Hvilke backup/lagrings muligheder er bedst?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Ordstrøm
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Ringsted

Hvilke backup/lagrings muligheder er bedst?

Indlæg af Ordstrøm »

Jeg leder efter et sted på nettet, hvor jeg kan have mine filer liggende. Altså en slags ekstra harddisk, der ikke bliver slettet efter 1 måned.

Der er Dropbox, jo. Jeg syntes bare det er lidt dyrt. Hvilke andre muligheder kender I til herinde og hvad bruger I selv?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg bruger backblaze. Fungerer upåklageligt og virker altid. Til 5$ i måneden er det også en af de billige løsninger.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg bruger Jottacloud med stor tilfredshed:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=73381

Medlemsavatar
Sjamus  
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

+ 1 til Jottacloud.

Default avatar
casperandtheghost
Medlem
Indlæg: 85

Indlæg af casperandtheghost »

Jeg bruger også Backblaze, og er meget tilfreds.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jottacloud med ubegrænset storage space:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Der er også Splice hvis du er Ableton live bruger. Den gemmer hele din session og det gratis.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO


Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

+1 til Jottacloud her også. Primært til backup.
Derudover OneDrive til de fleste dokumenter herunder indscannet nodearkiv mv.
Dropbox bliver også brugt i ny og næ. Det er dog primært hvis dokumenter skal deles med andre.
Havde KeepIt til backup i en årrække men der var begrænsning på backup af netværksdrev den begrænsning har Jottacloud ikke.
Bruger også nu og da Jottaclouds app til min mobil hvor der også er adgang til et fotobibliotek - det er sjovt at bladre igennem gamle billeder i mængden af backupdata. Billeder jeg nok ellers aldrig/sjældent var kommet omkring.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jottacloud - og lokal back up af bl.a. system mm.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jottacloud. Ubegrænset plads. Mener jeg betaler ca 600 om året. Det er til backup.
Dens sync mappe er mindre fleksibel idet du ikke har selektive sync som med dropbox. Lidt irriterende, men det kommer nok. Jeg har ca 3TB backet op pt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

the19thbear skrev:... idet du ikke har selektive sync som med dropbox.
Hvad er det præcist? :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Sync folder. En mappe på din maskine(r) som du kan lægge filer i. Når du lægger filer bliver de automatisk uploadet til skyen og downloadet til de andre maskiner der er logget på den sync folder. Det er super smart, for når du er i sommerhuset feks, men en computer, kan du arbejde videre hvor du slap da du var på arbejde(hvis du har arbejdet i din sync folder).

Lad os nu sige du har 30 forskellige mapper med projekter. I sommerhuset ved du på forhånd at du kun vil arbejde på 2 specifikke. Så markere du på din sommerhuscomputer at du kun vil automatisk downloade de 2 mapper.

Den funktion findes ikke i Jottacloud (endnu?). Dvs at på alle maskiner som benytter din sync folder, vil du bruge harddisk plads på de 30 projekter da de skal downloades til alle dine maskiner. Irriterende hvis man har feks 30gb ting liggende i forskellige projekter og kun vil arbejde på 2 af dem.

Gir det mening?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Bruger Dropbox. Mener det er ca 50kr om måneden hvis man betaler for et år. Synes generelt det er mega handy, på rigtig mange områder :)

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Du kan da godt synkronisere en mappe i Jottacloud ved at installere deres app på dine computere og deres Apple tv app fungerer godt, så er det, at de er underlagt norsk lovgivning, en klar fordel i forhold til Dropbox, men sidstnævnte fungerer godt, men er meget dyrere, hvis man ligesom mig har flere TB, som skal backes up.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja man kan bruge sync folder med jottacloud. Men ikke selective sync. Dvs du skal downloade alt. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

the19thbear skrev:
Gir det mening?
Absolut. Det ville være en fin feature.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg bruger også Dropbox. Mest fordi den passer godt til mine behov. Jeg deler billeder med web designere på arbejde, men også musik. Dropbox er meget udbredt. og så har den en gratis version. Så de jeg deler til skal ikke op med pungen. jeg har også google drev (gratis version) Men jeg kan godt lide at have det hele i en stifinder.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Dropbox har lige ændret deres gratisversion til kun at kunne bruges på 3 enheder... Træls
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bruger flere NAS, den ene er min primære, den anden (placeret et andet sted) er til backup, med den mængde data (6+TB) har jeg på hobbyplan ikke råd til at smide det i skyen lige nu. Og alle de billige services som tilbyder "ubegrænset plads" understøtter ikke server backup løsninger. Så jeg er min egen sky x 2, men det kører godt. Engang i fremtiden kommer der helt sikkert en løsning, og så lukker jeg den ene NAS ned.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Der er tilsyneladende ingen, der bruger Elgigantens Cloudløsning - ubegrænset lagring, ca kr. 40-50 pr. md.

Nyt svar