Lindell Audio Plug-ins

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Åhnej... Ikke flere plugins som ser fantastiske ud og skal tjekkes...!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gad vide hvem der har programmeret dem. Det ville jo være nærliggende at tænke Softube, og så alligevel ikke..

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

De er lavet af LSR audio: http://www.lsraudio.com/

Det er sgu irriterende at der kommer så meget nyt, både hardware og software hele tiden, man bliver distraheret :-P


Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Jeg forstår det ikke helt..

Lindell hardware enhederne er jo ikke ligefrem oppe og støde, og nu laver de så emuleringer af dem.. Som er ca. 15 % dårligere.. Det er ikke noget jeg ligger søvnløs over, lad mig sige det sådan.

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

zakkwylde skrev:Jeg forstår det ikke helt..

Lindell hardware enhederne er jo ikke ligefrem oppe og støde, og nu laver de så emuleringer af dem.. Som er ca. 15 % dårligere.. Det er ikke noget jeg ligger søvnløs over, lad mig sige det sådan.
Jeg har det på samme måde plus at jeg allerede har en del tilsvarende plugins som jeg egentlig er godt tilfreds med.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Når hardware enhederne er blevet populære pga. bang for the buck effekten, så er det jo nærliggende at spinde lidt mere guld på at lave software emuleringer.

Generelt har jeg besluttet mig for, at plugs ikke bliver synderligt bedre end dem der er på markedet pt. fra dag til dag... I hvert fald ikke med mindre vi snakker revolutionerende programmeringer. Men markedet bugner af plugs og det er lige præcist ALT for forstyrrende at forholde sig til. Så istedet for, konstant at læse om nye plugs, som jeg håber kan et eller andet magisk, så har jeg besluttet mig for at arbejde med de ting jeg allerede har og som jo virker godt. Bliver endnu mere fortrolige med de værktøjer og lære noget nyt om dem - bruge dem på nye måder. Så vil jeg med længere mellemrum vurdere effektiviteten af mit workflow og se efter nye plugs der kan noget nyt, der kan optimere mit workflow eller give mig et værktøj, jeg har brug for, som jeg ikke allerede har..

I virkeligheden har jeg masser af forskellige dynamiske værktøjer, eqs og andet godt, der virker fint og som i virkeligheden alle gør det samme. Måske er workflowet lidt forskelligt eller features. Men de kan jo næsten det samme alle sammen - og mange lyder ens, hvis man gider matche lyden på dem..

Bare lige mine 2 euro cent
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Enig - der skal godt nok også noget særligt til før jeg åbner pungen for mere af det samme….

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Nå ok men flotte ser de ud!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Og de lyder godt. Hvis man f.eks ikke har en Pultec style eq i sit arsenal, men godt kunne tænke sig en, så er der et godt og billigt alternativ her. Kompressoren er jeg ikke stor fan af.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Bjerre skrev:Når hardware enhederne er blevet populære pga. bang for the buck effekten, så er det jo nærliggende at spinde lidt mere guld på at lave software emuleringer.

Generelt har jeg besluttet mig for, at plugs ikke bliver synderligt bedre end dem der er på markedet pt. fra dag til dag... I hvert fald ikke med mindre vi snakker revolutionerende programmeringer. Men markedet bugner af plugs og det er lige præcist ALT for forstyrrende at forholde sig til. Så istedet for, konstant at læse om nye plugs, som jeg håber kan et eller andet magisk, så har jeg besluttet mig for at arbejde med de ting jeg allerede har og som jo virker godt. Bliver endnu mere fortrolige med de værktøjer og lære noget nyt om dem - bruge dem på nye måder. Så vil jeg med længere mellemrum vurdere effektiviteten af mit workflow og se efter nye plugs der kan noget nyt, der kan optimere mit workflow eller give mig et værktøj, jeg har brug for, som jeg ikke allerede har..

I virkeligheden har jeg masser af forskellige dynamiske værktøjer, eqs og andet godt, der virker fint og som i virkeligheden alle gør det samme. Måske er workflowet lidt forskelligt eller features. Men de kan jo næsten det samme alle sammen - og mange lyder ens, hvis man gider matche lyden på dem..

