mac mini eller imac

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

mac mini eller imac

Indlæg af derermusikanten000 »

hvad vil være bedst til at køre logic 9 pro med tungt software - og hvilken model etc - og bedste sted at købe det
på forhånd tak.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

iMac, da det er den du kan få med en Quad-core CPU. Mac Mini fåes kun med Dual-core.
Køb den dyreste du har råd til. Minimum 8 GB ram.

Køb direkte hos Apple.dk

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Kører Holger ikke med Mac mini?
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Du kan godt få quad-core mac mini. Du skal bare ikke vælge den nyeste model. (De laver kun duo nu) Og de kører fint!
Kører selv med en i7 2.3 med 16gb ram.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Tak for info - råd.
:)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg overvejede at gå Macmini vejen og så købe en ordentlig skærm.

Endte med at måtte erkende at en iMac 27" 5K kostede det samme i forhold til hvad man får for pengene.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
AshenMusic
Medlem
Indlæg: 606
Sted: København S

Indlæg af AshenMusic »

Jeg overvejer også den nye iMac.

Er der nogen, som har problemer med at nyere iMac begynder at larme efter at have været brugt et stykke tid?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

En af mine venner trykker mig hvor jeg er sårbar, han gjorde mig opmærksom på at Elgiganten har dem til salg nu, og sjovt nok også har rentefrie lån lige i denne uge.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hald skrev:En af mine venner trykker mig hvor jeg er sårbar, han gjorde mig opmærksom på at Elgiganten har dem til salg nu, og sjovt nok også har rentefrie lån lige i denne uge.
Er det bare mig der er stæreblind?? Jeg kan kun finde http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... rver-md389 og det er jo ikke den største model... Og man skal altid ha' den største model :-) (quad core i7 3.0/16 GB ram)
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nej det er ikke dig, jeg kigger som regel på entry model og mærker på min fornemmelse om det ikke er nok upgrade fra min 5-6 år gamle iMac..

Selv starter udgaven koster jo 20K puh..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
cardiac
Medlem
Indlæg: 174
Sted: København

Indlæg af cardiac »

AshenMusic skrev:Jeg overvejer også den nye iMac.

Er der nogen, som har problemer med at nyere iMac begynder at larme efter at have været brugt et stykke tid?
Jeg har en iMac late 2013 3,5 GHz i7 og den larmer på ingen måde! Jeg havde dog ret store problemer i begyndelsen med "clicks" og "pops", når jeg afspillede lyd. Det var åbenbart pga. fusion-drivet. Jeg valgte derfor at fjerne fusion-drivet og spitte mine disks, så jeg nu bruger ssd-disken til programmer, og den alm. HD til storage. Dette løste fuldstændig problemet for mit vedkommende, men jeg tror også at Apple har fixet det i en update?!

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hald skrev:Nej det er ikke dig, jeg kigger som regel på entry model og mærker på min fornemmelse om det ikke er nok upgrade fra min 5-6 år gamle iMac..

Selv starter udgaven koster jo 20K puh..
Okay! Jeg over vejer den største Mac mini (den de specs jeg skrev før). Den kan du få for lige under 11 K...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Indlæg: 906
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

Jeg har Mac Mini i7 Quad Core 2,6 Ghz, 16 GB Ram og 256 GB SSD til systemet. Det virker upåklageligt :-) Mener jeg fik det hele for ca. 10.000 kr. Valgte de bedste ram og SSD dengang. Kan ikke huske hvilket..

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

skal man så købe den direkte fra Apple shop ?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Det er næsten det nemmeste. Priserne varierer alligevel minimalt hos de forskellige forhandlere.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

ok - tak :)

Nyt svar