Universal Audio UAD/Apollo - Generel tråd omkring plugins, sammenligninger med native, tilbud, rabatkoder osv.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Universal Audio UAD/Apollo - Generel tråd omkring plugins, sammenligninger med native, tilbud, rabatkoder osv.

Indlæg af Christoffer I. N. »

Til Arrow medfølger der:
UA 610‐B
Marshall Plexi Classic Amplifier
Teletronix LA‐2A Legacy
UA 1176LN Legacy
UA 1176SE Legacy
Pultec EQP‐1A Legacy
Pultec Pro Legacy
Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
Precision Channel Strip
Precision Reflection Engine
Precision Delay Modulation
Precision Delay Modulation L
Raw Distortion
RealVerb‐Pro


Så ja, Suhr PT100 skal tilkøbes.
Hvis du køber og registerer inden nytår får du vist Antares Autotune.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Takker. Det bliver først en gang til næste år - hvis det bliver til noget* - og skal lige "regne" det optimale setup ud.

Det kunne også være et Quantum 2 + plugs I så fald.

*= Hvis jeg skal arbejde i det mørke Jylland et stykke tid.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:.... Suhr PT100 - udviklet af Brainworx....
Iøvrigt ville jeg ikke selv binde mig til UAD platformen, "udelukkende" pga. et plugin udviklet af Brainworx. Jeg ved godt at Shadow Hills compressoren er gammel, men den har Plugin Alliance nu til salg selv.
Ja, Universal Audio skriver at den er udviklet af Brainworx, og at den eksklusivt er tilgængelig på UA's DSP platforme. Det ville undre mig, hvis den også er eksklusiv om nogle/"5" år.


Er der for meget latency med eksempelvis Neural DSP i et "standard" lydkort?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg ville nu heller ikke "binde" mig til UAD.

Det handler om at få en transportable guitarlyd, jeg kan holde ud. :)

Mit førstevalg ville være Fractal Audios FM3 ... men det ser mere og mere ud til, at FM står for "forgotten modeler" ... dens launch bliver udskudt i det uendelige.

Hvad jeg hørt, så er den UAD Pete Thorn virkelig godt lydende. Og prisen skræmmer ikke så meget for noget, der i sidste ende ville blive solgt igen, når en evt. Jyllandsperiode er overstået.

En Presonus Quantum 2 er ca. samme pris - og der kunne jeg bruge Line 6/ Waves Supermodels eller noget tredie.

"Standard" lydkort kan ikke levere lav nok latency til det brug.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen herinde der bruger UAD Distressoren? Del meget gerne erfaringer. Jeg får nok demoet den inden nytår.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Angående ovenstående, så har jeg købt UAD Distressoren. Ser frem til at lære den ordentligt at kende.




Og så lige en observation.
Deres December-tilbud kører stadig nogle timer endnu, og så har de her fra Januar af startet en kampagne hvor man kan få 4 plugins gratis ved køb af Quad eller Octo kort. Hvis man ikke var interesseret i mere DSP, så er det langt billigere, især med December-tilbudet, at købe de 4 plugins i en custom bundle.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen herinde der har UAD Lexicon 480L?
https://www.uaudio.com/uad-plugins/reve ... fects.html
Der er jo rigtig fin pris på den i August udsalget, den har mig bekendt ikke været tilbudt så lavt før. Så jeg overvejer at prøve demoen, da den lyder mega lækkert.
Jeg er rigtig glad for UAD's 224 også, men 480L virker meget dybere hvad angår forskellige algoritmer og mængden af parametre. Der må være noget mere af en indlæringskurve med 480L end 224.

Jeg har håbet på en voucher-kode fra dem her i 11. time, men jeg mindes ikke de har brugt den taktik i et par år nu. Det er bare sjovest at kunne skrælle lidt ekstra $ af, ved at vente til slutningen af udsalget..

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Christoffer I. N. skrev: lør 28. aug 2021 16:05 Nogen herinde der har UAD Lexicon 480L?
https://www.uaudio.com/uad-plugins/reve ... fects.html
Der er jo rigtig fin pris på den i August udsalget, den har mig bekendt ikke været tilbudt så lavt før. Så jeg overvejer at prøve demoen, da den lyder mega lækkert.
Jeg er rigtig glad for UAD's 224 også, men 480L virker meget dybere hvad angår forskellige algoritmer og mængden af parametre. Der må være noget mere af en indlæringskurve med 480L end 224.

Jeg har håbet på en voucher-kode fra dem her i 11. time, men jeg mindes ikke de har brugt den taktik i et par år nu. Det er bare sjovest at kunne skrælle lidt ekstra $ af, ved at vente til slutningen af udsalget..
Mig bekendt er Relabs version lige så god (har den selv) og den kan vist i ny og næ fåes til samme pris. Som jeg husker det så er UADs rumklange noget der spiser en del DSP, så personligt ville jeg hellere bruge CPU på rumklange (hvis de findes) og så gør brug af UADs plugins til ting hvor latency m.m. måske er mere "kritisk". Du kan også købe Relabs Essential version af mig, så kan du teste om du reelt kan lige den og vil upgrade senere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner at Relab LX480 Complete mangler Effects algoritmen, iforhold til UAD's 480L.
Derudover ligner det, at Relab måske har lavet et interface der kunne virke mere brugervenligt, nu UAD har lavet noget der skal minde så meget som muligt om originalen.

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Christoffer I. N. skrev: lør 28. aug 2021 18:37 Det ligner at Relab LX480 Complete mangler Effects algoritmen, iforhold til UAD's 480L.
Derudover ligner det, at Relab måske har lavet et interface der kunne virke mere brugervenligt, nu UAD har lavet noget der skal minde så meget som muligt om originalen.
Ahh ja det skal jeg ikke gøre mig klog på. Du kan sagtens lave delays, doubling med Relabs, men har aldrig tænkt over chorus, tremolo mv (er allerede overdynget med det fra Softube og Soundtoys).

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Er der nogen herinde der har erfaring med at linke to Apollo lydkort fra forskellige generationer? Eksempelvis Apollo 16 mk1 med Apollo 8 quad 4 mk2.

Er det muligt og er der nogle begrænsninger i at linke kort fra forskellige generationer?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg har en 6x, en Twin MK2 og så en Apollo 8 - så 3 kort “fordelt” ud over to generationer - alt spiller 😊

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg overvejer sgu også snart at overgive mig til UAD/Apollo universet. Er der nogen der ved, om der er forskel på Apollo Twin og Apollo Solo når det kommer til hovedtelefonstærkeren i kortene?

Sidste gang jeg opgraderede gik jeg fra et Scarlett 2i2 til et Clarett 2Pre. Ved Clarett 2Pre kortet kan jeg få langt højere monitorlyd uden at skulle presse gain til det yderste. Og det er virkelig vigtigt for mig har jeg fundet ud af :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Er ret sikker på at det er samme convertere, og at den primære forskel er antal I/O og processor-kerner 😊

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

KristianNielsen skrev: lør 27. nov 2021 14:14 Er ret sikker på at det er samme convertere, og at den primære forskel er antal I/O og processor-kerner 😊
Cool, tak for info!

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Er der nogen her, der har erfaringer med USB versionerne af Apollo kortene? Jeg arbejder med en windows maskine uden thunderbolt nemlig, så jeg er nødt til at have USB versionen. Anmeldelserne af USB versionerne synes jeg generelt virker gode, men der er også et par dårlige imellem der har haft problemer med softwaren. Så det kunne være super fedt at høre, hvis nogen har gode eller dårlige erfaringer med det :)

Nyt svar