Bare lige mine 2 euro cent
Præcist. Når alt kommer til alt bruger jeg Waves SSl, Classic comps samt Ren De-esser. Og så Logics interne plugs plus ampfarm. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om hvornår jeg sidst har brugt andet. (som mix plugs altså. det er nogle andre ting jeg har på masteren). Jeg har masser af andre plugs men bruger alligevel ikke andre end beskrevet.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Bjerre skrev:Så istedet for, konstant at læse om nye plugs, som jeg håber kan et eller andet magisk, så har jeg besluttet mig for at arbejde med de ting jeg allerede har og som jo virker godt.
Vi var også inde på det her da Eventide "gav" en plugin væk .... Nej ikke endnu en plugin?!?!

Jeg husker en gang nogen prøve at beskrive forskellen imellem en kats vs. en hunds intelligens eller forudprogrammering af instinkter om man vil. Hunden vil for alt i verden tilbage til flokken ... og hvis den løber langs en hæk vil den afprøve alt hvad der minder om et hul at krybe igennem også for små huller. Hvor katten er meget mere selvbevidst om sit eget værd ... og selvom den måske vil over på den anden side, så er det ikke for at være sammen med de andre om et eller andet, så den har derfor fin tid til at tage bestik af målene på hullet før den gør et forsøg på at komme igennem.

Derfor har jeg efter 2-3 års mix ITB, opdaget at det meget ofte er saturation effekter jeg har brug for og at grafiske præsentationer af EQ kurver, derfor virker vildledende på mit forehavende, og at meget af det jeg skulle have lært mig er hvordan en ENKELT channelstrip opfører sig ... og ak oh ve - der er sgu stock pluginen, jeg har i Harrison Mixbus, som måske ikke kan tage mig fra jive til foxtrot lydeligt, så kan den alligevel alt hvad jeg har brug for ... fordi det ligeså meget handler om hvor man stiller faderne og mikrofonerne, om et mix kommer til at virke.

Egentlig burde jeg nok begynde at rydde op i alle de plugins jeg ikke har brug for!

--sd

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Jeg har overvejet Harrison siden jeg læste om det første gang... Less is more. Hvorfor have 200 knive, hvis man kan nøjes med en Schweizerkniv...
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Bjerre skrev:Jeg har overvejet Harrison siden jeg læste om det første gang... Less is more. Hvorfor have 200 knive, hvis man kan nøjes med en Schweizerkniv...
Bortset fra at Schweizerkniven, måske er en lidt akavet metafor ... prøv lige at slå søm i med den. Men jeg finder at jeg stort set kun bruger Maxbass, Ambience samt endelig http://www.kvraudio.com/product/p-and-m ... ug-and-mix - som det eneste 3rd party værktøj ... men det er da klart at hvis min vinkel var midi studiets, ville valgene nok være meget anderledes.

--sd

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Uncite skrev:Og de lyder godt. Hvis man f.eks ikke har en Pultec style eq i sit arsenal, men godt kunne tænke sig en, så er der et godt og billigt alternativ her. Kompressoren er jeg ikke stor fan af.
Ok lyder kedeligt så. Tak. ser nu stadig sweet ud de plugs :)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Men rigtigt meget at det plugin snobberi der findes, handler måske i virkeligheden om at ingen får formidlet hvad man skal kigge efter i de stock-plugins der findes medfølgende stort set hver eneste DAW på markedet. Jeg vil sige at da jeg så at Johnny Greib mixe et nummer udelukkende med stock plugins, blev jeg klar over at man ikke skal falde for alt det markedsføring man immervæk er udsat for:



Men tag også at kig på hvad ham her gør:



--sd

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

zakkwylde skrev:Jeg forstår det ikke helt..

Lindell hardware enhederne er jo ikke ligefrem oppe og støde, og nu laver de så emuleringer af dem.. Som er ca. 15 % dårligere.. Det er ikke noget jeg ligger søvnløs over, lad mig sige det sådan.
:lol:
Deaktiveret

Nyt svar