clicks ved pitching

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

clicks ved pitching

Indlæg af dr_tolle »

Hvis jeg klipper en sample og pitcher en den ene halvdel af den begynder der at komme clicks ved afspildning.

Clicks'ne er random og altsaa ikke releteret til crossfaden.

Er der nogle andre der har oplevet kliks ved picthing. Ref til det vedheaftede screenshot.

ska ogsaa lige sige at jeg ikke oplever clicks i andre sammenheange i Cubase.

Venligst Dr Tolle
Vedhæftede filer
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (125.11 KiB) Vist 615 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis de er random, så er det jo lidt mærkeligt (aka. glitch). Normalt vil kliks jo opstå hvor der er manglende zero crossing, men det tyder på at det varierer pga. realtime processing.

Hvis du renderer/freezer, hvad sker der så?

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Jeg har lige proevet at rendere det og der er ingen glitches. gentog processen 6 gange og der opstod intet. Saa ja det er altsaa kun ved afspildning.

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så længe man kender begrænsningerne i ens værktøj kan man komme uden om problemerne. Super at du fik det løst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Hald. Nej nej det er slet ikke loest. Det glitcher jo stadig ved afspildning og det er jo et stort problem. At rendere er kun en nødløsning.
Hvis andre ikke oplever dette så er det jo et problem på min computer og det skal klart løses ;)

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg havde lidt samme problem i Logic, hvor alting var fyldt med artifakter ved afspilning. Men så lavede de en opdatering hvor det værste forsvandt, og nu er det begyndt at være fornuftigt at arbejde med.

Jeg tror simpelthen at algoritmen ikke helt kan følge med- ish.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Din buffer er muligvis for lav i forhold til hvor mange & hvor tunge plugins & hændelser du har kørende, så din cpu har for meget at se til. Sæt den så højt som muligt, eks. 1024.

En lav cpu giver kun mening ift indspilning & lav latency. I redigeringsfasen er det ligemeget.

Jeg er skråsikker indtil nogen lærer mig noget nyt, men det er mit bud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Alle forslag er meget velkomne. Jeg proeve lige at saette buffer size saa højt som muligt, men ja det clickede stadigvæk.

Iøvrigt ville det også være underligt andet fordi jeg netop ikke oplever clicks i andre situationer i Cubase hvilket man normalt ville hvis det havde med buffersize at goere.

Men som sagt, alle froslag er velkomne.

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du kunne evt. prøve at lægge filerne op til eksemplet i OP. Så kunne vi jo lige hive det ind, og se hvordan det opfører sig?

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Du teanker paa de filer jeg importerer og klipper i ?

Det er alle filer der skaber problemer. Det er ikke nogle bestemte :)

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Jeg testede lige på Cubase 10 og jeg oplevede ingen clicks.
Prøv at trashe preference og test igen

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Godt at hoere at det ikke klikker hos andre.

Det har gjort det siden siden min helt rene cubase instalation saa er bange for det ikke er noget med prefs at goere.
Jeg tror derimod det har noget at goere med mit lydkort som er propellerhead Balance kort. Det er ikke suporteret i Windows 10 som jeg koerer. Oplever ogsaa nogle gange at jeg skal genstarte maskinen foer den loader lydkorts driverne.

:)

Nyt svar