USB lydkort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

USB lydkort

Indlæg af Søren Steinmetz »

Jeg står for at skifte min "gamer" PC ud, i den forbindelse skal jeg have skiftet mit gamle pålidelige Focusrite Saffire LE Firewire kort, da jeg ikke har FW i den "nyere" maskine (og ingen ledige slots til at sætte et kort i)

Jeg elsker muligheden i Saffire Control, med to mix, et til højtalere og et til headset.

Mit blik er faldet på et Focusrite Scarlett 2i4 2nd Gen, som umiddelbart ser ud til at kunne det samme.

Nogen der kan kaste lidt lys over om det kan?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Med "to mix", hvad mener du så præcis?

Altså en intern mixer, hvor du kan sende to forskellige interne mix ud af lydkortet baseret på de samme inputs?

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Jeps.

Primært så jeg f.eks kan sende musik/program lyd i højtalere og Skype i hovedtelefoner samtidig.

På Saffire LE har jeg en lille software mikser, hvor jeg kan blande de to så jeg får musik OG Skype i hovedtelefon udgangen, men kun musik (eller musik og lavere Skype) i højtalerne.

edit: lader ikke til den vil vise billedet, så lægger direkte link:
https://www.dropbox.com/s/zc9e6t1leqivf ... e.png?dl=0

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I følge Focusrite, så har du ikke umiddelbart denne mulighed med 2i4 desværre.

https://support.focusrite.com/hc/en-gb/ ... 2-and-2i4-
The Scarlett Solo, 2i2, and 2i4 are not compatible with Scarlett MixControl or Focusrite Control. All of the controls for these devices are hardware based instead.

To change buffer size and sample rate go to the audio preferences in your DAW (Mac) or open the ASIO Control Panel application on your Windows PC.
Kan ikke gennemskue om du kan fuske det med hardware controls alene, men uden mulighed for at kontrollere hvilke inputs der går hvorhen, så ser det tvivlsomt ud. Måske en anden kan byde ind med mere info.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Takker for info.

Må nok fortsætte jagten så, desværre er pengene ikke til noget RME eller Motu lige nu så bliver muligvis lidt svært at opnå.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det kan jo være det er forkert information, prøv at høre forhandleren eller Focusrite direkte. Alternativt om hvilket (mindste) lydkort du så skal købe for at få denne funktionalitet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har et Focusrite Scarlett 18i8 som er sendt til reperation, det kommer enten fixet hjem, eller måske skiftet til et nyt, jeg håber at det ikke kan laves, og de evt vil bytte det til en Presonus i stedet.

MEN, hvis det kommer retur mener jeg at den kan løse opgaven for dig, og den kunne evt komme til salg igen.
https://www.thomann.de/dk/focusrite_sca ... nd_gen.htm
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu bliver jeg nødt til at spørge hvorfor du hellere vil have presonus [emoji16]

18i8 kan godt lave forskellige mix i forskellige hovedtelefoner.

Jeg har nu Roland Studio Capture. 16 ind (12 mic pres + 4 Line) og 10 output på op til fem stereo mix. Det er noget der spiller.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Oh du må gerne lige melde hvis det kommer retur og kommer til salg, ikke helt umuligt selvom det er lidt overkill med in/out :)
(benytter maks 2 mic på det, alt større har jeg mit profire 2626 + RME octamic til)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Nu bliver jeg nødt til at spørge hvorfor du hellere vil have presonus [emoji16]

18i8 kan godt lave forskellige mix i forskellige hovedtelefoner.

Jeg har nu Roland Studio Capture. 16 ind (12 mic pres + 4 Line) og 10 output på op til fem stereo mix. Det er noget der spiller.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
https://www.thomann.de/dk/presonus_studio_1810.htm
"Alt" andet i studiet er fra Presonus, (dog ikke DAW da jeg bruger Logic) Jeg har et par gange savnet flere outputs, og så vil jeg gerne have mine headphones out på bagsiden, samt vil gerne have adgang til deres UC Surface styring. Men det kan også sagtens ske at jeg beholder Focusrite'n, den lyder fantastisk og jeg har intet negativt at sige om den. Så det kommer an på hvordan det hele flasker sig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men men ... det ser jo så billigt ud :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Presonus lydkort ser faktisk ret T-Hansen-agtige ud. De overrasker så med feel af kontakter og knapper, der absolut ikke fejler noget.

Men de er ikke flot designet ... :puke:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg fik fra Personus 22vsl, til et audiens iD14 . Og det var altså et spring op. Jeg brød mig ikke om at der foruden en volume knap er en clipping knap og en gain.
Det var et rent cirkus at justere på alle disse parametre.
Der skulle ingen til til før sustain på guitaren blev cuttet . Og modvirkede jeg det var mixet oppe i det røde felt.
Og det var vel også fordi jeg havde langt større problemer med latency end med Audient iD14 og den super enkle driver som iD14 bruger. Presonus' driver er proppet med presets og delayeffekter. Som jeg måtte sætte mig ind i hvordan jeg deaktiverede, for at guitarelyden ikke blev sovset ind i delay og andre effekter. Det var bare ikke mig. Men det kan da godt være , lige det, andre efterspørger.
Jeg bruger faktisk StudiOne, men jeg syntes det fungerer bedre med Audient iD14
Senest rettet af Kimex man 18. feb 2019 01:12, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Men men ... det ser jo så billigt ud :D
Når man har det i hænderne eller bruger det føles det som mere kvalitet end billedet giver indtryk af.
Måske er det fint til keyboard , men til guitar og bas er det bare ikke mig.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

En helt 3.mulighed er et Steinberg UR28M. Lækkert lydkort med indbygget monitor-controller (3 sæt, + 2 headphones), 2 ok preamps, 4 analoge ind i alt + SPDIF I/O og hæderlige effekter til tracking. Jeg har haft mit siden 2013 og er virkeligt glad for det. Og så er det pænere end Presonus :)
UR28M.JPG
UR28M.JPG (143.42 KiB) Vist 375 gange
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Og softwaren der følger med er fin og nem at gå til
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar