Langt Thunderbolt 2 eller 3 kabel

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Emil
Medlem
Indlæg: 87
Sted: Odense

Langt Thunderbolt 2 eller 3 kabel

Indlæg af Emil »

Hej alle i kære mennesker!

Er der nogen, der har erfaringer med et langt Thunderbolt enten 2 eller 3 kabel? vi snakker ca. 5m

Situationen er at jeg godt kunne tænke mig at gemme min computer væk i et skab og så enten have en TB3 hub i skabet eller ved mit klaver og så have et kabel fra computeren/hub til hub/apollo twin interface.

Hvad skal man have fat i? kan det overhovedet virke med acceptabelt resultat?

De bedste hilsner
Emil

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Ingen personlig erfaring - men du skal nok ud i nogle optiske thunderbolt kabler hvis du skal over 2-3 meter - for at få fuld hastighed.

Stjernholm har skrevet lidt om det (og det produkt de sælger) i deres webshop: https://stjernholmco.dk/shop/2-thunderb ... -60-meter/ - der er sikkert andre alternativer.

Alternativt er det vel en støjdæmpning af din computer, hvis du vil have støjen væk fra det hvor du vil optage.

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Det eneste der ikke virker er prisen :dollargrin:

Jeg har et 10m langt optisk Thunderbolt som kører upåklageligt på både Mac og Windows med mit uad Apollo, uad satelitte samt Thunderbolt hub og til min computer.

Mener jeg købte hos cyberfarm, men kan også have været hos stjernholm.

Men har ikke oplevet problemer af nogen art.. Dog husk det er et optisk kabel så ingen hårde buk osv.

Glemte lige at nævne det er et tb2 kabel jeg har. Men har en tb3 til tb2 adapter på fra Apple.

Medlemsavatar
Emil
Medlem
Indlæg: 87
Sted: Odense

Indlæg af Emil »

Tak for svar!

Ja, efter at have gjort lidt mere research, så tror jeg ikke der findes TB3 optiske kabler endnu.

Men så bliver jeg nok bare nød til at punge ud for et Corning kabel.. aaaaavvv! hæhæ

De bedste hilsner
Emil

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan se at nogle har købt Thunderbolt 3 til 2 adaptere og Corning kabler..

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar