Reason 10 alternativ

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Reason 10 alternativ

Indlæg af Briannielsen79 »

Som overskriften lyder, så leder jeg efter et alternativ til Reason 10. Jeg har Cubase (seneste version). Det jeg ønsker er Reasons mange muligheder for lyde. Jeg er træt af Reason af mange årsager, men er altid vendt tilbage til Reason ift. MIDI. Nu påtænker jeg at bruge Cubase til MIDI osse og så have alt i samme DAW/projekt i stedet for at skulle eksportere MIDI til Audio og importere i Cubase. Jeg har blot fastholdt Reason pga de mange muligheder og har altså aldrig brugt den som egentlig DAW. Men af samme årsag er jeg slet ikke med på beatet ift. hvad, der findes, der kan lappe det hul. Komplete Ultimate, måske. Men det koster 7 af de lange. Der er jeg måske heller ikke nået til :dollargrin:

Skal bruges til lidt af hvert.
Techno af forskellige art
Pads, leads osv.
Ambient lydkollager

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det skal forstå's sådan at du bare ønsker noget der kan erstatte Reasons medfølgende lydbanker?

Kan du ikke bare køre ReWire? Det er mange år siden jeg har brugt reason, men selv den gang synes jeg at huske at Reason-Cubase sync via ReWire fungerede ganske godt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tænker at AIR-pakken kunne være et godt udgangspunkt:

https://www.airmusictech.com/product/ai ... QyRgy063UI

Vær opmærksom på, at man tit får den kraftigt nedsat, hvis man køber et enkelt instrument og derefter upgradepakken hos pluginboutique.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Rewire er ikke en løsning, der fungerer for mig ift. workflow. Jeg finder det begrænsende at skulle skifte mellem DAWs. Jeg har en monitor til mixer og en monitor til sequenser-delen. Det er for omstændigt at bruge rewire for mit vedkommende og så skal keyboard dedikeres til enten Cubase eller Reason. Udover dette fungere Rewire-delen jo udemærket. Men det er for mit vedkommende et fortidslevn, da DAWs som Protools osv ikke var super ift MIDI. Nu er tiden jo en anden.

Jeg ønsker nogle vst plugin, der kan udfylde MIDI-delen fra Reason. Dvs. lydbiblioteket, presets, forskellige synths osv. Reason har jo mange synths og lignende. Det har Komplete også.

Jeg vil gerne kunne lave en hel techno sang f.eks. med pads, filtre, leads, “staccato leads” (aner ikke hvad det hedder, når lyde er korte) osv. Måske jeg skal bruge flere vst’er fir at opnå dette? Reason har jo mange elementer.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvad med Reaktor?, der findes bl.a. et hav af gratis synths. (Jeg har ikke den nye, så kender kun til v5)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg forstår ikke helt, hvad det er du mangler/ønsker fra Reason 10, som ikke også findes i Cubase 10 allerede. Cubase 10 er jo også født med diverse Synths, samplere, soundbanks, presets og effekter af fin kvalitet. Måske du skulle starte med at gå på opdagelse i denne ret overvældende pakke af muligheder, inden du køber dig fattig i alverdens hypede plugins og lydbiblioteker :)

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Er der nogle særlige funktioner fra Reason, som du ønsker at have i Cubase? Hvis det er det modulare miljø, du savner, så tænker jeg også, at Reaktor kunne være et godt bud. Udover det er der vel, som andre også er inde på, ikke så meget, som Cubase ikke kan.
Stille og uroligt

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Ok. Det kan godt være, jeg skulle give de indbyggede synths en chance. Reaktor kender jeg ikke. Men må så til gengæld erkende, at jeg mest til lyde, jeg ikke skal teeake så meget. Hvor mærkeligt det end lyder, når man har brugt Reason.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Cubase har massere at byde på:

https://new.steinberg.net/cubase/features/

Og kig lidt på disse videoer også:




Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg vil forsøge. Har bare aldrig rigtig haft held med at finde fede lyde i de inkludere synths. Men jeg er heller ikke specielt godt til at lave dem selv.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Så skal du bare smide et distortion-plugin i enden af hver lydkæde.

Alt lyder bedre med distortion :twisted:

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

:lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Anyways. Som folk har konstateret i andre tråde, så kan man ikke få plugs nok.

Jeg vil stadig hævde at AIR-pakken er en af de bedste (mange presets - mange plugs) til genren - og til en overkommelig pris.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg fik på en eller anden underlig måde opgraderet en gammel gratis bundle-Reason til nyeste version 10 for en plovmand lidt tilbage

Eneste grund var at jeg agter at installere den på en slave-maskine og bruge instrumenterne via midi ,... måske via midi over lan netværk

Havde gjort op med mig selv at det IKKE gav mening at køre det på samme computer og på en eller anden måde skulle switche mellem DAW og Reason

Dette ville ikke være noget man gad i længden ,.. overblikket ville fuldstændig gå tabt

Altså istedet bruge Reason nærmest som et hardware-rack med synths koblet op via midi mens der arbejdes

Det er jo netop synths i Reason der er spændende, og man får nogle rigtig gode og unikke af slagsen, straight forward typer, den nye Europa bl.a.

På et tidspunkt proccesen så kører man så sporene over som audio i main-daw

Ved endu ikke helt hvordan men hvis der god hardware multi-out configuration på Reason så kunne man i princippet bare overspille alle de brugte instrumenter i ET hug til DAW, bare ved at spille nummeret og recorde fra maskine til maskine via nogle ADAT-lyspiber

Det er mit take på stadig at bruge Reason anno 2019, hvis man alligevel har et par maskiner og skærme, (hvilket mange jo har),..
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Tak for input alle sammen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nyt svar