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

THIS^^

-mange developers tror det samme, f.eks. dette ‘pro tip’:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 25#p692706
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

david mondrup skrev:Ableton er ude med en Catalina-kompatibel version af Live 10: https://www.ableton.com/en/release-notes/live-10/
Det er stærkt af Ableton at de har ændret deres video engine til at benytte AVFoundation.

Video-delen i Live har aldrig kørt specielt godt, forhåbentlig giver dette mulighed for at benytte flere formater, hurtigere export, HEVC komprimering osv.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Fabian skrev:Video-delen i Live har aldrig kørt specielt godt, forhåbentlig giver dette mulighed for at benytte flere formater, hurtigere export, HEVC komprimering osv.
Forhåbentlig giver det videoafspilning der er snappy nok til at man rent faktisk kan time sin musik til det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Melodyne er klar:

Changes in the current Version 4.2.4
(Starting from Version 4.2.3, which according to our database is the latest version you have.)

New functions and improvements

Compatibility: From Version 4.2.4 on, Melodyne is compatible with Apple’s macOS 10.15 Catalina.
Bug fixes

Version 4.2.4 brings various minor bug fixes and optimizations for both Windows and macOS.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:
SustainerPlayer skrev:Bare en reminder på, at huske at slå automatiske updates fra i App Stores indstillinger, hvis man ikke lige vil modtage Catalina som det første.
Det er ikke nødvendigt. Så stor en upgrade som Catalina skal vælges aktivt. Jeg har autoupdate slået til, og har fået nye updates til bl.a. Safari og Mojave i går, men Catalina kræver at jeg selv trykker på knappen.
Fabian skrev:THIS^^

-mange developers tror det samme, f.eks. dette ‘pro tip’:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 25#p692706
Tak. God info. Ja - jeg har "bare" sagt/troet det stort set alle plugin-fabrikanter har skrevet ud.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

CE49C0EB-F932-4DFF-9249-79177B352054.png
CE49C0EB-F932-4DFF-9249-79177B352054.png (248.39 KiB) Vist 773 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Serato updates its DJ software with support for the new Music app in macOS Catalina:

https://9to5mac.com/2019/10/21/serato-u ... -catalina/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

https://support.native-instruments.com/ ... s-Products

macOS 10.15 (Catalina) - Compatibility with Native Instruments Products

After having conducted systematic tests, Native Instruments confirms full macOS Catalina compatibility with the latest versions of all current products*.

IMPORTANT NOTE: macOS 10.15 terminates the operability of some NI legacy hardware. This includes MASCHINE MK1, AUDIO 2 / 4 / 8 DJ and TRAKTOR S4 / X1 MK1.

The workaround for macOS 10.12 - 10.14 (as described in this article) does not work on macOS 10.15. If you still want to use these legacy devices, do not update to macOS 10.15!

Further Notes

Product Compatible with macOS 10.15
All Current Products* YES
KONTAKT 5 YES
TRAKTOR PRO 2 NO
TRAKTOR Z2* NO

* The Z2 is not compatible with initial macOS 10.15.0, but potentially compatible with future updates. We have filed a report with Apple.

This article has been last updated on November 21st, 2019

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Full compatibility with macOS Catalina (10.15) plus VST3 versions

Hi all,
All Klanghelm plugins (incl. the free ones) are now fully compatible with macOs Catalina.
VST3 versions have been added too.

I've revisited each plugin and optimized many small bits here and there and fixed little bugs and potential issues.

The biggest improvement might be, that MJUC takes up to 30% less CPU load in HQ mode.

On Mac, I got rid off the drag-and-drop installer and offer a more convenient pkg installer for the new versions.

The new VUMT- and VUMTdeluxe- installers include the (optional) Standalone version. So no need to download the Standalone app separately.

As announced in the previous newsletter, all Klanghelm plugins are 64bit only now.
If you still require 32bit versions of the plugins you've purchased, please send me an email.

That's all for today. Now back to working on the EQ...

All the best,

Tony

https://www.klanghelm.com

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fra Kush Audio:

UPDATES COMING SOON!
We have Logic 10.5 and Mac OS Catalina compatibility solved and are hard at work updating our entire catalog as we speak!

Keep an eye on your inbox in the coming weeks to be alerted the INSTANT the updates arrive

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere opfølgning fra Kush:

• NOVATRON • ELECTRA DSP •
• HAMMER DSP • CLARIPHONIC DSP MkII •
ARE NOW COMPATIBLE WITH
LOGIC 10.5
AND
MAC OS CATALINA

We promised updates yesterday and, as fate would have it, ended up ready to deliver the first batch TODAY! Novatron, Electra DSP, Hammer DSP, and Clariphonic DSP MkII are now all Logic 10.5 and Catalina compatible.

DOWNLOAD THE UPDATES AT THEHOUSEOFKUSH.COM TODAY!

More updates coming soon!

Nyt svar