Anbefal et lydløst PC kabinet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Anbefal et lydløst PC kabinet

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Nu har jeg macbook & der er sikkert ikke så meget at gøre ved at den larmer ved mere krævende opgaver.

Så jeg spørger sikkert dumt, men hvorfor stiller flere ikke deres stationære et helt andet sted i huset? I fyrkælderen, på loftet, pulterkammeret, walkin-closet & trækker ledninger til studiet?
Det kan være omstændigt at få USB til at virke ordentligt over længere afstande. Ligeledes er det måske ikke alle der har lyst til at shoppe et 10 cm kop-bor for at lave permanent hul i vægge eller loft.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Heine skrev:Hvad er det specifikt for nogle blæsere, der stadig larmer, efter indstilling til Silent i BIOS?
Kunne det være strømforsyningen?
Jamen det er egentlig ikke fordi de larmer, da de jo netop ikke kører med mindre de skal efter den nye indstilling.

Men når de kører kunne det være fedt med de mest støjsvage. Og det er blæserne i kabinettet jeg tænker på...



Strømforsyningen larmer næsten ikke
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Graceville skrev:Nu har jeg macbook & der er sikkert ikke så meget at gøre ved at den larmer ved mere krævende opgaver.

Så jeg spørger sikkert dumt, men hvorfor stiller flere ikke deres stationære et helt andet sted i huset? I fyrkælderen, på loftet, pulterkammeret, walkin-closet & trækker ledninger til studiet?
Det er desværre ikke en mulighed hos mig...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::


Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Tak Christoffer! Dem kigger jeg nærmere på... :-)
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Vigtigt du køber versionen med PWM, ellers kan du ikke styre hvor kraftigt de skal køre, så kører de altid 100%, selv når de ikke behøver...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AnotherDan skrev:Vigtigt du køber versionen med PWM, ellers kan du ikke styre hvor kraftigt de skal køre, så kører de altid 100%, selv når de ikke behøver...
De mindst larmende og langsomste Redux modeller har ikke PWM.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg købte dette kabinet sidste år, netop for at få en så støjsvag pc som muligt. Det eneste jeg kan høre nu er mine harddiske, med mindre jeg gamer eller har gang i andre CPU/GPU-krævende aktiviteter.

https://www.nzxt.com/products/h440-white

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Alt andet lige, hold dig fra AMD, de bliver varme som pokker...

Eller lyt til hvad folkens skriver:

Ordentlige blæsere
Ordentligt grafikkort

Og gerne et stort kabinet, jo større jo mere luft..sådan er det. og så så lige det faktum at dine blæser kan vende forkert ;-)

F.eks har jeg vandkøling på mit. Bedste køling får jeg ved at vende vankølingens blæsere IND i kabinettet frem for at de blæser ud.. ulogisk men kan konstater -10 gr. på Cpu og mindre støj... simpelthen :-)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:Bedste køling får jeg ved at vende vankølingens blæsere IND i kabinettet frem for at de blæser ud.. ulogisk men kan konstater -10 gr. på Cpu og mindre støj... simpelthen :-)
Det er da logisk, og hvad man altid gør, prøv lige et tænke den igennem en gang til :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Hvor meget betyder det for temperaturen på bundkort og harddiske, RAM, og evt. grafikkort at vende blæserne modsat af det, producenten af vandkøleren lægger op til?
Vandkølerens blæsere kan nok køre langsommere, når der bruges luft fra rummet, frem for den varme luft i kabinettet til at køle med, men andre ting i kabinettet får det varmere, så man må gå ud fra, at fx kabinetsblæserne så går op i højere omdrejninger.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har et Fractal kabinet. de er foret med noget, lyddæmpet. man kan svagt høre blæseren på cpu, men ellers er det lydløst.
Harddisk bays har gummi affjedring ved skruerne, så der ikke kommer vibrationer fra HDD.

https://www.komplett.dk/product/824390/ ... ne-r5-sort

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev:Bedste køling får jeg ved at vende vankølingens blæsere IND i kabinettet frem for at de blæser ud.. ulogisk men kan konstater -10 gr. på Cpu og mindre støj... simpelthen :-)
Det er da logisk, og hvad man altid gør, prøv lige et tænke den igennem en gang til :dollargrin:
Nej, det er sgu da ikke logisk og langt fra hvad man altid gør...det logiske er at lede varmen ud af kabinettet :-P Det er der faktisk mange der gør,

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev:Bedste køling får jeg ved at vende vankølingens blæsere IND i kabinettet frem for at de blæser ud.. ulogisk men kan konstater -10 gr. på Cpu og mindre støj... simpelthen :-)
Det er da logisk, og hvad man altid gør, prøv lige et tænke den igennem en gang til :dollargrin:
Nej, det er sgu da ikke logisk og langt fra hvad man altid gør...det logiske er at lede varmen ud af kabinettet :-P Det er der faktisk mange der gør,

Ja, der er vel to "skoler" inden for området :-)

Jeg er nok meget OC-fikseret, så altså ALT for at holde cpu så kold som muligt, så må chipset og spændingsregulatorer, sgu riste lidt i stedet :-) :-) :-)

Derfor luft udefra til cpu køler

jeg søger dog helt lavpraktisk altid at "ducte" luften fra cpu radiatoren ud af kabinttet såvidt muligt så det ikke bidrager for voldsomt til varmen i kassen

