Så er der en Logic 10.2.3 update

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Så er der en Logic 10.2.3 update

Indlæg af bluefonia »

Har ikke downloaded den selv endnu, men her er release notes:

What's New in Version 10.2.3
This update contains numerous fixes and enhancements including:
• Crossfades between comp sections in Take Folders can now be graphically edited
• Improves sound quality for Flex Pitch editing
• 7 additional plug-ins have been redesigned to add Retina support and improve usability
• New Loudness Meter plug-in provides support for LUFS metering
• Nudge controls can now be used to edit the position of selected automation points
• Icons for Drum Machine Designer cells are now user assignable
• All Alchemy presets now include names for Transform Pad snapshots
• 3 new traditional Chinese instrument Patches for pipa, erhu and percussion
• Over 300 new Chinese instrument Apple Loops
• Ability to enable click zones for Take Folders to provide simultaneous access to editing and Quick Swipe Comping
• Multiple additional enhancement and stability improvements

Other recent Improvements:
• New multi-threading feature improves performance when processing multiple live channels
• Faster playback responsiveness when previewing Apple Loops and performing region edits
• Flex Pitch editing can be performed within the Tracks area using a Piano Roll interface
• A collection of 30 plug-ins have been redesigned to add Retina support and improve usability
• Numerous improvements to Alchemy including Apple Loops support and 11 new spectral effects
• Additional content can be downloaded directly from the Sound Library and Apple Loops browsers
• Drum Machine Designer supports drag and drop of multiple audio files
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Ser spændende ud! Er i gang med opdateringen ... (også dejligt at se flere ting understøtte Retina ..)
Senest rettet af Rosenfeldt tors 9. jun 2016 21:35, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Den ser ambitiøs ud! LUFS metering i stock meter, ja tak.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er i hvert fra 3 irriterende bugs fixet.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg oplever, at det nu ikke er muligt at åbne et nyt projekt uden det crasher. Jeg kan godt åbne Logic og åbne tidligere projekter og templates, men hvis jeg vil åbne et helt tomt nyt projekt, så når den lige at at åbne, inden den lukker ned igen.

Og så har de også fjernet "Open Recent" oppe i "File" eller det bare mig?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

kalen skrev:Jeg oplever, at det nu ikke er muligt at åbne et nyt projekt uden det crasher. Jeg kan godt åbne Logic og åbne tidligere projekter og templates, men hvis jeg vil åbne et helt tomt nyt projekt, så når den lige at at åbne, inden den lukker ned igen.

Og så har de også fjernet "Open Recent" oppe i "File" eller det bare mig?
Har ingen af de nævnte problemer. Måske du skulle prøve en reinstall af Logic og/eller slette Logic's pref-file og genstarte.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg har prøvet begge dele nu, men det hjalp desværre ikke

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du prøvet at udover preferences at

· Slette Key Commands (Initialize preferences sletter normalt ikke key commands nemlig)
· Restore defaults i plug-ins manageren (custom indtastninger her kan give problemer)
· Ændre driver fra evt. eksternt lydkort (bare for første gang Logic prøver at danne et nyt projekt)
· Åbne Logic med en (prøv alle) af disse startup modifiers: https://support.apple.com/en-us/HT203231

Når du har prøvet alle disse ting, så lad os høre igen :-) Det skal jo virke.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Det ser ud til at virke nu efter at have slettet preference filerne nogle gange :) Jeg så på gearslutz der var en der måtte gøre det 3 gange, men det virkede i anden omgang for mig.

Tilgengæld mangler "open recent" stadig oppe i "file" men det kan godt være det bare er mig der synes der burde være sådan en :)

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Open recent er der stadig, her.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har først set det nu, men fedt med disse ting.

Crossfades between comp sections in Take Folders can now be graphically edited

Improves sound quality for Flex Pitch editing

7 additional plug-ins have been redesigned to add Retina support and improve usability

New Loudness Meter plug-in provides support for LUFS metering

Personligt manglede jeg ikke kineser-musik-funktionaliteten, men fair nok.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Logic har siden 10.2.2 insisteret på at resette også mine key commands når jeg initializer preferences UDEN key commands. Be warned - hvis du har mange key commands som mig...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kører med standart keys-commands på Logic, og de fleste andre DAWs jeg har prøvet har nogle gange også mulighed for at man kan vælge at bruge Logics command-setup, så hotkeys er naturlige imellem programmerne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

kalen skrev:Det ser ud til at virke nu efter at have slettet preference filerne nogle gange :) Jeg så på gearslutz der var en der måtte gøre det 3 gange, men det virkede i anden omgang for mig.
Det er typisk fordi folk glemmer at quitte Logic inden de gør det. Ellers hjælper det ingenting :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

EmilZ skrev:Open recent er der stadig, her.
Jeg får ingen "Recent projects" vist mere - når jeg åbner mine projekter fra iCloud Drive? Det "fungerede" i sidste version, dog med blanke ikoner??

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

crasher ikke her ved nyt projekt - og der er recent projects liste.
os 10.10.5

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Open recent buggen er en OS X bug der har luret i mange, mange år... Sker i mange apps for mig.

Virker sjovt nok netop i LPX.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

ja nu du siger det Holger - kan huske det osse skete for mig på et tidspunkt

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

benjisan skrev:
kalen skrev:Det ser ud til at virke nu efter at have slettet preference filerne nogle gange :) Jeg så på gearslutz der var en der måtte gøre det 3 gange, men det virkede i anden omgang for mig.
Det er typisk fordi folk glemmer at quitte Logic inden de gør det. Ellers hjælper det ingenting :)
Det kan godt være det var det jeg glemte i farten, ivrig efter at få det til at virke :)

Jeg har lige opdaget, at det jeg har af plugins fra East West Quantum Leaps nu bliver forsinket en smule... men det er tilfældigt hvilke midi notes det drejer sig om for hver gennemspilning, og det bliver også bouncet sådan... uanset om det er bounce in place eller almindeligt bounce.

Nyt svar