Native Instruments og Pro Tools - lille problem

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Anders Fisker
Medlem
Sted: Silkeborg

Native Instruments og Pro Tools - lille problem

Indlæg af Anders Fisker »

For et par uger siden spurgte jeg herinde efter hvad jeg skulle have fat i, for at komme i gang med sampling og virtuelle instrumenter, hvilket resulterede i, at jeg har købt Komplete 9 - og det er jeg rigtig glad for - lækre lyde og enormt meget at arbejde med.

Jeg har dog et enkelt problem. Jeg bruger Pro Tools 11 og omtrent hver anden gang jeg stopper musikken, er der et instrument, hvor midi'en f*cker og tonen bliver ved med at spille. Det er voldsomt irriterende, så jeg vil høre om nogle har oplevet det samme problem og om i har et bud på hvordan jeg løser det?

Vh Anders

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

har du et midikeyboard eller en anden form for midicontroller sluttet til?

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

problemet er a protools og kontakt ikke arbejder særligt godt sammen - Jeg bruger Vienna Ensemble Pro5, så at jeg ikke behøver at loade mine virtuelle instrumenter direkte ind i protools -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Default avatar
Anders Fisker
Medlem
Sted: Silkeborg

Indlæg af Anders Fisker »

Ja jeg har et maudio keystation tilsluttet - kan det være det, der giver problemer? Det hjælper ofte at slå på nogle tilfældige tangenter for at stoppe instrumentet, men det er stadig ikke fedt.

Jeg vil tjekke vienna ud! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det kan muligvis være at controlleren sender unødvendig midi-data. Jeg husker det som om at Logic brugere tidligere har kunnet løbe ind i et lignende problem, og at man vist kunne deaktivere dele af midi-signalerne som controlleren sender. Jeg har desværre ikke styr på hverken Protools eller Logic..

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Sted: Hobro

Indlæg af amolin »

Hent nyeste version af PT 11, det er en af de bugs der er blevet fikset ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem

Indlæg af hammondhands »

Tror du ikke at det kan være en tangent eller en slider som sidder fast og sender mididata ud hele tiden?

Du kan prøve en midimonitor som f.eks Midi-Ox og så kigge lidt på hvad der kommer ud

Nyt svar