slå plug-ins fra I Cubase

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Sted: Bangkok

slå plug-ins fra I Cubase

Indlæg af dr_tolle »

Når jeg åbner Cubase tager det altid en krig da den står og initialisering alle mine plug-ins. Det er primært Waves pakken som jo består af rigtigt mange plug-ins. Jeg tænker om der er et sted i Cubase man kan vælge plug-ins initialisering til/fra ?

Venligst Thomas ;)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det er der - Menuen -> Plugin information

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Cubase skulle helst ikke initialisere alle dine plugins hver gang. Det sker typisk den første gang efter Cubase ny installation, samt hvis du har installeret nye plugins, så vil det enkelt plugin blive scannet. Er det hvor gang du starter cubase, at alt scannes? Hvis det er tilfælde, så ville jeg initialisere din Cubase profil, den kan være korrupt (husk backup først!)

SLL

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det har cubase altid gjort, så længe jeg kan huske. I hvert fald på pc.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bredal187 skrev:Det har cubase altid gjort, så længe jeg kan huske. I hvert fald på pc.
Altså Cubase på PC har altid initialiseret alle plugins ved hver opstart hos dig?

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

Det normale er, at alle plugins scannes første gang efter ny installation af Cubase. Efterfølgende gange skal plugins ikke scannes igen, og Cubase load tiden er forholdsvis kort. Hvis der så sker ændringer ved din plugin installation, vil f.eks. ny-tilføjet plugin(s) blive scannet.

Alle plugin/synth scanninger gemmes i en XML fil i din Cubase profile, så plugin og synth information findes til næste gang du starter Cubase, og derved tager Cubase load kort tid.

SLL

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:
bredal187 skrev:Det har cubase altid gjort, så længe jeg kan huske. I hvert fald på pc.
Altså Cubase på PC har altid initialiseret alle plugins ved hver opstart hos dig?
Ja, altid. Jeg har ALTID startet cubase og så hentet en kop kaffe, i den rækkefølge.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Edit: Finder en anden video

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

SLL skrev:Det normale er, at alle plugins scannes første gang efter ny installation af Cubase. Efterfølgende gange skal plugins ikke scannes igen, og Cubase load tiden er forholdsvis kort. Hvis der så sker ændringer ved din plugin installation, vil f.eks. ny-tilføjet plugin(s) blive scannet.

Alle plugin/synth scanninger gemmes i en XML fil i din Cubase profile, så plugin og synth information findes til næste gang du starter Cubase, og derved tager Cubase load kort tid.
Sådan fungerer det også for mig. Det kan ske at der kommer en "tilfældig" initialisering af hele samlingen en gang hver halve år eller sådan, det mistænker jeg en windows update e.l.

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem

Indlæg af dr_tolle »

Hej Tak for alle svarene so far..

Jeg mener da alle de år jeg har brugt Cubase på forskellige maskiner, at Cubase initialiserer plugins hver gang ? Og den gør det da også på de to maskiner jeg har nu. problemet er bare at den ene maskine ikke er verdens hurtigste da det er en bærbar så derfor ville jeg gerne slå det fra.
Jeg har prøvet at slå dem fra inde under Plug-in information, men cubase løber dem stadig igennem ved opstart. Men til gengæld kan jeg ikke se dem under min insert FX menu længere. hmm

Venligst Thomas ;)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Hvordan ser i at Cubase 8 initialisere plugins ved opstart?
Jeg synes ikke jeg har bemærket det. Måske har det også noget med hardwaren at gøre. Jeg bruger kun SSD diske. Og det tager vel omkring 15 - 20 sekunder at starte op.
Har heller ikke så forfærdelige mange plugins. Udover de indbyggede, så har jeg vel en 7-8 stykker. Det har nok også en betydning. Men Cubase har jo mange plugins i sig selv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

kandersen skrev:Har heller ikke så forfærdelige mange plugins. Udover de indbyggede, så har jeg vel en 7-8 stykker. Det har nok også en betydning.
Det har meget at sige, ja.

Når Cubase starter op kan man se at den blandt andet skriver navnet på det/de nye plugin(s) der er installeret. Ligger det på en SSD disk tager denne proces nok kortere tid end med gammeldags drev. Processen kan også variere i tid alt afhængig af hvilket plugin det er.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

Hvis du / i har mange plugins, så kan det sagtnes tage flere minutter at scanne alle plugins. Men efter scanningen er alle plugin oplysninger som sagt gemt i xml fil under Cubase profilen. Efterfølgende opstarter af Cubase skulle ikke taget meget mere en 10-20 sekunder. Hvis man har SSD disk, så sikkert endnu hurtigere.

Hvis det tager flere minutter hver gang, så er der sikkert et eller andet galt med Cubase profilen.

Hvis nogen af jer har tid, så kan man teste om Cubase profilen er korrupt ved at gøre nedenstående:

- Klik windows tast + R (run command)
- Tast %appdata%/steinberg - tryk ENTER
- Find mappen der hedder Cubase x.x (hvor x.x er den version af Cubase du bruger)
- Omdøb "Cubase x.x" mappen til f.eks. "Cubase kopi" eller noget andet (du vil så kunne gå tilbage og omdøbe den til "Cubase x.x" som den hed før!)
(Vigtigt, husk at i ikke skal slette (Cubase x.x) mappen på noget tidspunkt, for så ryger alle jeres indstillinger, opsætninger, mediabay data i vasken)

Hvis du så starter Cubase, så vil det tage lang tid første gang, eftersom en ny profile skal opbygges. Efterfølgende gange skulle det så helst gå hurtig med opstarten af Cubase. Hvis det går hurtigt med start af Cubase de efterfølgende gange, så er der noget som "hænger" i kopi Cubase profilen, hvilke gør at plugins scannes igen og igen.

SLL

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem

Indlæg af dr_tolle »

Hej SLL

Det lød som et meget kompetent svar så det må jeg hellere prøve når jeg kommer tilbage på arbejde på mandag.

Vender tilbage

Venligst Thomas ;)

Nyt svar