Bedste/billigste program til at embedde ISRC-koder på mac

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Bedste/billigste program til at embedde ISRC-koder på mac

Indlæg af Jens Sejersen »

Hej folkens. Jeg skal bruge et program som kan indkode ISRC koder til mine masters. Hvad bruger I og hvad synes I er den bedste billigste løsning?

PS: Jeg bruger mac:-)

Tak for svarene...
Jens
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sonoris DDP Creator eller HOFA. Sidstnævnte er umiddelbart mere fleksibelt hvad angår samling af masters.

DDP Creator er meget simpelt og stabilt. HOFA kender jeg endnu kun af omtale.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

Nice - tror jeg prøver at hoppe på HOFA så:-)
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

DSP quattro var det bedste og billigste jeg kunne finde :) men HOFA ser fedt ud!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Problemet med DSP Quattro, som jeg også har købt, er at det desværre er for buggy til at jeg kan bruge det til professionel brug.

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Jeg foretrækker Sonoris DDP creator, men det har også sine begrænsninger. HOFA håbede jeg kunne være en erstatning for Waveburner, men da jeg prøvede det for et års tid siden, var der alt for mange bugs til jeg turde bruge det, samt UI'et fungerede virkelig ringe. Jeg har løbende fået emails om opdateringer, så det kunne være det havde rykket sig i mellemtiden.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
b_otho
Medlem
Indlæg: 225
Sted: KBH Ø

Indlæg af b_otho »

Triumph fra Audiofile engineering. Bruger det selv, og når man først har vænnet sig til workflowet er det supernemt at bruge.

De tilbyder i øvrigt også en gratis DDP afspiller til IOS enheder.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har lige rodet lidt med HOFA i dag - virker ikke særlig brugervenligt i forhold til det vante i Waveburner. Jeg er ikke overbevist.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Held & lykke med at finde noget bedre end HOFA p.t. Men ja, det er ikke optimalt.

Triumph sutter numse rent workflowmæssigt og DSP Quattro er ikke væsentligt bedre (og buggy). SoundBlade har også et forældet interface.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Holger skrev:Held & lykke med at finde noget bedre end HOFA p.t. Men ja, det er ikke optimalt.

Triumph sutter numse rent workflowmæssigt og DSP Quattro er ikke væsentligt bedre (og buggy). SoundBlade har også et forældet interface.
Ja, det er efter min bedste overbevisning et ret forsømt marked.

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Ja, det er utroligt at noget så forbandet simpelt, kan være så svært at lave ordentligt. Jeg tvivler på at der kommer noget ordentligt på markedet, før der slet ikke er behov for det længere. :-D
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
b_otho
Medlem
Indlæg: 225
Sted: KBH Ø

Indlæg af b_otho »

Jeg holder nu stadig på Triumph. Synes absolut ikke workflowet stinker, det er bare lidt anderledes end hvad man er vant til, så det kræver lidt tilvænning.

Derudover ser det ud til at det også er det billigste. :)

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Gid Apple dog ville give Waveburner en update.....suk
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

DSP Quattro er stort set waveburner med et andet farveskema. Jeg forstår ikke hvorfor det er buggy hos nogen, det kører fuldstændig smooth og problemfri her hos mig, og har gjort det i et par år.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

vilddyr skrev:DSP Quattro er stort set waveburner med et andet farveskema. Jeg forstår ikke hvorfor det er buggy hos nogen, det kører fuldstændig smooth og problemfri her hos mig, og har gjort det i et par år.
Beg synes dso quartro er enormt rodet med sin modulære opbygning. Det prøver at være alt muligt end bare en god audio/redbook editor.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Snakker vi om det samme program? Det er da så simpelt som det kan blive...?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ah, der helt sikkert plads til forbedring også på interface-siden. Det er generelt fiddly og zooming er meget uintuitivt. Hele auto/manual systemet på markers og fades er noget gøgl.

Mht. bugs så er vi mange der oplever at tingene markers flytter sig forkert hvis man ændrer på rækkefølgen:
http://www.gearslutz.com/board/masterin ... aware.html

Nyt svar