Derudover køber jeg et MB der tåler mosten, (næste bliver z390 Aurus Pro), samt har et utal af ekstra pwm-fans i kabinettet der iøvrigt kører lydløst ved lav RPM
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Det er da logisk, og hvad man altid gør, prøv lige et tænke den igennem en gang til :dollargrin:
Nej, det er sgu da ikke logisk og langt fra hvad man altid gør...det logiske er at lede varmen ud af kabinettet :-P Det er der faktisk mange der gør,

Ja, der er vel to "skoler" inden for området :-)

Jeg er nok meget OC-fikseret, så altså ALT for at holde cpu så kold som muligt, så må chipset og spændingsregulatorer, sgu riste lidt i stedet :-) :-) :-)

Derfor luft udefra til cpu køler

jeg søger dog helt lavpraktisk altid at "ducte" luften fra cpu radiatoren ud af kabinttet såvidt muligt så det ikke bidrager for voldsomt til varmen i kassen

Derudover køber jeg et MB der tåler mosten, (næste bliver z390 Aurus Pro), samt har et utal af ekstra pwm-fans i kabinettet der iøvrigt kører lydløst ved lav RPM
Hvad clocker du på? og hvor meget?

Jeg har OC min i9-990k til 5500 mhz, 61-64 gr. ved belastning..det er ikke specielt varmt faktisk :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: Hvad clocker du på? og hvor meget?

Jeg har OC min i9-990k til 5500 mhz, 61-64 gr. ved belastning..det er ikke specielt varmt faktisk :)

Helt ærligt så har jeg ligget på den lade side de seneste år med OC, noget med at jeg købte et gammelt hus i SE som jeg ville fixe på 2 år :dollargrin: (mest min bærbar pt da jeg hele tiden er på farten)

Men ellers, køber altid "sidste generation" når de er gennemprøvede og jeg kan få dem billigt

Så lige nu står der et 4790K system, med vand-køling, der ikke er er endeligt clocket, men tænker jeg vil lande på 4.8 Ghz måske 5.0

Clocker moderat, prioriterer stabilitet, og det handler i lige så høj grad om støj, OC potentialet er heller ikke så højt i nutidens CPU længere

Husker de gamle Celeron 600 som man bare tippede op på 900 uden videre :dollargrin:


Next up bliver 9900K, har foreløbig Case og PSU, og er klar til at nakke tilbud på de øvrige dele når de dukker op

Problemet er at jeg bliver nød til at droppe mine to RME HDSP 9652 kort, og anskaffe to Raydats istedet, samlet set en kæmpe udskrivning,.. 20-30K før systemet er spækket med ram og store ssd :-(

Og jeg klarer mig fint med hvad jeg har lige nu, selv om der står tung video-redigering på ønskelisten på sigt


Dine 5.5 Ghz på 9900K er vanvittigt højt, jeg regner kun med 5.0, ved ikke hvordan du måler det, for mig bliver det noget med at opsætte systemet så alle cores er låst til samme turbo-speed, samt lave langtids-test under stress, hvor der er fuld tryk på hele svineriet, alle cores, som udgangspunkt,....


Og som sagt stabilitet, og støj, har første prioritet, jeg sidder klods op af computerne,..
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev: Hvad clocker du på? og hvor meget?

Jeg har OC min i9-990k til 5500 mhz, 61-64 gr. ved belastning..det er ikke specielt varmt faktisk :)

Helt ærligt så har jeg ligget på den lade side de seneste år med OC, noget med at jeg købte et gammelt hus i SE som jeg ville fixe på 2 år :dollargrin: (mest min bærbar pt da jeg hele tiden er på farten)

Men ellers, køber altid "sidste generation" når de er gennemprøvede og jeg kan få dem billigt

Så lige nu står der et 4790K system, med vand-køling, der ikke er er endeligt clocket, men tænker jeg vil lande på 4.8 Ghz måske 5.0

Clocker moderat, prioriterer stabilitet, og det handler i lige så høj grad om støj, OC potentialet er heller ikke så højt i nutidens CPU længere

Husker de gamle Celeron 600 som man bare tippede op på 900 uden videre :dollargrin:


Next up bliver 9900K, har foreløbig Case og PSU, og er klar til at nakke tilbud på de øvrige dele når de dukker op

Problemet er at jeg bliver nød til at droppe mine to RME HDSP 9652 kort, og anskaffe to Raydats istedet, samlet set en kæmpe udskrivning,.. 20-30K før systemet er spækket med ram og store ssd :-(

Og jeg klarer mig fint med hvad jeg har lige nu, selv om der står tung video-redigering på ønskelisten på sigt


Dine 5.5 Ghz på 9900K er vanvittigt højt, jeg regner kun med 5.0, ved ikke hvordan du måler det, for mig bliver det noget med at opsætte systemet så alle cores er låst til samme turbo-speed, samt lave langtids-test under stress, hvor der er fuld tryk på hele svineriet, alle cores, som udgangspunkt,....


Og som sagt stabilitet, og støj, har første prioritet, jeg sidder klods op af computerne,..
6770 mhz er high score på 9900k lige pt. så jeg er vist bare ordinær :lol: Jeg holder mig stabil lige som du gør, livet er for kort til pc der går ned..
Men ja, nøglen ligger i at låse alle kerner og give så lidt power som muligt. mener jeg ligger på 247 A eller sådan noget. Som sagt ikke meget ekstra varme og slet ingen støj.

4790k kommer næppe over 4.8 Ghz, den er i forvejen Oc til bristepunktet...men nogle har været heldige at få nogle af rigtig god kvalitet ved jeg og de har nået 5.0 Ghz, men det er ikke mange.

Mit råd er, bundkortet: Der er en meget god grund til at nogle er dyre end andre :lol:
Cubase 11 pro

Nyt svar