Apollo støj på ADAT indgange

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Apollo støj på ADAT indgange

Indlæg af Mosh »

Hej Folkens,

Jeg har netop købt en Apollo fra UAD og jeg er super glad for den, men da jeg skulle sætte min Midas XL8 (8 kanalers rack preamp) til ADAT så begyndte der at ske mærkelige ting. På nogle af indputs der går ind i Logic Pro X er der masser af støj i form af knitrelyde. Jeg kan fint sætte en mikrofon til alle indputs på XL8'eren og få lyd igennem, men støjen er massiv på alle de 8 ADAT kanaler.

Har været manualen igennem, alt sidder 100% korrekt tilsluttet ifølge diagrammerne og samme settings virker perfekt på min RME FF400. Nu er jeg på på den, kan ikke finde en løsning. Er der nogen der kan pege mig i retning af hvor problemet kunne ligge?

PS. Hvis der er en venlig sjæl der bor i nærheden (8643) som kan hjælpe med af med problemet så er du/i velkommen til at kigge fordi :)

Billede
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan der være noget sync til adat'en der står forkert?
Har du prøvet et andet toslink kabel?

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

Hej Christoffer,

Når jeg smider kablet over i min RME FF400 så køre det som det skal, så kan det vel ikke være kablet? eller tager jeg fejl?

Den skulle ifølge manualen synce manuelt når tingene er sat sammen som de har vist i deres diagram. Ved du om det kan gøres manuelt? For kan ikke finde noget om det i manualen :S
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du forbinder både out og in og til de rigtige porte (port 1 ved 44.1 & 48kHz)?

På side nummer 20 i apollo manualen står der om advanceret setup:
Apollo is the master clock device; the 4-710d clock source is set to external word clock and the 4-710d Termination switch is engaged (Alternately, the 4-710d could be used as the master clock by setting the 4-710d to internal clock, setting Apollo to external ADAT clock, and eliminating the word clock cable)

Derudover kan jeg ikke lige komme på noget.. Det burde jo ikke være nødvendigt med et word clock kabel.

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Som Christoffer nævner er Apollo'en sat til Master clock. Kunne lyde som om du skal opsætte andre enheder til Slave.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er helt klart et sync problem, du får sandsynligvis også seriøst meget jitter oveni hatten.

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

Ahh der faldt ti øren! Midas XL8'eren var også sat til master. Da jeg ændrede den til "Slave" ophørte problemet :)

Takker allesammen :-D
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt :)

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Et lille side spørgsmål. :)

Når du tilføre flere kanaler via ADAT, kan man sætte UAD effekter på de nye kanaler der er oprettet ??

J.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

Hvis du tænker på deres unison teknologi så nej, det er noget Apollos preamps kan. Men du kan smide alle de plugins du vil på kanaler i dit DAW ;)
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Ikke helt sådan jeg tænkte. Jeg tænkte mere på om man kan indspille med effekter på via sin ADAT ???

J.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Bump :)
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har et gæt der lyder sådan her:
Når du har tilsluttet noget via ADAT dukker kanalerne op i Apollo mixeren. I Apollo mixeren kan du proppe effekter på, ligesom du kan med lydkortets indbyggede analoge inputs. Om Apollo kan kompensere for den latency der kommer igennem ADAT ved jeg ikke. Hvis den har en tilpas stabil clock burde det være til at regne sig frem til en forsinkelse i millisekunder iforhold til sampleraten, som så kan kompenseres for.

Det er mit gæt.

Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Indlæg af pksh »

jakes skrev:Ikke helt sådan jeg tænkte. Jeg tænkte mere på om man kan indspille med effekter på via sin ADAT ???

J.
Kort sagt, ja :)

Nyt svar