Fanless Mini Desktop Computer som DAW ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tektoo
Medlem
Indlæg: 56
Sted: København

Fanless Mini Desktop Computer som DAW ?

Indlæg af Tektoo »

Min desktop er 10 år. Den larmer ikke meget men nok til at fange min opmærksomhed når jeg sidder om natten og der er stille.

Jeg vil gerne have en lydløs desktop - og faldt så over denne mini Desktop

http://www.kingdel.com.cn/prodel.aspx?id=68


Jeg kører Live 10 + push 2 + RME UFX + lidt midi over usb + et par licens dongels + en enkelt 2k monitor
Ud over at man ikke kan tilføje mere end 16gb ram - er der andre ulæmper som jeg overser?

Alternativet er noget Scan.co.uk som har nogle lydløse systemer men så stiger prisen til det dobbelte.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ser spændende ud. Som jeg læser kan der isættes 2 ram blokke af up til 16gb hver i Kingdel modellen.
Det er en gammel cpu model og ikke tæske hurtig.
Max 2 skærme.

Hvis du køber må du da gerne lige skrive lidt om dine erfaringer
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fed lille "løsning", men underpowered, også når prisen tages i betragtning,..
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes CPU'en ser ud til at køre ret lav hastighed sådan rent GHz mæssigt.
Og eftersom performance per enkelte core er vigtig for audio, vil det nok være dér flaskehalsen primært er.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den er også kun dual-core ,...

Intels nyere 8 og 6-core fås billigt efterhånden ,.. ret sikker på jeg så en 6-core på bud til 2650 kr for nylig

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/da ... /p-601551/

Så er det vel bare at finde en passende lille Barebone, lille passiv fan, SSD, og 32 GB DDR4

Black Friday nærmer sig
/Dub

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg har for nogle år siden 'brændt fingrene' på et Barebone-system til musikbrug én gang, og det gør jeg ikke igen.

Et selvbygget ASUS-system, der, trods gode specs på papiret, havde en underdimensioneret og dårligt kølet strømforsyning, primært som følge af designet, der skulle gøre maskinen kompakt og støjsvag. Jeg måtte kassere hele maskinen da strømforsyningen (på 125 W) stod af. Da en reparation ville have kostet mig mere end en ny PC og garantien ikke dækkede (Jeg fik at vide fra importøren at det ikke kunne udelukkes at jeg selv havde overbelastet systemet), røg den ud. Mit seneste system er bygget ind i et stort Fractal Design kabinet med effektiv støjdæmpning og en noget stærkere strømforsyning (750 W). Jeg har for nylig installeret SSD-diske og overvejer et væskekølingssystem til CPU'en. Det kører stabilt og uden problemer.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

NilsOlav skrev:Jeg har for nogle år siden 'brændt fingrene' på et Barebone-system til musikbrug én gang, og det gør jeg ikke igen.

Et selvbygget ASUS-system, der, trods gode specs på papiret, havde en underdimensioneret og dårligt kølet strømforsyning, primært som følge af designet, der skulle gøre maskinen kompakt og støjsvag. Jeg måtte kassere hele maskinen da strømforsyningen (på 125 W) stod af. Da en reparation ville have kostet mig mere end en ny PC og garantien ikke dækkede (Jeg fik at vide fra importøren at det ikke kunne udelukkes at jeg selv havde overbelastet systemet), røg den ud. Mit seneste system er bygget ind i et stort Fractal Design kabinet med effektiv støjdæmpning og en noget stærkere strømforsyning (750 W). Jeg har for nylig installeret SSD-diske og overvejer et væskekølingssystem til CPU'en. Det kører stabilt og uden problemer.
Det er nogen MEGET vigtige, og korrekte ting, du fremfører her, man skal I den grad have styr på Supply, 9 ud af 10 er til skraldespanden

Jeg har selv valgt en mellemløsning til mine systemer og købt nogle små Coolermaster Elite 361

Med stor dygtighed, og mods, kan man faktisk klemme et fint lille toptunet og vandkølet system ned i sådan et cabinet, og finde en standard fanless / højkvalitets supply der kan tilpasses, samt har mulighed for at bruge standard pcie kort etc etc

(foto af samlet system lånt fra nettet)

2 x Hammerfall systemer, DVD, og 4K grafik-kort er klemt ind i mit :)
Vedhæftede filer
67964f8f_13922290039_7f182b7bb1_b.jpg
67964f8f_13922290039_7f182b7bb1_b.jpg (341.09 KiB) Vist 626 gange
Elite_361_image.jpg
Elite_361_image.jpg (161.63 KiB) Vist 626 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Men trådstarter selv er vist stået af tråden, og var sikkert bare ude efter en nem og hurtig løsning,..

Tror vi spilder tiden, bortset fra at andre kunne lave en search, og finde dette, engang senere, måske,... :-) :-) :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Men trådstarter selv er vist stået af tråden, og var sikkert bare ude efter en nem og hurtig løsning,..

Tror vi spilder tiden, bortset fra at andre kunne lave en search, og finde dette, engang senere, måske,... :-) :-) :-)
Alle kan se hvornår en bruger sidst har været logget på. Kig på profilsiden.
Meget mærkeligt, så findes der folk der ikke er på Lydmaskinen hver dag. :) Så giv lige trådstarter en chance.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: Alle kan se hvornår en bruger sidst har været logget på. Kig på profilsiden.
Meget mærkeligt, så findes der folk der ikke er på Lydmaskinen hver dag. :) Så giv lige trådstarter en chance.
Du har helt ret Christoffer, meget mærkeligt, må prøve om jeg kan rumme det :-)
/Dub

Medlemsavatar
Tektoo
Medlem
Indlæg: 56
Sted: København

Indlæg af Tektoo »

Der er nogen herhjemme som synes at jeg er på lydmaskinen heeeelee tiden :-)

Tak for alle de brugbare indspark. Jeg kan se at det bliver ikke nogen lille quick fix. Jeg skal så finde ud af om det bliver selvbyg igen eller en Marius maskine fra 4sound. Måske noget selvbyg med i stil med Marius - passive psu (seasonic prime fanless) og cpu (Silverstone Heligon HE02) og noget airflow i hele kabinettet.
DUBTEMPLE skrev:Black Friday nærmer sig
Yes god ide. Måske kan jeg også finde et billigt lydløst køleskab på black friday ... jeg synes det larmer når resten af husstanden sover.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tektoo skrev:
Yes god ide. Måske kan jeg også finde et billigt lydløst køleskab på black friday ... jeg synes det larmer når resten af husstanden sover.
Produktet hedder et absorptionskøleskab. Desværre bliver den teknologi stort set kun brugt til camping- og minibarkøleskabe. Men de er helt lydløse (leder pt. efter et til hjemmestudiet).

Noget helt andet er, at man nok som musiker skal overveje, om gerne vil være fanless?

Fanless ... :-P

Ok ...


Jeg finder selv døren :wink:

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

SustainerPlayer skrev:
Noget helt andet er, at man nok som musiker skal overveje, om gerne vil være fanless?

Fanless ... :-P

Ok ...


Jeg finder selv døren :wink:
Det er derfor det lille ensemble, jeg har den ære at være medlem af, kalder sig "The NON-Famers". :wink:
We don't make mistakes - we do variations.

Nyt svar