D16 Group Decimort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

D16 Group Decimort

Indlæg af sproed »

Hey Lydmaskinen,

Jeg købte for nyligt Decimort 2. Det er noget af det fedeste plugin, jeg nogensinde har ejet, og nu overvejer jeg, om jeg skal smide flere penge efter deres plugins.

Deres vintage maskineemulatorer tiltaler mig ikke voldsomt, men hold fast jeg overvejer Fazortan 2, Toraverb 2 og Antresol.

Er der nogle herinde, som har erfaring med disse? Er de et buy værd? Holder D16 nogensinde udsalg - og kender i andre plugins, der kan få min computer til at lyde som min afdøde MPC?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bruger Decimort 2 konstant.
Som i konstant.
Hver andet spor jeg arbejder på, har den på, eller noget i den stil.


Nå men du spørger jo til deres andre plugins.

Jeg er glad for Redoptor 2 og Devastor 2. Jeg har også de gamle versioner af dem, men der er virkelig kommet skub på lyden med V2 af deres gamle ting. Derfor håber jeg også på at de laver en Phoscyon 2, da den nuværende er tudsegammel.

Redoptor 2 er for vild. Leg med preamp parameteret. Du kan finde 4 sweetspots, hvis altså det må lyde smadret med smadret på. Kunne godt bruge et EQ bånd mere, eller i det mindste ingen frekvens-begrænsning på de 4 bånd. Men hvornår kan man ikke bruge et ekstra bånd? Heh..

Jeg har også Fazortan 2. God farvelade-phaser. Kunne godt bruge flere features til LFO'erne, som et skew/morph parameter til waveshapes, som eksempelvis kunne give glidende S&H istedet for stepped. Men igen, mere vil ha' mere. Generelt er de gode til vælge en tilpas mængde parametre, uden at det bliver tweaker-helvede.

Ja, de holder udsalg, ihvertfald omkring jul, så vidt jeg husker. Mindes det er omkring 30% eller sådan, så det er måske ikke det vilde. Når der kommer nye plugins burde du få en form for rabat, fordi du nu er hoppet med på vognen. Det mener jeg da jeg plejer at få.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg bruger Fazortan 2 tit og med stor glæde.

Lush 101 er måske den bedst lydene synth i mit arsenal. Jeg synes i hvert fald den er meget mere end en vintage maskineemulator.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg har Repeater gennem Slate og den lyder fedt. Bruger sjældent delay, men den er en af dem, jeg tænder først.
skriver noder

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

sproed skrev:Hey Lydmaskinen,

Jeg købte for nyligt Decimort 2. Det er noget af det fedeste plugin, jeg nogensinde har ejet, og nu overvejer jeg, om jeg skal smide flere penge efter deres plugins.

Deres vintage maskineemulatorer tiltaler mig ikke voldsomt, men hold fast jeg overvejer Fazortan 2, Toraverb 2 og Antresol.

Er der nogle herinde, som har erfaring med disse? Er de et buy værd? Holder D16 nogensinde udsalg - og kender i andre plugins, der kan få min computer til at lyde som min afdøde MPC?
Har sendt dig en PM 8-)

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Christoffer I. N. skrev:Jeg bruger Decimort 2 konstant.
Som i konstant.
Hver andet spor jeg arbejder på, har den på, eller noget i den stil.
Når jeg CTRL+T'er i Ableton, sidder der nu automatisk en Deci klar til at ødelægge min mix på den gode måde - men hvordan fanden, kan man dry/wet uden at få faseproblemer?
Christoffer I. N. skrev:Jeg har også Fazortan 2. God farvelade-phaser. Kunne godt bruge flere features til LFO'erne, som et skew/morph parameter til waveshapes, som eksempelvis kunne give glidende S&H istedet for stepped. Men igen, mere vil ha' mere. Generelt er de gode til vælge en tilpas mængde parametre, uden at det bliver tweaker-helvede.
Er virkeligt interesseret i Phaseren. Jeg laver filterhouse, og synes efterhånden Abletons er ved at blive gammel.
SustainerPlayer skrev:
Lush 101 er måske den bedst lydene synth i mit arsenal.
Så lige en demo på youtube. Hold da kæft nogle fede presets! Især Chords med glide!
bryla skrev:
Jeg har Repeater gennem Slate og den lyder fedt. Bruger sjældent delay, men den er en af dem, jeg tænder først.
Må indrømme at jeg oftest bare bruger de standard delays der sidder i de forskellige DAW's. Kan Repeater noget specielt?

Tak for hurtige svar maskinen, fedt at kikke ind igen efter et par års hiatus og se at folk stadigt er fede herinde! :-D

Nogle der har prøvet Toraverb?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

sproed skrev:men hvordan fanden, kan man dry/wet uden at få faseproblemer?
Det er en del af lyden for mig. Jeg bruger den oftere som "EQ" end en almindelig samplerate reduktion eller bit crusher. Samplerate reduceren er i brug hver gang, med images og approx. filter slået til, og så skruer jeg til jeg rammer noget fedt. Bruger oftest BP filteret i Pre, for at udvælge mig et frekvens-område jeg vil fremhæve med Decimort.
Men LP filter i Post lyder også fedt, hvis man skal ha' noget low end/lofi rytmesmadder.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg ved ikke om Repeater kan noget specielt. Måske noget med seperate pan som ikke alle plug-ins kan. Synes bare den er nem og lyder godt.
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

sproed skrev:Når jeg CTRL+T'er i Ableton, sidder der nu automatisk en Deci klar til at ødelægge min mix på den gode måde - men hvordan fanden, kan man dry/wet uden at få faseproblemer?
Det kan du ved ikke at benytte antialiasing filteret (Approx filteret), som i sagens natur laver en kraftig fasedrejning.

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

Toraverb 2 er helt fantastisk. :shock: Virkelig undervurderet reverb!
Af en eller anden grund, synes jeg den kan være lidt tung at få indstillet, men når du rammer den... Så er det magiske. Anbefaling. :dollargrin:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men den er jo i Slate den-ganze-molevitten-pakken :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bryla skrev:Jeg ved ikke om Repeater kan noget specielt. Måske noget med seperate pan som ikke alle plug-ins kan. Synes bare den er nem og lyder godt.
Den er fed! Har lige købt den til €19 [emoji16]
Senest rettet af Rosenfeldt ons 19. jun 2019 22:05, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

SustainerPlayer skrev:
Men den er jo i Slate den-ganze-molevitten-pakken :)
Hvis man kan lide at købe, er det her jo et godt tilbud.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev: Hvis man kan lide at købe, er det her jo et godt tilbud.
Absolut. :)

Nyt svar